Faktorid otsingutulemustes hea positsiooni saavutamiseks – tiitel

Faktorid otsingutulemustes hea positsiooni saavutamiseks – tiitel

[lbmn_commentscount]

Toon siin järkjärgult ära olulisemad aspektid, mida jälgida oma lehtede otsingumootoris upitamiseks. Kui palju neid kokku tuleb ei oska veel kindlalt öelda. Võibolla top 10, võibolla rohkem. Kirjutan nii saidi omaniku kontrolli all olevatest, kui ka välistest mõjuritest ja üritan põhjendada, miks need olulised on. Kui tekib küsimusi, ettepanekuid või vastuväiteid andke teada

Tiitel

Veebilehe üks olulisemaid komponent otsingumootorite silmis on lehekülje tiitel. See on brauseri ülemisel ribal olev kiri, mida kasutajad tavaliselt ei märkagi. Otsingumootorite jaoks on aga tegemist kõige olulisema infojupiga lehel – lehe pealkirjaga. HTML koodis märgitakse seda nii <title>See on lehe pealkiri</title>. Tiitle on üks olulisemaid faktoreid siis, kui otsingumootor otsustab, millest leht räägib ja kas see sobiv vaste parasjagu esitatud päringule.

Tiitel otsingumootori tulemustes

Kasutajale muutub lehe tiitel oluliseks siis, kui ta teeb valikuid otsingu tulemuste seas. Lehe tiitel on tavaliselt otsingutulemuse esimene ja kõige silmatorkavam rida, millel klikkides jõuab kasutaja teie lehele. See tähendab, et tiitel ei tohiks olla vaid märksõnade jada ning tiitli kirjutamisel peab arvestama ka sellega, et see paneks kasutaja klikkima ja teie lehele tulema. Kas teie tulemusel klikkida või mitte võetakse vastu mõne sekundi jooksul.

Paljudes veebsaitides on kõigil lehtedel sama tiitel. See sarnaneb olukorraga, kus raamaturiiulis on kõigi raamatute kaanel sama pealkiri sisu on aga erinev. Ei ole harv juhus, kui lehtede tiitliks on “Untitled”, “New Page” või tiitel üldse puudub. Paremal juhul on kõigi lehtede tiitliks firma nimi (suurt abi sellest aga pole). Selline praktika ei aita kuidagi kaasa teie lehe positsioonile otsingumootorites. Inimesed ei kliki naljalt otsingutulemusel, mille pealkirjaks on Untitled.

Andke kõigile oma saidi lehtedele unikaalne just seda lehte kirjeldav tiitel. kasutage tiitlis selle lehe jaoks olulisi märksõnu ja proovige leida tasakaal märksõnaderohkuse ning loetavuse vahel nii, et inimesed sellise tiitliga otsingutulemusel ka klikiksid.

Kokkuvõtteks

  • ärge jätke tiitlit tühjaks
  • kasutage igal lehel unikaalset tiitlit
  • ärge pange tiitlisse antud lehte mitte puutuvat infot
  • ärge märksõnadega üle pingutage, inimesed tahavad seda ka lugeda
[lbmn_postpagination]

[lbmn_authorbio]

    About us and this blog

    We are a digital marketing company with a focus on helping our customers achieve great results across several key areas.

    Request a free quote

    We offer professional SEO services that help websites increase their organic search score drastically in order to compete for the highest rankings even when it comes to highly competitive keywords.

    Subscribe to our newsletter!

    Veebikoolitus tegijatele (WordPress)

    DreamGrow korraldatav WordPressi koolitus internetiturundajatele toimub 17. juuni 2009. Koolitus on mõeldud…
    Continue reading

    E-turundus eksperiment

    E-turundus eksperiment toimub DreamGrow veebis. Eksperimendi eesmärgiks on selgitada, kui palju saab…
    Continue reading

    999 äriideed

    Eile postitasin Dreamgrow blogisse jutu sellest, kuidas ideed ei maksa midagi. Seal…
    Continue reading

    Intervjuu Seth Godin’iga

    Nüüd on üleval intervjuu Seth Godin'iga, mille tarbeks hiljuti küsimusi kogusime. Intervjuu…
    Continue reading

    Küsimused Seth Godin’ile

    Eelmine nädal leppisin Seth Godin'iga kokku, et teen temaga intervjuu. Kui soovid…
    Continue reading

    Nüüd on internet väikese tähega!

    Natuke vähem kui aasta tagasi kirjutasin, et internet kirjutatakse suure ja väikese…
    Continue reading

    Sinu positsioon neti.ee otsingus

    Panime DreamGrow lehele üles vahendi, mis aitab teada saada, millisel postitsioonil on…
    Continue reading

    Info visualiseerimine

    Natuke ajaviidet :) Leidsin huvitava mänguasja nimega Wordle. Sellega saab blogisid ja…
    Continue reading

    Priit Kallas

    This is author biographical info, that can be used to tell more about you, your iterests, background and experience. You can change it on Admin > Users > Your Profile > Biographical Info page."

    You may also like...

    2 Responses

    1. November 30, -0001

      Haige!

      Oh, nüüd laks küll hästi. Jäin haigeks. Mõtlesin, et mis see siis ikka on paar postitust kirjutada aga tuleb välja, et info otsimisele ja filtreerimisele kulub ikka väga palju auru. Sellepärast täna ja…

    2. November 30, -0001

      Kuidas me otsingutulemusi vaatame?

      Cornell University Computer Science & Human-Computer Interaction grupp on läbiviinud põhjaliku uuringu, kuidas veebikasutajad otsingutulemusi vaadates käituvad. Kuigi see uuring on mõned aastad vana, siis…

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *