Delfi on Eesti arvestatuim otsingumootor

Neti on oma mõne nädalataguselt, 750 tuhat unikaalset kasutajat, positsioonilt natuke alla tulnud. Eks neil on ikka elu raske, kui selline konkurent nagu Delfi Otsing rajult kliente ära tõmbab.

Täna sain Delfilt kirja, milles pakutakse võimalust end nende suurepärases otsingukeskkonnas reklaamida. OK, konkurentsis pole ju midagi halba ja kolme võrdse tegija: Delfi, Google ja Neti puhul areneks teenuse kvaliteet ja oleksid paremad hinnad.

Mis mind aga seda postitust kirjutama pani oli pakkumises olnud lause:

Delfi Otsing > arvestatuim otsimootor Eestis- 229 000 kasutajat kuus, otsinguid kuus 1 700 000.

Natukene arusaamatuks jäi ainult, miks ei ole välja toodud neid näitajaid, mille alusel on Delfi Otsing arvestatuim Eestis. Delfi kogu portaalil ligikaudu 40 protsenti vähem külastajaid, kui Netil. Esimese hooga kättesattunud saitide statistika näitas Netit, Google ja Delfist tulevate päringute suhteks 46:20:1. Täiesti mitteteaduslik meetod ja valim ei ole ka representatiivne, aga siiski usaldan neid andmeid rohkem.

Tagged with:

11 thoughts on “Delfi on Eesti arvestatuim otsingumootor”

  • nõus, suhe on enam-vähem selline jah (Google vs Neti võib muidugi kõikuda saidi sisust/kasutajaskonnast lähtuvalt, aga Delfit pead ikka nimme saba lõpust otsima)

  • Delfil aga samas täna oma suurele kasutajate pagasile oleks arvestatav võimalus tegijaks tõusta. Hetkel Eesti otsimootorite turul tundub mulle http://www.ee oma üritustega isegi tegijam. Kui aus olla ei tule mul üldse pähegi nende juurest otsingut kasutada.

    Üks hea variant neil oleks teha headeris kõige ülemiseks üks kena SUUR otsingu lahtre mis ilusas Yahoo stiilis ja sellega nad isegi saavutaksid täna suurele hulgale kasutajatele arvatavasti midagi.

  • Ühe saidi statistika.
    Visits by Source:
    Direct: 48%
    Neti.ee: 18%(neti kataloogis seda saiti ei ole)
    Google: 17%
    otsing.delfi.ee: 4.3%
    Other:…

  • See, et on kasutajaid oli ilmselt ka delfi mõte otsingumootorit looma hakates ja neti edu vaadates.

    Mis aga kahe silma vahele jäi oli omasuguste portaalide MSN ja Yahoo ebaedu liidriks oleva googlega võitlemisel.

    Eestis toimub otsinguvõitlus google ja neti vahel, mille lõpuks ilmselt võidab google, ülejäänud on vaid pealtvaatajad (see ei tähenda, et nad ei pruugiks mõnd kopikat korjata).

  • Vaatasin üks kord kes mind lingivad ja millest sõltub pagerank. Palju linke oli delfist, kuna … teatud märksõnad on kuskil "cachetud". Link otsingusõnagan otsingu 20-lt lehelt, link teise märksõnaga otsingu 40-lt lehelt. Peaks tegema screenshoti google webmaster (?) lehelt … siis on paremini arusaadav.

  • Kui Delfi otsing alustas, siis sain nö sõbrahinnaga sinna mõne märksõna osta.
    Vahepeal tegin vahe ja siis pakuti uuesti. Ja hind, millega mulle sama sõna pakuti oli tegelikult müstiline. Nad müüvad otsingusõnu infokataloogile sarnase skeemiga. Ja minu hinnang on selle delfi teenuse kasulikkusele täpselt sama (loe: null).

    Minu kõige optimistlikuma prognoosi järgi, oleks kliki hinnaks tulnud 9 krooni. Võib-olla isegi 15 krooni.
    Samad sõnad maksavad googlis 1-2 krooni. Siis maksid vist isegi 60 senti.

    Ja peale selle jätsid Delfi müügiinimesed väga mannetu mulje. Kui neile seda hinda googlega võrdlesin. Vastuargumendid olid nii mööda, et nutt tuli peale. Et tegemist ju välismaise lehega, kus tõenäoliselt Teie sihtgrupp ei liigugi. 🙂

    Selline siis minu lugu.

  • Ma sain delfi otsingust teada mõni aeg enne selle avamist ja üritasin paljudele klientidele märksõnad ette ära bronnida, kui aga hinnapoliitika teatavaks sai ütlesin "stopp, mehed". On mingeid erijuhte, kus delfi otsing võib ära tasuda, aga need on suht harvad.

  • toivo — delfi otsingul oli jah see probleem, et google kippus nende puhvrit indekseerima ja seetõttu oli sageli nende puhver Google’is eespool sinu päris-saiti. Vihjasin neile seda just mõni nädal tagasi ja nad tegid kiiresti robots.txt’i korda (läheb muidugi aega, kuniks puhver Google’ist kaob)

  • Neti on lihtsalt masendavalt paljudel esileheks. Sealt tuleb see külastatavuse vahe. Otstarbekalt kasutatakse tunduvalt vähem.

  • Eelnevalt toodud numbrid on reaalsest statistikast pärit, mitte avalehe lugemisest ja Kain Kalju ütles, mõni aeg tagasi, oma ettekandes:
    Kasutajaid tööpäevadel ligi 300 000
    170 000 kasutajat suundub kataloogi tehes seal 700 000 klikki välistel linkidel ja 130 000 kasutajat kasutab märksõnaotsingut tehes seal 600 000 klikki välistel linkidel (http://www.aripaev.ee/temp/…) Üldiselt ma arvan, et Kaini juttu võib usaldada.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *