Internetiturundus

Internetiturunduse eesmärgid – külastaja toomine lehele

Internetiturundus tegeleb peamiselt kahe ülesandega. Esimene on külastajate toomine kodulehele ning teine: juba saabunud külastaja hoidmine kodulehel ja tema käitumise mõjutamine soovitavas suunas.

Internetiturunduse esmane ülesanne on kodulehelehe külastajate arvu suurendamine. Kui külastajad on juba lehel, siis saab neid lehe hea ülesehituse ja asjaliku sisu abil suunata tegema soovitud samme. Kasutajaid võib suunata tellimisvormile, lisainfot küsima, liituma uudiskirjaga jne.

Külastajad jõuavad lehele erinevaid teid pidi.

internetiturundus külastajate allikad

Peamised kanalid internetis

Otsingumootorid

Hetkel on maailmas suurimaks külastajate toojaks Google otsingumootor. Eestis on ainult üks arvestatav otsingumootor – www.neti.ee. (2. novembrist 2004.a lisandus ka teine otsingukeskond, milleks on Delfi Otsing). Reklaam otsingumootorites on väga hästi sihitav ja efektiivne turunduskanal.

Vahendid külastuste suurendamiseks ei ole piiratud ainult otsingumootoritega. Üks hästi paigutatud link temaatilises keskkonnas võib tuua rohkem ja kvaliteetsemaid külastajaid kui mõni märksõna nr1 positsioonil.

Kataloogid

Kataloogid jagunevad kaheks – üldotstarbelised (Yahoo, ODP, Neti jt) ja erialased. Üldistel kataloogidel on kindlasti rohkem kasutajaid, kuid erialakataloogid võivad just oma nišis tuua kodulehele märgatava hulga huvilisi.

Lingid teistelt lehtedelt

Lingid teistelt lehtedelt jagunevad kaheks. Esiteks lingid, mille puhul lepite lehe omanikuga kokku, et ta paneb teie lingi oma lehele (partnerid, tarnijad, kliendid, erialased organisatsioonid jne). Vastutasuks võite panna nende lingi oma lehele. Teiseks lingid, mis tekivad vabatahtlikult, sest teie lehel on midagi, mida linkiva lehe omanik peab oma kasutajatele huvitavaks või vajalikuks.

Kampaaniad internetis

Kõikvõimalikud kampaaniad internetis. Reklaam portaalides, otsingumootorites, kataloogides ja mujal. Ostetud reklaam toob teie lehele kiiresti palju külastajaid, kuid külastuste suurenemine ei ole tavaliselt püsiv ja külastajate arv langeb pärast kampaania lõppu endisele tasemele. Siit leiate lisalugemist, kuidas viia läbi efektiivne kampaania internetis.

Uudiskirjad

Uudiskirjad ei ole spämm! Uudiskirjadega saab liitunud kasutajatele anda teavet uute toodete kohta, nõuandeid toodete kasutamiseks, brändi- ja kultustoodete puhul võib uudiskiri olla ka “fännklubi teataja”. Uudiskirjade ja emailiturunduse kohta leiate pidevalt uuenevat infot Sevenline ajaveebi uudiskirjade teemalisest alajaotusest.

Email

Iga teie email lõpus peaks olema allkiri, mis sisaldab linki kodulehele. See ei too teile kindlasti miljoneid külastajaid, kuid paarisaja külastaja lisandumine aastas on väga reaalne.

Näiteks:

Priit Kallas

Kruvid ja Naelad OÜ

www.example.com

Reklaamikandjad

Kasutaja sisestab teie kodulehe aadressi otse brauserisse või kasutaja on lisanud teie lehe oma bookmarkidesse. Sellised kasutajad on mingil hetkel saanud teie kodulehe aadressi teada mõnel eelpool toodud moel.

Offline kanalid

Reklaammaterjalid – teie kodulehe aadress peaks olema kõigil firma materjalidel. Brošüürid, tootelehed, hinnakirjad, pastakad, arved, ümbrikud jne.

Kampaaniad teistes meediakanalites – kõik reklaamikampaaniad (tele, raadio, print jt) peaksid kindlasti sisaldama ka teie kodulehe aadressi.

Sõber soovitas – sõprade ja tutavate soovitused vaadata üht või teist kodulehte on väga efektiivsed asjalike külastajate toomisel. Selleks, et inimesed teie kodulehte sõpradele soovitaks, peab leht sisaldama sisukat infot, mis neile hea mulje jätaks.

Ajakirjandus – sarnaselt sõbra soovitusele on ka artiklid ajakirjanduses heaks külastajate allikaks.

Priit Kallas

Vaata ka neid viiteid:

Igapäevase internetiturndus-doosi saate lugedes Sevenline internetiturunduse ajaveebi. Meie aja veebist leiate uudiseid, artikleid, nõuandeid, trende ja palju muud, mille ühiseks nimetajaks on internetiturundus. Meie aja veebi saate lugeda veebilehelt kui ka RSS-ina.

[TOP]üles[/TOP]