Sisuhaldustarkvara ja internetiturundus

Sisuhaldustarkvara valimisel on oluline pöörata tähelepanu internetiturundusele. Kui tahate kindlustada, et valmival keskkonnal ka otsingumootorites hästi läheks ja teile lehele palju külastajaid tuleks, siis jälgige, et sisuhaldustarkvara vastaks järgmistel nõudmistele.

Tiitel


Sisuhaldustarkvara peab võimaldama panna igale lehele unikaalse tiitli. Veebilehe üks olulisemaid komponent otsingumootorite silmis on lehekülje tiitel. See on brauseri ülemisel ribal olev kiri, mida kasutajad tavaliselt ei märkagi. Otsingumootorite jaoks on aga tegemist kõige olulisema infojupiga lehel – lehe pealkirjaga. HTML koodis märgitakse seda nii See on lehe tiitel. Lisa infot lehe tiitli kasutamise kohta leiate siit: www.sevenline.ee/blog/?itemid=18


Pealkirjad (H1-H6)


Sisuhaldustarkvara peab artiklite pealkirju ja alampealkirju kuvama selleks spetsiaalselt loodud märgistuse e. H tagide abil. Õigesti märgendatud pealkirjad annavad otsingumootori robotitele ülevaate sellest, mis on lehel olulist. Kasutajatel võimaldavad selged pealkirjad ja vahepealkirjad artiklit paremini silmadega skännida, et sealt kiiresti endale vajalikku infot leida. HTML koodis märgitakse seda nii

See on alampealkiri

.


Piltide alt tagid


Peaaegu igas veebikeskkonnas kasutatakse pilte. Otsingumootorid ei saa aru, mida piltidel kujutatakse või mis on neile kirjutatud. Samuti ei pruugi pildid alati kasutajani jõuda, sest ta on keelanud nende näitamise või on nägemispuudega. Selleks on HTML keeles spetsiaalne võimalus, mille abil saab iga pildi külge panna kirjelduse, millega on tegemist. Samuti nõuab HTML-spetsifikatsioon, et igal pildil oleks kirjeldus. HTML koodis märgitakse seda lisades pildile alt=”Sevenline logo”.


Sisukord e. sitemap


Enamus sisuhaldustarkvarasid võimaldavad luua sisukorra, millel ühel või teisel moel on kuvatud kogu keskkonna struktuur. Sisukord kindlustab, et otsingumootoritel on ligipääs kõigile teie keskkonna lehtedele.


Sisukord aitab ka kasutajaid, kui nad ei suuda menüüde rägastikus endale vajalikku infot leida. Sisukord peaks olema dünaamiline ja muutuma automaatselt vastavalt sellele, kuidas te keskkonda arendate.


“Ilusad” aadressid


Enamus sisuhaldustarkvarasid “mõtleb” arvudes ja seetõttu on teie keskkonna lehtede aadressid numbrilised ja sisaldavad erinevaid “imelikke” märke (=?& jne). Otsingumootorite seisukohast on hea kui lehe aadressis oleks kasutatud selle teemaga seonduvaid märksõnu. Ka külastajatel on selliseid aadresse lihtsam meelde jätta. Seetõttu peaks sisuhaldustarkvara võimaldama igale lehele “ilusa” aadressi panemist. Selle asemel, et kasutada numbrilist aadressi: www.sevenline.ee/index.php?id=32,0,0,1,0,0
peaks olema võimalus kasutada lihtsamat aadressi: www.sevenline.ee/?internetiturundus-tulemused.


Description tag


Description tag ehk kirjeldus on kokkuvõte lehe sisust. Kunagi oli sellel oluline kaal lehe positsiooni määramisel otsingutulemustes, kuid täna pole see enam nii. Tänapäeval kasutatakse description tagis olevat infot otsingutulemustes kirjeldusena. Nii saate määrata, mida kasutaja teie lehe kohta otsingumootorist teada saab. Sisuhaldustarkvara peab võimaldama kirjutada igale lehele oma kirjelduse. HTML koodis märgitakse seda nii .


Keywords tag


Keywords tag ehk märksõnad on element, mille kasulikkus otsingumootorites heade tulemuste saavutamiseks on väga tagasihoidlik. Mingit olulist kaalu otsingumootorid sellele ei anna. Samas aitavad märksõnad oma keskkonna sisu organiseerida ning annavad ülevaate lehe teemast. Sisuhaldustarkvaralt seda nõuda pole vaja aga kui on olemas funktsioon, mis võimaldab kirjeldada igal lehele selle märksõnu, siis võiks seda kindlasti kasutada. HTML koodis märgitakse seda nii .


Priit Kallas