Google Website Optimizer

Google Website Optimizer

[lbmn_commentscount]

Nagu lubatud sai, siis siin on esimene ülevaade Google Website Optimizer’i teemadel. Eile potsatas mu postkasti teade Google’ilt, et minu soov saada Website Optimizer’i katsetajaks on täitunud, nagu jõulud oleks.

Kõigepealt soovitati uurida natukene eelinfot, mida leiab siit Website Optimizer Pre-Experiment Checklist. Esmalt tuleb valida leht, mida tahad optimeerima hakata. Mõistlik oleks valida leht, millel ka miskit viga on, näiteks kehv tagasiside.

Teiseks tuleb määrata ära, milline leht tähendab sinu jaoks reaalset (ärilist) tulemust. See on koht kus inimene täidab vormi, sooritab ostu või teeb midagi muud, mida temalt ootad. Pärast seda otsusta, millega sa eksperimenteerida tahad. Mida rohkem erinevaid kombinatsioone testida tahad, seda kauem võtab asi aega, sest tuleb koguda statistiliselt piisav hulk andmeid, et tulemustel oleks ka mingi seos reaalsusega. Selleks, et teada kui palju tulemuste saamiseks aega võib kuluda pakub Google ka käepärast kalkulaatorit. Väiksema külastatavusega keskkondades, saab tulemuseks nädalaid ja isegi kuid.

Siis tuleb see koht, kus koos turundus- ja reklaamiinimestega peab paika panema, mida üldse testima hakatakse. Näiteks, kui lehel on sissejuhatus, sisu, kokkuvõte ja tagasiside vorm, siis tuleb igast osast mitu versiooni teha ning neid omavahel kombineerides katsetama asuda. See on koht, mis vajab tõsist pingutust ja kui võimalik võta kindlasti endale keegi appi.

Kui need ettevalmistused on tehtud, siis ei saa veel katsetama asuda. Enne tuleb kõik kombinatsioonid ja tulemuse leht ka oma kodulehel realiseerida. Kõigile katsealustele lehtedele tuleb lisada spetsiaalne kood, mille abil Google nendel olevate külastajate käitumist jälgib. Olenevalt oskustest saab sellega ise hakkama või peab paluma oma veebimeistrit, et ta vajalikud muudatused valmis teeks. Vaata AdWordsi kontol üle eksperimendi seaded ja asu ootama. Kogu tegevus toimubki Google AdWords konto kaudu. Mõne aja pärast, kui lehte on külastanud statistiliselt arvestatav hulk inimesi, annab Google sellest teada ja saab asuda ilusaid värvilisi graafikuid vaatama ning tulemusi analüüsima. Ise ma veel selleni jõudnud ei ole.

Küll aga jõudsin selleni, et mul on kahe variatsiooniga kampaania valmis ja ootab, et ma selle käima laseksin: „When you have reviewed all the settings for your test, click the ‘Launch now’ button.“ Tuleb tunnistada, et praegu kihutasin sellest mõttetöö kohast, sõnumi ja turunduse putitamine, sajaga üle. See on ka põhjuseks miks ma katset veel käima ei lükka.

Esmamulje on see, et asi on küllaltki lihtne seadistada ja mugav kasutada, kokku kulus ettevalmistusele ja seadistamisele ca poolteist tundi (puudus muidugi oluline turundusosa). Tulemustest räägin siis, kui neid tekib.

[lbmn_postpagination]

[lbmn_authorbio]

About us and this blog

We are a digital marketing company with a focus on helping our customers achieve great results across several key areas.

Request a free quote

We offer professional SEO services that help websites increase their organic search score drastically in order to compete for the highest rankings even when it comes to highly competitive keywords.

Subscribe to our newsletter!

Veebikoolitus tegijatele (WordPress)

DreamGrow korraldatav WordPressi koolitus internetiturundajatele toimub 17. juuni 2009. Koolitus on mõeldud…
Continue reading

E-turundus eksperiment

E-turundus eksperiment toimub DreamGrow veebis. Eksperimendi eesmärgiks on selgitada, kui palju saab…
Continue reading

999 äriideed

Eile postitasin Dreamgrow blogisse jutu sellest, kuidas ideed ei maksa midagi. Seal…
Continue reading

Intervjuu Seth Godin’iga

Nüüd on üleval intervjuu Seth Godin'iga, mille tarbeks hiljuti küsimusi kogusime. Intervjuu…
Continue reading

Küsimused Seth Godin’ile

Eelmine nädal leppisin Seth Godin'iga kokku, et teen temaga intervjuu. Kui soovid…
Continue reading

Nüüd on internet väikese tähega!

Natuke vähem kui aasta tagasi kirjutasin, et internet kirjutatakse suure ja väikese…
Continue reading

Sinu positsioon neti.ee otsingus

Panime DreamGrow lehele üles vahendi, mis aitab teada saada, millisel postitsioonil on…
Continue reading

Info visualiseerimine

Natuke ajaviidet :) Leidsin huvitava mänguasja nimega Wordle. Sellega saab blogisid ja…
Continue reading

Google Website Optimizer

Kui eelmise postituse kommentaaris avaldas Jüri arvamust, et CPA-mudeli puhul ei saa kindel olla, kas reklaamitav kaup potentsiaalselt kliendilt „tegevuse“ välja meelitab, siis Google on selle jaoks välja mõelnud uue vahendi Google Website Optimizer. See ei muuda küll toodet või hinda kliendile vastuvõetavamaks, kuid aitab lehe omanikul oma sõnumit kohendada nii, et suurem hulk külastajaid tegutsema asuks. AdWordsi ajaveebi postitus asja kohta on siin Beta testers needed for new Website Optimizer.

Praegu saab avaldada soovi beeta testijatega liitumiseks, lugeda ülevaadet ja vaadata pilte. Lisaks on saadaval ka umbes kaheksa minuti pikkune demo. Panin end kirja ja kui vahendi kasutamisega mingeid tulemusi saavutan annan teada.

Priit Kallas

This is author biographical info, that can be used to tell more about you, your iterests, background and experience. You can change it on Admin > Users > Your Profile > Biographical Info page."

You may also like...

1 Response

  1. priit says:

    Siin veel üks inglisekeelne ülevaada Google Website Optimizer’ist http://www.marketingpilgrim

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *