Hinnavaatlus

Kui teil peaks juhuslikult tekkima mõte teha keskkond, mille ivaks on arvutikaupade hindade jälgimine, siis millise paremeetri järgi te kasutajatele kuvatavat infot sorteeriksite (vaikimisi)?

Kuidas sorteerida?

View Results

Loading ... Loading ...

You may also like...

5 Responses

  1. Ivo says:

    Nii ja naa, võiks öelda nii, et mida mitmekesisem on listing seda enam peaks ta olema alfabeetiline, detailsuse kasvades muutub olulisemaks hind

  2. Priit says:

    OK! Tegemist oli irooniaga, sest see featuur on mind juba pikalt imestama pannud. Hinnavaatlus.ee sordib nimekirju tagurpidi tähestikulises järjekorras, mis ei paista esmapilgul kuigi mõtteka tegevusena. Ivo kommentaaril on iva kui meil oleks nimekirjas serverid ja läpparid koos, aga kuna on ainult läpparid, siis on kasutajasõbralikum reastada need hinna järgi kasvavalt.

    Miks hinna vaatlus sunnib kasutajaid lisaklikki tegema? Nende server saab ju ka topelt koormuse, kui iga nimekirja kuvatakse topelt alguses tagurpidi tähestikuliselt ja siis kasutaj sordib hinna järgi.

    Üks võimalik põhjus on laiskus. Vaevalt, et nad seda märganud pole, lihtsalt ei viitsi ära teha. Teine on lollus. Tegijad ei saa aru, mida nende kasutajad tegelikult vajavad. Kolmas on ahnus. Iga ümbersortimine annab neile juurde ühe page view, mille saab reklaamiostjale rõõmsalt maha müüa.

    Olgu kuidas on. Hinnavaatlus on ikkagi väga hea teenus ja olenemata piinavast lisaklikist kasutan seda vapralt edasi.

  3. See ahnus on põnev teema. Äki peaksime ÄPs ka reastama uudised defooldina alfabeetiliselt pealkirja esimese sõna järgi ja siis saab lugeja klikata nii, et tuleks uusi uudiseid ka, mitte ainult info, et AAA patareid on kallinevad läinud. Siiski ma ei tee veebiosakonnale ettepanekut veel 🙂

  4. Anc says:

    Hinnavaatluse puhul peaks lähtuma eelkõige hinnast. Tähestikulises järjestuses tooteid reastades võiks portaali nimi olla Tähevaatlus või Nimevaatlus või K-Vaatlus. Praegu kõlbaks ka Tagurpiditähevaatlus.
    Aga hindade vaatlemisest… Kui järjestame odavamast kallimaks, siis peame me külastajaid vaesteks ja säästumarketiinimesteks. Seda me ju ei taha, me ei taha neid selliste hinnangutega solvata. Kui reastame kallimast odavamaks, siis peame kasutajat a priori kröösuseks, mida me samuti ei soovi.
    Jääb üle 2 varianti. Reastame tooted alustades keskmise hinnaga tootest ja ülejäänud tooted järjestatakse selle alusel, kuidas nende hind keskmisest hinnast kaugeneb, mõlemas suunas. Aga veelgi õiglasem (ikka seetõttu, et kasutaja end solvatuna ei tunneks) oleks reastada tooted mediaanhinna alusel.

  5. Priit says:

    Seth Godin räägib asjade järjestamisest Alphabetical order is obsolete http://sethgodin.typepad.com/seths_blog/2008/03/alphabetical-or.html

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.