Otsingumootoritele optimeerimine

Slashdot viitab huvitavale lehele, mis näitab, milline oleks Google avaleht, kui nad peaksid seda otsingumootoritele optimeerima.

Lingistruktuur keskkonna sees, värske sisu iga päev, kõvasti linke teistest keskkondadest (del.icio.us, digg, furl jne), märksõna tihedus lehel, veel väliseid linke oma lehele (lisame blogi ja oma lemmikud), veel linke (otsime mõned partnerid), keskkonna URLis peaks ka märksõnu olema ja valmis ongi…

Kuigi see võib natuke kurb tunduda, aga see ongi otsingumootoritele optimeerimine (SEO) lühidalt esitatuna 🙂 Ma paneks suured kirjad veel H märgendusega, siis oleks täiuslik.

Me peame, aga selle kõige kõrval veel kasutaja soovidele mõtlema ja andma talle täpselt seda, mis ta tegutsema paneks ning meie eesmärke täidaks.

10 thoughts on “Otsingumootoritele optimeerimine”

  • Ma arvan, et Eesti turule orienteeritud webitegijad ei pea õnneks seda tegema. Googlet kasutavad kahjuks/õnneks peaaegu ainult it taustaga inimesed.

    Neti teeb siin pika puuga ära. Ja netis on vaja olla lihtsalt oma ala kataloogis esimeste hulgas. Sest isegi otsingusõnu kasutatakse maruvähe.

  • See pikk puu ei ole sugugi nii pikk, kui arvama kiputakse. Mingid ürgvanad emori andmed annavad vahekorraks 1:2 (suvi 2005 http://www.emor.ee/arhiiv.h…) ja 1:1,8 (kevad 2006 http://www.emor.ee/arhiiv.h…). See number liigub selgelt Google kasuks ja jätkab seda. Siis ei olnud veel google.ee-dki vist.

    "netis on vaja olla lihtsalt oma ala kataloogis esimeste hulgas."

    Hmmm… kuidas seda saavutada? Asi ei ole nii lihtne kui esmapilgul tundub. Näiteks automüüjaid on üle 200, palkmaju üle 100, hotellid ja võõrastemajad 435, turismitalud 270, mets ja puit 337. Need on vaid mõned alad, mis silma jäid. Kuidas olla oma turismitaluga silmatorkav, selles on küsimus…

    "Sest isegi otsingusõnu kasutatakse maruvähe."

    Millel see info põhineb?

  • Esiteks ei usu Emori andmeid. TNS metrix-i välja arvata. Mul on 2004nda aasta emori küsitluste järgi koostatud TOP, kus on sellised portaalid TOP 10-s, mis tegelikuses on tns metrixi järgi pigem peale 50ndat kohta. Ja populaarsed on üldse välja jäetud või väga madalal tasemel. Uuringuid segab tuntuse faktor. Googlet teavad kõik peaaegu aga reaalselt kasutatakse igapäevaselt Netit.

    Olen nõus, et google on väga populaarne aga aga mitte nii väga eesti otsingute jaoks. Igapäevaseks kasutamiseks on siiski Neti. Ja just kataloogi osa.

    1. Autofirma saab kataloogis esimeste hulka, kui firma nimi algab tähema, mis on alfabeetiliselt esimeste hulgas. 🙂
    Näiteks tursimitalu peab nimetama ennast Aasa turismitalusk ja on kindlasti 1 esimesi. Naljakas aga nii ju on.

    2. Neti enda andmetel (alles oli mingi üritus Sõpruse kinos) lahkub 80% Netisse tulijatest mööda kataloogi linke. Seda % täpselt ei tea aga umbes selles suurusjärgus. Vähemalt sain mina nii aru. Ja kui vaatan kõrvalt it kaugeid inimesi, siis isegi hanza.net-i minnakse läbi neti. Vaata: http://www.neti.ee/info/top

    Need on kataloogidel tehtud klikid, mitte näiteks sõnaga "auto" või "pank" tehtud otsingud.

    3. Muidugi kui su firma nimi on näiteks Õnne talu, siis ei ole muud varianti, kui osta Turismi kataloogi alla link või sõna turismitalu. Aga see on mannetult väike hulk kontakte, mis sealt saad. Nädalas natuke üle 600.
    Aga kataloogishttp://www.neti.ee/cgi-bin/teema/ARI/Turism/Turismitalud/
    ei olegi väga hull olla Õ-tähega, sest kenasti maakondade kaupa loetletud. Jõuab kõik Võrumaa talud läbi vaadata.

    4. Ma ei tea, mida täpselt eestlased Googlest otsivad eesti kohta aga minu kogemuste põhjal on Googlest tulev traffic üpriski marginaalne. Isegi siis, kui sinu tegevusala märksõnaga (pealegi populaarne Neti’s) otsimisel oled tulemustena esimene kuni kolmas. Järele proovitud ka google ads programm.

    NB! Samas Leedu kohta võin kõike vastupidi rääkida. 😀
    Seal on google absoluutselt nr.1.
    Töötab, kui oled esimese 5 seas tulemustes ja ostetud lingid.

    sry, jube pikk kiri tuli.

  • Vaatasin ka just ükspäev e-poe GA statistikast, milline on google ja neti.ee otsingutest tulevate külastajate ja osttjate suhtearv. Võtsin perioodiks 30 päeva, et arvud oleks tuhandetes. Külastajate suhe oli 1:3,2 ja ostude osas oli täpselt 1:3 neti.ee kasuks.
    btw Gemius teeb ka mingit sellist statistikat: http://old.rankingee.com/in…|OW

  • TT:
    1. See on jah väga mõistlik lahendus. Audi, AAA-Ford, AAA-BRC. Millele mina viitasin on see, et otsingutulemusetes väljatulevate kataloogikirjete positsiooni on võimalik mõjutada. Tähestik ei ole vastus…

    2. Täpsed andmed Kaini slaidilt ütlevad, 38% otsing ja 62% kataloog. Sealt edasi Top20 67% liiklusest. Seega meie, tavalistele surelike, puhul on otsing/kataloog vahekord suht 50/50 lähedal.

    3. Turismitalu otsingus ennast etteotsa optimeerida ei tohiks kuigi keeruline olla. Arvestades te kui osta turismitalu sõna maksab see ligikaudu 15000 aastas, siis võiks see isegi mõttekas olla. arvestades kõrget märksõnapõhist CTRi tooks see projekt kindlasti tulu.

    4. Ma ei tea, millele su kogemus põhineb. Vaadates, minule kättesaadavaid statse on otsingumootoritest tulev liiklus vahemikus 40-80% ja neti/google 2/1.

    Jube pikad kirjad on head. Ma tänan. Kuigi ma kuidagi su seisukohtadega nõustuda ei taha, siis aitab neile vastamine endal asjast selgemat pilti saada. Ilmselt on ka meie vaadatav andmekogu erinev ja sealt ka erinevused arvamustes.

    PS dzeimsi lisatud lingil olev inf tundub mulle päris mõistlik ja reaalsusega tundub olevat tugev seos.

  • ega ei peagi nõustuma ja eks osad punktid töötavad osaliselt ja osades kategooriates minu pakutud lahendustega ja osades Neti kateg. ei ole see nii lihtne.

    Aga kas oled minuga nõus, et Eestis väga suur osa trafficust jääb pikalt käima läbi Neti kataloogi?
    Paljud inimesed lähevad pankadesse, uudisteportaalidesse ja isegi rate.ee lehele läbi neti.ee.

    Hetkel sai aeg otsa… 🙂

  • Selles mõttes olen nõus, et Neti on veel tükk aega ruuliv kanal, aga lõpuks võidab Google Neti ja otsingumootorid kataloogi. Selle peale olen nõus kihla vedama…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *