Flash SEO

Flash on hea vahend emotsiooni loomiseks ja keerukamate asjade selgitamiseks liikuva pildiga, aga tal on ka mitmeid miinuseid, mis teevad täis Flash lehtede otstarbekuse küsitavaks:

  • back nuppu katki tegemine
  • kasutajaliidese muutmine
  • konkreetsele lehele viitamine ei ole võimalik
  • otsingumootorid ei saa tihti sisust aru
  • muutmine keeruline
  • laadimisajad on pikad
  • statistika vahendite kasutamine on keeruline

Nende põhjuste tõttu tuleks vältida ainult Flashist koosnevate lehtede tegemist. Kõigile neile probleemidele on olemas ka mingid lahendused, aga isegi siis on HTML lehel suuremad võimaluised otsingumootoris esimesena välja tulla.

Siiani olen kõigile klientidele, kes tahavad Flash-saiti optimeerida, öelnud, et me seda ei tee. Nüüd aga tekkis võimalus ühe lehega katsetada. Ma olen suhteliselt skeptiline tulemuste suhtes. Arvan, et kui otsingumootorid on oluline külastajate allikas, siis tuleks Flashiga tagasihoidlik olla. Oleks abiks, kui keegi oskaks viidata Google otsingutele, mille tulemuste eesotsas tuleb välja Flashis tehtud lehti. Oluline on ka see, et otsingutermin omaks mingit populaarsust.

Tagged with:

12 thoughts on “Flash SEO”

  • webdesign + belgium (veebidisain + belgia) annavad nt esimeste vastuste seas lehe “group94”. väga flash.

    denim (kui kaubamärk) annab ka mingil määral. denimair.nl – seal on siiski vaid avaleht flashis. “splash”.

  • Kui firma suudab maksta Flashi eest, jõuab maksta ka 2 lehe eest – 1 otsimootoritele ja 2 ilu jaoks (kui seda ilu nii väga vaja on). Neid saab siis pärast kombineerida ja midaiganes. Ehk – õpi raha küsima :).

  • Kogu RIA-scene on täna väga olulises mahus Flashi peal. Google Apps jpt Web 2 asjad.

    Mis puutub ülaltoodud loetellu:

    Idees on võimalik Back nuppu püüda;
    Kasutajaliidesele Flashis piiranguid ei ole;
    Konkreetsele lehele viitamine on võimalik võrdlemisi lihtsate vahenditega, vt siia
    Googlebot oskab staatilist Flashi väga hästi indekseerida
    Haldusliideselt muutmine on täpselt nii keeruline kui keeruline on haldusliidese kasutamine
    Laadimisajad sisemistel lehtedel on tihti RIA puhul kordi väiksemad kui tavaliste veebide puhul, sest midagi binaarset liinil ei liigu. Lehe alglaadimine on aga konkreetselt juba sõltuv kasutatud meedia hulgast. Võimalik on ju mahtu laiali skaleerida. Tegemist on suurel määral pseudoprobleemiga, mis on pigem ajaloolise taustaga ja suurel määral amatöörrakenduste teene
    Google Analytics’i integratsioon on täpselt sama keeruline kui mistahes muu rakenduse puhul või isegi lihtsam

    SEO seisukohalt on Flash tehnoloogial baseeruvaid saite, mille PageRank on oluliselt parem enamusest tavavahenditega lahendatud lehtedest.

  • Jah, see Lauri mõte teha nn noflash content, mis peegeldab flashi peidetud sisu on üldiselt üks populaarsemaid soovitus. See, et kahte lehte on vaja torkas mulle endalegi pähe, aga lahendus võiks ju elegantne olla.

  • “SEO seisukohalt on Flash tehnoloogial baseeruvaid saite, mille PageRank on oluliselt parem enamusest tavavahenditega lahendatud lehtedest.”

    PageRank ei ole veel kogu SEO.

  • PR on enamvähem surnud. Sel on veel migi mõte 5+ suurusjärgus, aga muidu küll mitte. sisuliselt on kolm märkimisväärset seisundit “unranked” e. hall, PR0 ja PR1+.

    Ma olen teinud koostööd inimestega, kelle “eksistents” oleneb sellest, kas nad on konkurentsitihedate märksõnadega Googles esimese viie seas või mitte. Nende arvamus oli, et kui midagi muud teha ei ole siis võiks PRi tuunida…

  • “SEO seisukohalt on Flash tehnoloogial baseeruvaid saite, mille PageRank on oluliselt parem enamusest tavavahenditega lahendatud lehtedest.”

    Kas saaks selle lause tõlke? Kas sa tahad öelda, et on Flash saite mille PR on näiteks 7,8,9,10. Tõenäoliselt on, aga iga sellise saidi kohta on 10 või 100 sama rangiga html saiti.

    Lisaks sellele vaatasin läbi paarkümmend PR9, PR10 saiti ja neist mitte üks ei olnud flashis (null). No ok, mõtlesin, võibolla need tegelased ei oska lihtsalt flashi kasutada ja on teinud panuse inimsõbralikumatele tehnoloogiatele.

    Suundusin ühele PR10 lehele, mida tõenäoliselt teab ja armastab iga flashimees. And guess what? See ei ole mitte flash sait. http://www.adobe.com/products/flash/

    ma ei viitsinud kõiki ca 200 PR9-10 saiti läbi tuulata ja võibolla on nende seas tõesti mõni full flash leht. aga ma soovitaks ikkagi võtta õppust vahendi looja sõnadest “to create and deliver INTERACTIVE content”… see on tegelikult see, mis oli kirjas mu postituse esimeses lauses.

  • “PR on enam-vähem surnud”? Mis mõttes ta täpselt surnud on? On teist keegi üldse süvenenud PR-algoritmi?

    Eluline näide – kogu pokkeri affiliate advertising baseerub täna PR rankingutel ja 1 pulk edasi-tagasi võib ühe pokkerisaidi puhul tähendada sadu dollareid kadu/võitu. Võiksite enne nii põhjapanevaid ütlemisi siiski ennast asjaga kurssi viia.

    Ja muidugi on tänaseks Adobe teatanud koostööst Google’iga Flash-remotingut kasutavate RIA rakenduste paremaks indekseerimiseks otsingusüsteemis. Huvitav, et Teie SEO-ajaveeb seda käsitlenud ei ole…

  • PR on bullshit! See tähendab, et seos reaalsusega on nõrk, uuendamise kiirus aeglane ja ebaregulaarne.

    Pokkerist: Minu arvamused põhinevad kogemusel maailma suurimas pokkeri affiliate ettevõttes, mille Tallinna kontori ma käima tõmbasin (pokerlistings.com koos oma mitmesaja toetava keskkonnaga). Võin sulle täie kindlusega öelda, et “pokkeri affiliate advertising” ei baseerunud juba poolteist aastata tagasi PRil. Need, kes seda äri PRile rajavad, ei tea päris täpselt, mida nad teevad. Ma ei räägi siin sadadest dollaritest vaid sadadest tuhandetest.

  • Ah jaa, lisaks pole sellest Flash Google dealist palju tulu loota kui sa SEOd tõsiselt võtad. Otsi natuke googlest saad teada, miks see ei toimi….

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *