Millal internetiturundusega alustada?
Internetiturundusega tuleb alustada enne seda, kui te oma domeeni registreerite. Satun aegajalt sellisesse olukorda, kus potentsiaalne klient ütleb et nad hakkavad internetiturundusega tegelema küll, kuid enne on vaja koduleht valmis teha. See ei ole kõige mõistlikum lähenemine.
Soovitan kõigile kasutada lihtsat protsessi – miks, kellele, mida, kuidas (eesmärk, sihtgrupp, sõnum, lahendus). Kunagi ammu-ammu (2002 vist) kirjutasin sellel teemal artikli Kuidas teha toimivat kodulehte?. See artikkel on siiani ajakohane ja on seda ka viie aasta pärast, sest tegemist on protsessiga, mis keskendub eesmärkidele ja tulemustele ning tehnoloogia valitakse sellele vastavalt.
Väga paljud veebid valmistatakse eesmärgita, tehtud-mõeldud meetodil ja see mõeldud osa jääb tahaplaanile. Et mõtteid liikuma panna, toon siia mõned lihtsad näited eemärkidest, mille puhul on märatud kaks numbrit. Esiteks, mida me saavutada tahame ja teiseks, mis aja jooksul see toimuma peaks.
- Tuua oma kodulehele kolme kuu pärast 150 külastajat/klienti päevas
- Saavutada kodulehel poole aastaga 10 protsendiline tagasisidemäär
- Suurendada veebitellimuste arvu kolme kuuga 15 protsenti
- Suurendada kodulehe külastajate arvu aastaga 100 protsenti
- Vähendada, aasta jooksul, abitelefoni koormust 40 protsenti, suunates kliendid kodulehel olevale infole
- Koguda jooksvalt potentsiaalsete klientide kontaktandmeid, 15 protsenti kodulehe külastajatest
- Suurendada veebist tulevate tellimuste tulusust 20 protsenti järgmise kvartali jooksul
Iga tund, mida te kulutate eesmärkide seadmisele ja planeerimisele, tuleb kuhjaga tagasi. Nii teate, kuhu te teel olete ja kas te liigute õiges suunas. Samuti väldite hilisemat ümbertegemist ja kesiseid tulemusi.
Oluline on ka see, et kui tulemused saavutatud, siis lähete uuele ringile. Seate uued eesmärgid ja tähtajad, korrigeerite vanu ja lähete oma tegevusega edasi.