Eesmärgid ja statistika

Paljud, kes on oma lehele mingi statistikavahendi paigaldanud, jälgivad igapäevaselt tulemusi ja kulutavad sellele tihti ebatervelt palju aega. Kui ma eesmärkidest kirjutasin, siis ütlesin, et võrgus saab kõike mõõta ja see on jube lihtne. Statistikatarkvara, näiteks Google Analytics, annab suurepärast infot selle kohta, kuidas inimesed klikivad ja milliseid lehti nad vaatavad. Statistikatarkvara annab välja nii palju infot, et sellesse on kerge uppuda.

Statsiga tegeledes tuleks silmas pidada, et jättes kõrvale ekaubanduse, ei saa me oma kodulehe kõige olulisemate eesmärkide saavutamise kohta infot sugugi mitte statistikatarkvarast. Kõige olulisemad statistikaandmed on need, mis vastavad küsimusele, miks meil üldse koduleht on?

Nende hulka ei kuulu külastajate ega vaadatud lehtede arv või lehel viibitud aeg. Kõige olulisemateks näitajateks on kodulehe tekitatud käive, müügivihjete kvaliteet, kliendi probleemi lahendamise kiirus ja täpsus jne. Need küsimused eeldavad kvalitatiivset hinnangut. Me peame teadma, mida me hindame ja millised veebimõõdikud on sellega seotud.

Näiteks on võimalik suurendada müügivihje kvaliteeti. Suureneb tellimuseks muutvate vihjete protsent või keskmine tellimuste summa. Selleks, et kvaliteeti parandada peame saama aru, millised statistikanäitajad on soovitud tulemustega seotud.

Tuleks meeles pidada, et statistikatarkvara näitab meile, mida külastaja lehele teeb, aga ei näita miks ta seda teeb ja mida ta tegelikult tahab teha. Tõeliselt suurepäraseid tulemusi hakkame saavutama siis, kui leiame oma äriliste eesmärkide, külastaja soovide ja statistikanäitajate vahelised seosed.

2 thoughts on “Eesmärgid ja statistika”

  • Goal conversions on GA-s sammuke selles suunas. See aitab suuresti jälgida, et kus maal külastaja trackil landing page – end page ära läheb. Mitte, et see annaks nüüd kõigele vastuse, kuid abiks on see ikkagi päris tugevalt.

    Samas…. päris huvitav oleks ehitada lahendus, mis analüüsib GA, PPC kampaania tulemuste ja ettevõtte ERP-i põhjal lehekülje efektiivsust.

  • Suuremate statslahendustepuhul, näiteks SiteCatalyst, saab otsad ERPi (tegelikult kuhuiganes) viia ja sealt juba päris asjalikku infot saada…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *