Tulevik on põnev!

E10 oli päris põnev ja ka osalejate nimekiri oli märkimisväärne. Enamus, kes midagigi interneti ja turundusega teevad olid kohal. Päeva nael oli kahtlematta Petri Kokko Googlest. Väga hea esineja ja asjalik sõnum.

Ma olen juba tükimat aega oma internetiturundus-teemalisi ettekandeid alustanud slaidiga “internet on kohal”. Väga lahe oli vaadata, et tema ettekanne alga sisuliselt sama tähelepanekuga. Petri juhtis tähelepanu sellele, et innovatsioon üha kiireneb ja asjad, mis juhtusid pool aastat tagasi hakkavad juba natuke käru pealt maha jääma.

Ta tõi välja, et sotsiaalsed võrgud on viimase 18-24 kuuga plahvatuslikult arenenud. 64 protsenti inimesi on seotud mingi sotsiaalse saidiga ja 40 protsenti blogidega (ei pannud kahjuks tähele, mis andmetega oli tegu).

Meedia killustub ja paari telekanali asemel saab olema miljoneid infoauke internetis. Nende majandamises ilmselt seisnebki Google tulevik, sest tavapärane meediaplaneerimine ei ole sel juhul võimalik ja AdSense ning AdWords tüüpi programmid on möödapääsmatud. Googlel on siin tohutu suur edu teiste tegijate ees (kus tal ei oleks (sotsiaalsed võrgud näiteks :)).

Power to the people. Inimestel on üha lihtsam end väljendada, oma loomingut avaldada ja jagada oma elu sõprade ning lähedastega. Samuti lihtsustub selle loominguga raha teenimise võimalus (video, podcast, blog, jne). See muudab üha tähtsamaks sihtimise ning Google suudab seda muidugi pakkuda 🙂

Turundajad peaksid suutma leida tee inimeste suhtevõrgustikku, sest see mida bränd endast räägib muutub üha vähem oluliseks ja see, mida inimesed brändist räägivad üha tähtsamaks. Uuringud näitavad, et arvustus internetis, mis on kirjutatud „tavalise inimese poolt“ on ostuotsuse seisukohast sama oluline kui toote või teenuse koduleht.

Kokkuvõttes oli tegemist suurepärse ettekandega ja loodetavasti pani see paljudel kõhklejatel mõtted õiges suunas liikuma.

Internet on kohal! Kas sina oled ka?

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.