Veebiäri udujutt

Veebiäri udujutt

[lbmn_commentscount]

Täna juhtus selline lugu, et mu naisele, kes on turundusjuht, pakuti võimalust avaldada oma andmed ühe suurepärases veebitelefoniraamatus. Ta on aga selline inimene, et pole tal usku eriti nendesse asjadesse ja seepärast küsis minult, „Kuule, mingi internetikataloog tahab, et me neile meie kohta info avaldamise eest raha annaksime. Suht mõttetu koht vist? Nad ise väidavad, et neil on 56 000 külastajat päevas, aga… mis sa arvad?“

Mina läksin muidugi sellise jutu peale ähmi täis. Pean end teataval määral veebiasjandusetundjaks ja kui mul on Eesti top 10 keskkond kahe silma vahele jäänud, siis ei näitaks see mind just kuigi heas valguses. 56 tuhat külastajat päevas paneks nad TNSmetrixis 5. kohale, kohe Neti, Delfi, Hoti ja Postimehe järel.

Pärast mõningast mailivahetust, mille käigus toon väga külmaks ja ametlikuks muutus, jõudis kohale nuditud väljavõte Webalizeri oktoobrikuistest näitajates, kopipeistitud Wordi doci. Kiire arvutus näitas, et kasutajaid on keskmiselt 10 tuhat päevas. Kui arvestada, et Webalizeri statsides on umbes 30-50 protsenti infost robotid, spämm ja viirused, jääb järgi 5-7 tuhat külastust päevas. See on ju päris kobe number ja annab eelmainitud tabelis tugeva koha vahemikus 25-29. See number tundub tõepärane ka seetõttu, et samas vahemikus on ka konkurendid infoweb.ee ja infopluss.ee.

Pole mõtet valetada. Valel on lühikesed jalad. Isegi see vabandus, et meil siin kunagi üks päev oli 56 tuhat külastajat ei kõlba mitte kuskile. Ma ei hakka nende nime siin välja tooma, aga selline käitumine pole ikka üldse ilus.

Ah, jah, kust see 56 tuhat siis tuli? Hits! 1729195/31=55780,48. Tänapäeval müüakse ikka veel sellise näitaja alusel! See on muidugi logis kõige suurem number ja enamus ostjaid ju ei tea, et sel puudub igasugune seos müügi, turunduse ja võimaliku kasuga.

Siin on üks mu varasem ülevaade kataloogide teemal.

[lbmn_postpagination]

[lbmn_authorbio]

About us and this blog

We are a digital marketing company with a focus on helping our customers achieve great results across several key areas.

Request a free quote

We offer professional SEO services that help websites increase their organic search score drastically in order to compete for the highest rankings even when it comes to highly competitive keywords.

Subscribe to our newsletter!

Veebikoolitus tegijatele (WordPress)

DreamGrow korraldatav WordPressi koolitus internetiturundajatele toimub 17. juuni 2009. Koolitus on mõeldud…
Continue reading

E-turundus eksperiment

E-turundus eksperiment toimub DreamGrow veebis. Eksperimendi eesmärgiks on selgitada, kui palju saab…
Continue reading

999 äriideed

Eile postitasin Dreamgrow blogisse jutu sellest, kuidas ideed ei maksa midagi. Seal…
Continue reading

Intervjuu Seth Godin’iga

Nüüd on üleval intervjuu Seth Godin'iga, mille tarbeks hiljuti küsimusi kogusime. Intervjuu…
Continue reading

Küsimused Seth Godin’ile

Eelmine nädal leppisin Seth Godin'iga kokku, et teen temaga intervjuu. Kui soovid…
Continue reading

Nüüd on internet väikese tähega!

Natuke vähem kui aasta tagasi kirjutasin, et internet kirjutatakse suure ja väikese…
Continue reading

Sinu positsioon neti.ee otsingus

Panime DreamGrow lehele üles vahendi, mis aitab teada saada, millisel postitsioonil on…
Continue reading

Info visualiseerimine

Natuke ajaviidet :) Leidsin huvitava mänguasja nimega Wordle. Sellega saab blogisid ja…
Continue reading
[lbmn_commentscount]
    • sven
    • November 23, 2006

    Mina saan aru 🙂 et nende portaalide eeliseks peaks olema see, et inimene võtab portaali lahti ja hakkab seal portaali sees otsima teda huvitavat infot. Ehk ma räägin teemaportaalidest mitte nendest kõikehaaravatest portaalidest, kust leiab kõike, eriti naljakad on inff.ee ja vipline.info jne jne.

