Telereklaam ei müü

Mõned kuud tagasi kirjutasin, et Ameerika turundustegelaste arvates on telereklaam allakäiguteel. Nüüd kirjutab AdAge, et McKinssey läbiviidud uuring ennustab aastaks 2010 telereklaami efektiivsuseks vaid kolmandiku sellest, mis ta ole 1990 aastal. Väheneb nähtud reklaamide arv, sest inimesed klõpsivad mujale. Väheneb reklaamidele osutatav tähelepanu, sest samaaegselt tegeletakse paljude erinevate asjadega (istutakse arvuti taga, sõnumineeritakse jms). Väheneb reklaamide poolt avaldatav mõju, sest ühte reklaami nähakse vähem kordi. Üheks põhjuseks on asjaolu, et prime time vaatajate arv väheneb ja hinad tõusevad, mille tulemusena sööstab ühe vaataja kätte saamise hind kõrgustesse. Sama trend pädeb ka raadio- ja trükireklaami kohta.

Kokkuvõttes asjalik artikkel, mis ütleb tähelepanelikule lugejale, et suuna rohkem oma eelarvest internetti. Samas on üheks sõnumiks on see, et kui kõik tahaksid järsku oma turundustegevuse interneti suunata, siis ei jätku kõigile ruumi. See haakub ühe mu varasema postitusega, kus väitsin, et Eestis reklaamitakse internetis suhteliselt vähe. Internetiturundus ja reklaam internetis on meil ikka lapsekingades. Kes ees see mees isik!

You may also like...

1 Response

  1. November 30, -0001

    Guy Kawasaki vs Seth Godin

    Guy Kawasaki esitab Seth Godin’ile üksteist küsimust tema viimase raamatu kohta (Small is the New Big) ja elust üldiselt: Ten Questions with Seth Godin(http://blog.guykawasaki.com/2006/08/ten_questi

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.