Faktorid otsingutulemustes hea positsiooni saavutamiseks – tiitel

Toon siin järkjärgult ära olulisemad aspektid, mida jälgida oma lehtede otsingumootoris upitamiseks. Kui palju neid kokku tuleb ei oska veel kindlalt öelda. Võibolla top 10, võibolla rohkem. Kirjutan nii saidi omaniku kontrolli all olevatest, kui ka välistest mõjuritest ja üritan põhjendada, miks need olulised on. Kui tekib küsimusi, ettepanekuid või vastuväiteid andke teada

Tiitel

Veebilehe üks olulisemaid komponent otsingumootorite silmis on lehekülje tiitel. See on brauseri ülemisel ribal olev kiri, mida kasutajad tavaliselt ei märkagi. Otsingumootorite jaoks on aga tegemist kõige olulisema infojupiga lehel – lehe pealkirjaga. HTML koodis märgitakse seda nii <title>See on lehe pealkiri</title>. Tiitle on üks olulisemaid faktoreid siis, kui otsingumootor otsustab, millest leht räägib ja kas see sobiv vaste parasjagu esitatud päringule.

Tiitel otsingumootori tulemustes

Kasutajale muutub lehe tiitel oluliseks siis, kui ta teeb valikuid otsingu tulemuste seas. Lehe tiitel on tavaliselt otsingutulemuse esimene ja kõige silmatorkavam rida, millel klikkides jõuab kasutaja teie lehele. See tähendab, et tiitel ei tohiks olla vaid märksõnade jada ning tiitli kirjutamisel peab arvestama ka sellega, et see paneks kasutaja klikkima ja teie lehele tulema. Kas teie tulemusel klikkida või mitte võetakse vastu mõne sekundi jooksul.

Paljudes veebsaitides on kõigil lehtedel sama tiitel. See sarnaneb olukorraga, kus raamaturiiulis on kõigi raamatute kaanel sama pealkiri sisu on aga erinev. Ei ole harv juhus, kui lehtede tiitliks on “Untitled”, “New Page” või tiitel üldse puudub. Paremal juhul on kõigi lehtede tiitliks firma nimi (suurt abi sellest aga pole). Selline praktika ei aita kuidagi kaasa teie lehe positsioonile otsingumootorites. Inimesed ei kliki naljalt otsingutulemusel, mille pealkirjaks on Untitled.

Andke kõigile oma saidi lehtedele unikaalne just seda lehte kirjeldav tiitel. kasutage tiitlis selle lehe jaoks olulisi märksõnu ja proovige leida tasakaal märksõnaderohkuse ning loetavuse vahel nii, et inimesed sellise tiitliga otsingutulemusel ka klikiksid.

Kokkuvõtteks

  • ärge jätke tiitlit tühjaks
  • kasutage igal lehel unikaalset tiitlit
  • ärge pange tiitlisse antud lehte mitte puutuvat infot
  • ärge märksõnadega üle pingutage, inimesed tahavad seda ka lugeda

You may also like...

2 Responses

  1. November 30, -0001

    Haige!

    Oh, nüüd laks küll hästi. Jäin haigeks. Mõtlesin, et mis see siis ikka on paar postitust kirjutada aga tuleb välja, et info otsimisele ja filtreerimisele kulub ikka väga palju auru. Sellepärast täna ja…

  2. November 30, -0001

    Kuidas me otsingutulemusi vaatame?

    Cornell University Computer Science & Human-Computer Interaction grupp on läbiviinud põhjaliku uuringu, kuidas veebikasutajad otsingutulemusi vaadates käituvad. Kuigi see uuring on mõned aastad vana, siis…

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.