    Ma endaga seotud teemaportaali parem ei maini 🙂 aga noh mingi suva valdkonna portaalil võib väga hästi minna kui osatakse seda teha ja sellest ka seal portaalis infot hoidvatel firmadel tõesti sellest ka kasu on.

    Milleks on firmal koduleht… Ütleme tahan midagi teha. Võtan neti.ee lahti ja hakkan sealt otsima siis kõiki neid firmasid. Ütleme, et ülehomseks leian sobiva firma, kui olen tohutu hulga erinevate veebifirmade või wannabe tegelaste poolt loodud kodulehed läbi vaadanud. Silme eest läheb kirjuks…

    Või võtan vastava valdkonna teemaportaali lahti, kus info ilusti sorteeritud ja mõnusalt browsitav. Jääb üle vaid eluterve konkurents ja minu eelistused.

    Hea müügijutt eksole 🙂

  1. Tore, infot, milliste märksõnade kaudu inimesed meie firma andmeteni nende lehel jõudnud on, neil pole.

    Seega jääb see tehing nüüd kindlasti katki.

  2. Nagu rusikas silma-auku — täna hommikul pöördus mu poole ülemus murega, et temaga võttis ühendust külastatavuselt neljanda infoportaali müüginupuke ja üritas järjekordset summat raha välja lunida.

    Võtsin siis käesoleva aasta Webalizeri numbrid ette ning selgus, et nende saidilt on viidatud päringuid kuust-kuusse langevas trendis ning osakaaluga oktoobris umbes 1:125 Neti kasuks. Seega klikke neilt osta ei tasu.

    Hetkel üritan kätte saada otsingusõnu, mille kaudu on meie ettevõtte infoni jõutud, et hinnata, kus nad asuvad võrreldes otsimootoritega.

    Aga üldiselt arvan, et inimene kui juba Interneti kaudu otsib, siis esmalt Neti või Google kaudu — või oskate mulle seletada, miks peaks keegi suunduma mingile kummalisele infoportaalile või kust ta nende portaali aadressi üldse saab?

  3. Mis mõttes ei näe, kust keegi tuleb? Selleks on ju terve omaette sektsioon "Marketing Campaign Results" all.

    – Campaign Conversion
    * Source Conversion
    * Medium Conversion
    * Referral Conversion
    – Campaign ROI
    – Source ROI
    – Medium ROI

    lisaks üldisem ülevaade "Visitor Segment Performance" all

    – Referring Source

    Lisaks veel saidisisest liikumist "Navigational Analysis" all:

    – Entrance Bounce Rates
    – Top Exit Points
    – Site Overlay
    – Initial Navigation
    – All Navigation

    Nendest peaks ju küll piisama. Igat asja neist on veel võimalik eraldi puurida.

    Sellist softi mis näitaks, kuhu inimesed lähevad ei ole küll olemas. Oma saidi lingid võib ju ära tagida (ma kasutan http://www.mybloglog.com/). Kui aga kasutaja lihtsalt lahkub lehelt, kasutades bookmarki, sulgedes brauseri, kirjutades aadressiribale midagi uut, siis seda küll kuidagi kinni ei võta.

    Webtrends on aga nii raju asi, et enamusel pole isegi arvutit, milles see käima läheks. Kui ma õigest mäletan, siis olid nõudmised 2GHz protsessor ja 1,5GB RAMi. Mu (1,73GHz ja 1GB) arvutile teatati lihtsalt, mine arene väheke.

    • werb
    • November 23, 2006

    Google Analytics on imo suht mõttetu. Ei näe ju kust aadressilt keegi tuleb või läheb.

    • Teadja
    • November 23, 2006

    nagu Priit juba mainis, Google Analytics (miinus see, et lehe loadtime suureneb), Awstats ja tasulised korralikud vidinad (webtrends näiteks).

  4. Mina kasutan enamus saitidel Google analyticsit. Üldiselt väga rahul. blogide puhul aga halb, sest rssi ja teiste mitte-html failide lugemist on pea võimatu mõõta. selle jaoks peab ikkagi mingi serverside asi ka olema. soovitan awstatsi see suudab osa roboteid ja saasta kinni pidada

    • methodik
    • November 22, 2006

    Kui Webalizer on kehvavõitu, siis mis on mõistlik stats? Kas nt. Google’i statistika on adekvaatsem?

    • Riho
    • November 22, 2006

    Mis Sevenline stats on=

    • kixs
    • November 22, 2006

    mm ma võiks oma blogi teatud statistika numbrite alusel ju lausa reklaami müüma hakkata. Toome näiteks teatud numbrid ja üldarvud välja kuid vaikime ajavahemikud maha.

    Niisiis kes siit tahab mulle papi välja käija et ma teda lingiks 🙂

    • Teadja
    • November 22, 2006

    Webalizeri stati lehekyljed on teatavasti yhed lemmikutest spämmi objektidest, ma ümardaksin seda veel enam. Mystika on aga see, et niipalju idioote leidub, kes ostavad…

    • Tarvo
    • November 22, 2006

    Selliseid tegelasi aegajalt satub toru otsa. Tavaliselt müügitööd tegevad neiud ei tea ise suurt midagi ja usuvad neid numbreid. Vahest olen huvipärast lasknud saata statsi lingi ja olen ka ekraanipilte saanud. 🙂

  5. Lisaks veel seda, et soovitan alati selliseid numbreid alla ümardada. Nii ei saa keegi kunagi väita, et kedagi on üritatud petta.

    On seal siis suurt vahet, kas 56 või 55 tuhat. Kui üles ümardamine juba käsil, siis miks mitte 60 või 100. Küsimus on ju vaid täpsusklassis.

 

Leave a Comment

Priit Kallas

This is author biographical info, that can be used to tell more about you, your iterests, background and experience. You can change it on Admin > Users > Your Profile > Biographical Info page."

You may also like...

13 Responses

  1. priit says:

    Lisaks veel seda, et soovitan alati selliseid numbreid alla ümardada. Nii ei saa keegi kunagi väita, et kedagi on üritatud petta.

    On seal siis suurt vahet, kas 56 või 55 tuhat. Kui üles ümardamine juba käsil, siis miks mitte 60 või 100. Küsimus on ju vaid täpsusklassis.

  2. Tarvo says:

    Selliseid tegelasi aegajalt satub toru otsa. Tavaliselt müügitööd tegevad neiud ei tea ise suurt midagi ja usuvad neid numbreid. Vahest olen huvipärast lasknud saata statsi lingi ja olen ka ekraanipilte saanud. 🙂

  3. Teadja says:

    Webalizeri stati lehekyljed on teatavasti yhed lemmikutest spämmi objektidest, ma ümardaksin seda veel enam. Mystika on aga see, et niipalju idioote leidub, kes ostavad…

  4. kixs says:

    mm ma võiks oma blogi teatud statistika numbrite alusel ju lausa reklaami müüma hakkata. Toome näiteks teatud numbrid ja üldarvud välja kuid vaikime ajavahemikud maha.

    Niisiis kes siit tahab mulle papi välja käija et ma teda lingiks 🙂

  5. Riho says:

    Mis Sevenline stats on=

  6. methodik says:

    Kui Webalizer on kehvavõitu, siis mis on mõistlik stats? Kas nt. Google’i statistika on adekvaatsem?

  7. priit says:

    Mina kasutan enamus saitidel Google analyticsit. Üldiselt väga rahul. blogide puhul aga halb, sest rssi ja teiste mitte-html failide lugemist on pea võimatu mõõta. selle jaoks peab ikkagi mingi serverside asi ka olema. soovitan awstatsi see suudab osa roboteid ja saasta kinni pidada

  8. Teadja says:

    nagu Priit juba mainis, Google Analytics (miinus see, et lehe loadtime suureneb), Awstats ja tasulised korralikud vidinad (webtrends näiteks).

  9. werb says:

    Google Analytics on imo suht mõttetu. Ei näe ju kust aadressilt keegi tuleb või läheb.

  10. priit says:

    Mis mõttes ei näe, kust keegi tuleb? Selleks on ju terve omaette sektsioon "Marketing Campaign Results" all.

    – Campaign Conversion
    * Source Conversion
    * Medium Conversion
    * Referral Conversion
    – Campaign ROI
    – Source ROI
    – Medium ROI

    lisaks üldisem ülevaade "Visitor Segment Performance" all

    – Referring Source

    Lisaks veel saidisisest liikumist "Navigational Analysis" all:

    – Entrance Bounce Rates
    – Top Exit Points
    – Site Overlay
    – Initial Navigation
    – All Navigation

    Nendest peaks ju küll piisama. Igat asja neist on veel võimalik eraldi puurida.

    Sellist softi mis näitaks, kuhu inimesed lähevad ei ole küll olemas. Oma saidi lingid võib ju ära tagida (ma kasutan http://www.mybloglog.com/). Kui aga kasutaja lihtsalt lahkub lehelt, kasutades bookmarki, sulgedes brauseri, kirjutades aadressiribale midagi uut, siis seda küll kuidagi kinni ei võta.

    Webtrends on aga nii raju asi, et enamusel pole isegi arvutit, milles see käima läheks. Kui ma õigest mäletan, siis olid nõudmised 2GHz protsessor ja 1,5GB RAMi. Mu (1,73GHz ja 1GB) arvutile teatati lihtsalt, mine arene väheke.

  11. Nagu rusikas silma-auku — täna hommikul pöördus mu poole ülemus murega, et temaga võttis ühendust külastatavuselt neljanda infoportaali müüginupuke ja üritas järjekordset summat raha välja lunida.

    Võtsin siis käesoleva aasta Webalizeri numbrid ette ning selgus, et nende saidilt on viidatud päringuid kuust-kuusse langevas trendis ning osakaaluga oktoobris umbes 1:125 Neti kasuks. Seega klikke neilt osta ei tasu.

    Hetkel üritan kätte saada otsingusõnu, mille kaudu on meie ettevõtte infoni jõutud, et hinnata, kus nad asuvad võrreldes otsimootoritega.

    Aga üldiselt arvan, et inimene kui juba Interneti kaudu otsib, siis esmalt Neti või Google kaudu — või oskate mulle seletada, miks peaks keegi suunduma mingile kummalisele infoportaalile või kust ta nende portaali aadressi üldse saab?

  12. Tore, infot, milliste märksõnade kaudu inimesed meie firma andmeteni nende lehel jõudnud on, neil pole.

    Seega jääb see tehing nüüd kindlasti katki.

  13. sven says:

    Mina saan aru 🙂 et nende portaalide eeliseks peaks olema see, et inimene võtab portaali lahti ja hakkab seal portaali sees otsima teda huvitavat infot. Ehk ma räägin teemaportaalidest mitte nendest kõikehaaravatest portaalidest, kust leiab kõike, eriti naljakad on inff.ee ja vipline.info jne jne.

    Ma endaga seotud teemaportaali parem ei maini 🙂 aga noh mingi suva valdkonna portaalil võib väga hästi minna kui osatakse seda teha ja sellest ka seal portaalis infot hoidvatel firmadel tõesti sellest ka kasu on.

    Milleks on firmal koduleht… Ütleme tahan midagi teha. Võtan neti.ee lahti ja hakkan sealt otsima siis kõiki neid firmasid. Ütleme, et ülehomseks leian sobiva firma, kui olen tohutu hulga erinevate veebifirmade või wannabe tegelaste poolt loodud kodulehed läbi vaadanud. Silme eest läheb kirjuks…

    Või võtan vastava valdkonna teemaportaali lahti, kus info ilusti sorteeritud ja mõnusalt browsitav. Jääb üle vaid eluterve konkurents ja minu eelistused.

    Hea müügijutt eksole 🙂

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *