Telefonikataloogid

Telefonikataloogid

[lbmn_commentscount]

Üks tuttav päris minult millistesse telefoniraamatutesse tasuks reklaami panna. Hmmm… esimene vastus oli muidugi, telefonikataloogid on mõttetud. Mõni aeg tagasi helistas mulle üks telefonikataloogi müüja ja rääkis, kui hea kataloog neil on. Kui jutt jõudis selleni, et 87 protsenti inimestest kasutab telefoninumbrite otsimiseks telefoniraamatut katkestasin ma kõne. Vabandage, me vist ei ela samas maailmas.

Olgu selle statistikaga kuidas on aga otsides mõnd ettevõtet nime järgi tuleb ju aegajalt otsingumootori tulemustes ka telefonikatalooge välja. Mõni külastaja jõuab äkki ka mööda sellist keerd teed teie kodulehele.

Et asjast mingigi ülevaade saada, siis tegin väikse katse. Otsisin Neti keskkonnas firma nime järgi kümmet tuntud Eesti ettevõtet ja märkisin üles, millistel positsioonidel erinevate kataloogide lehed otsingutulemustes välja tulid. Punkte andsin nii: 10, 8, 6 ja 5-1. Kokku jäi silma 16 erinevt telefoniraamatut. Lugesin erinevaid veebiaadresse:

baltinfo.ee, connectus.ee, Eesti Infokeskus, Ekspress Hotline, Ekspresskataloogide AS, eniro.ee, iAvenue firmade kataloog, inff.ee, info.kuuluta.com, infoabi.ee, Infoatlas.ee, Infopluss, infoportaal.ee, infoweb.ee, kontakt ja telemedia.ee.

Praakisin välja kuus keskkonda, mis esinesid kümne otsingu peale kõige vähem ja sain tulemuseks Top 10 nimekirja. Nimekiri ei pretendeeri mingile absoluutsele tõele, kuid aitas mul enda jaoks vastata küsimusele, millistest kataloogidest võiks kasu olla, kui teemaks on internetiturundus.

Tulemused nägid välja järgmised:

telemedia.ee 10,0
Eesti Infokeskus 1181 7,7
Ekspress Hotline 6,3
Infopluss 6,3
infoabi.ee 5,8
iAvenue firmade kataloog 5,3
Ekspresskataloogide AS 5,0
inff.ee 4,5
connectus.ee 3,8
eniro.ee 3,7

Märkused: Kompass on väga räige, avab otsingu sisestamisel uue akna, iik. Infopluss ja iAvenue kataloogis olevad lingid viitavad kliendi lehele läbi ümbersuunamise ja seega pole neist linkide kogumisel abi.

[lbmn_postpagination]

[lbmn_authorbio]

About us and this blog

We are a digital marketing company with a focus on helping our customers achieve great results across several key areas.

Request a free quote

We offer professional SEO services that help websites increase their organic search score drastically in order to compete for the highest rankings even when it comes to highly competitive keywords.

Subscribe to our newsletter!

Veebikoolitus tegijatele (WordPress)

DreamGrow korraldatav WordPressi koolitus internetiturundajatele toimub 17. juuni 2009. Koolitus on mõeldud…
Continue reading

E-turundus eksperiment

E-turundus eksperiment toimub DreamGrow veebis. Eksperimendi eesmärgiks on selgitada, kui palju saab…
Continue reading

999 äriideed

Eile postitasin Dreamgrow blogisse jutu sellest, kuidas ideed ei maksa midagi. Seal…
Continue reading

Intervjuu Seth Godin’iga

Nüüd on üleval intervjuu Seth Godin'iga, mille tarbeks hiljuti küsimusi kogusime. Intervjuu…
Continue reading

Küsimused Seth Godin’ile

Eelmine nädal leppisin Seth Godin'iga kokku, et teen temaga intervjuu. Kui soovid…
Continue reading

Nüüd on internet väikese tähega!

Natuke vähem kui aasta tagasi kirjutasin, et internet kirjutatakse suure ja väikese…
Continue reading

Sinu positsioon neti.ee otsingus

Panime DreamGrow lehele üles vahendi, mis aitab teada saada, millisel postitsioonil on…
Continue reading

Info visualiseerimine

Natuke ajaviidet :) Leidsin huvitava mänguasja nimega Wordle. Sellega saab blogisid ja…
Continue reading
[lbmn_commentscount]
    • rein
    • September 22, 2006

    tauri – professionaal käib 2 ss-iga. ! Siis oled prof kui kirjutamise ära õpid.

  1. Priit, sul on täiesti õigus. Aga sõltub otsija vajadustest. Kui otsid mingit konkreetset firmat (nime järgi) on Google igati mõistlik valik, juhul kui firmal on korralik kodulehekülg. Telefoniraamatute ja firmade andmebaaside kasutamine on sel juhul suht mõttetu.

    Google annab firma nime järgi otsides peaaegu alati esimeseks vasteks firma oma kodulehe. Seal on tavaliselt rohkem informatsiooni kui mistahes telefoniraamatus.

    Telefoniraamatud ja firmade andmebaasid on abiks siis, kui nt. soovid pöörduda koostööettepanekuga kõigi Rootsis tegutsevate kraanade tootjate poole (otsid tegevusala või toote järgi). Sellist otsingut on Google abil juba raskem või vähemalt oluliselt aeganõudvam teha.

    Pealegi ei leia sa sel juhul Google’ist neid firmasid, kellel ei ole kodulehte või neid, kellel on see sellises keeles, milles sa parajasti ei otsi.

  2. Google on ka rahvusvaheliste veebilehtede otsimise mootor, millel on vist 130 keelt ja ca 90 erineva riigi domeeni aga see ei tööta nii puiselt kui Kompass

  3. KOMPASS avaneb tõepoolest teises aknas, kuna Eesti saidil http://www.connectus.ee on lihtsalt KOMPASSi ostikast (searchbox). KOMPASSi andmebaas asub tegelikult lehel http://www.kompass.com, tegemist on rahvusvahelise saidiga, kus on peale eesti firmade ka teiste riikide ettevõtted.

  4. Infoweb praagiti neti.ee -st välja peale seda kui ostsime ära wwww.ee 🙂

    Parema tulemuse annab momendil emor oma coocide statiga ja antud nimekirjast jääb järele sisuliselt 4 kataloogi: eniro/telemedia, 1182, infopluss ja infoweb.

    Neist eniro ja infopluss samuti sisuliselt ühe katuse all. isiklikult antud valdkonna profesionaalina hindan konkurentidest 1182-te. Infoplussi kataloog ka täitsa OK- teisi ei kommenteeri 🙂

    Tauri
    Infoweb.ee

  5. infowebi kohta oli selline küsimus, et miks ta tabelis ei esine. Esiteks oli ta tulemustes vaid kahel korral ja teiseks ei ole link nende kataloogist link otsingumootori mõttes ehk siis mingi redirect.

  6. Huvitav, et üks neist on tabelis esimene ja teine viimane… haarang?

    • svennu
    • June 28, 2006

    eniro ja telemedia peaks vist sama olema nüüd

  7. Pingback: Veebiäri udujutt

 

Leave a Comment

Priit Kallas

This is author biographical info, that can be used to tell more about you, your iterests, background and experience. You can change it on Admin > Users > Your Profile > Biographical Info page."

You may also like...

9 Responses

  1. svennu says:

    eniro ja telemedia peaks vist sama olema nüüd

  2. priit says:

    Huvitav, et üks neist on tabelis esimene ja teine viimane… haarang?

  3. priit says:

    infowebi kohta oli selline küsimus, et miks ta tabelis ei esine. Esiteks oli ta tulemustes vaid kahel korral ja teiseks ei ole link nende kataloogist link otsingumootori mõttes ehk siis mingi redirect.

  4. Tauri says:

    Infoweb praagiti neti.ee -st välja peale seda kui ostsime ära wwww.ee 🙂

    Parema tulemuse annab momendil emor oma coocide statiga ja antud nimekirjast jääb järele sisuliselt 4 kataloogi: eniro/telemedia, 1182, infopluss ja infoweb.

    Neist eniro ja infopluss samuti sisuliselt ühe katuse all. isiklikult antud valdkonna profesionaalina hindan konkurentidest 1182-te. Infoplussi kataloog ka täitsa OK- teisi ei kommenteeri 🙂

    Tauri
    Infoweb.ee

  5. Sparky says:

    KOMPASS avaneb tõepoolest teises aknas, kuna Eesti saidil http://www.connectus.ee on lihtsalt KOMPASSi ostikast (searchbox). KOMPASSi andmebaas asub tegelikult lehel http://www.kompass.com, tegemist on rahvusvahelise saidiga, kus on peale eesti firmade ka teiste riikide ettevõtted.

  6. priit says:

    Google on ka rahvusvaheliste veebilehtede otsimise mootor, millel on vist 130 keelt ja ca 90 erineva riigi domeeni aga see ei tööta nii puiselt kui Kompass

  7. Sparky says:

    Priit, sul on täiesti õigus. Aga sõltub otsija vajadustest. Kui otsid mingit konkreetset firmat (nime järgi) on Google igati mõistlik valik, juhul kui firmal on korralik kodulehekülg. Telefoniraamatute ja firmade andmebaaside kasutamine on sel juhul suht mõttetu.

    Google annab firma nime järgi otsides peaaegu alati esimeseks vasteks firma oma kodulehe. Seal on tavaliselt rohkem informatsiooni kui mistahes telefoniraamatus.

    Telefoniraamatud ja firmade andmebaasid on abiks siis, kui nt. soovid pöörduda koostööettepanekuga kõigi Rootsis tegutsevate kraanade tootjate poole (otsid tegevusala või toote järgi). Sellist otsingut on Google abil juba raskem või vähemalt oluliselt aeganõudvam teha.

    Pealegi ei leia sa sel juhul Google’ist neid firmasid, kellel ei ole kodulehte või neid, kellel on see sellises keeles, milles sa parajasti ei otsi.

  8. rein says:

    tauri – professionaal käib 2 ss-iga. ! Siis oled prof kui kirjutamise ära õpid.

  1. November 30, -0001

    Veebiäri udujutt

    Täna juhtus selline lugu, et mu naisele, kes on turundusjuht, pakuti võimalust avaldada oma andmed ühe suurepärases veebitelefoniraamatus. Ta aga on selline inimene, et pole tal usku eriti nendesse…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *