Reklaam otsingumootorites
Otsingumootorid reklaamikanalina kasvavad meeletu kiirusega. Kui 2005. aastal kulutati sellel 10 miljardit dollarit, siis käesolevaks aastaks oodatakse rohkem kui 40 protsendilist kasvu 14,1 miljardini (Search Spending to Grow, Move In-House). Siit leiad ühe minu vanema kirjutise Otsingumootorid reklaamikanalina.
Enamus sellest rahast makstakse otse otsingumootoritele märksõnadepõhise reklaami eest. Umbes kümnendik kulub aga veebilehtede optimeerimisele ja otsingu tulemustes parema positsiooni saavutamisele. Siin on huvitav asjaolu, et õnnestunud optimeerimistegevus on alati efektiivsem, kui ostetud reklaam, kuid sellest hoolimata kulub enamus rahas reklaami ostmisele.
Kõige tõenäolisemaks põhjuseks on asjaolu, et veebilehti optimeerides ei saa alati tulemusi garanteerida aga reklaam ostes on kindel, et see ilmub seal kus vaja. Oma kogemusest võin väita, et reklaam otsingumootoris toimib, kuid veebilehtede optimeerimine on oluliselt efeltiivsem.