Äripäeva internetiturunduse seminar

Äripäeva internetiturunduse seminar

[lbmn_commentscount]

Täna toimus Äripäeva internetiturunduse seminar, millel huvitavamad esinejad oli alati põnevaid numbreid pakkuv Kristina Randver TNS Emorist, Allan Sombri Delfist ja Eesti võimsaima meediakanali Neti looja Kain Kalju.

Kõige põnevam, mida Kristina rääkis oli see, et midagi on toimumas meediakasutuses. Nimelt on esimese kvartali internetreklaami maht kasvanud võrreldes eelmises aasta sama ajaga 69 protsenti!!! Kroonides tähendas see 13 miljonit, mis on kolmandik kogu eelmise aasta mahus. Ta lisas ka seda, esimene kvartal ei ole tavaliselt internetireklaamis just kõige tugevam. Tundub, et asi hakkav ilmet võtma. Pakuksin siin välja, kohvipaksule vaadates, et selle aasta internetireklaamile tehtavad kulutused võiksid olla ligikaudu 75 miljoni krooni juures.

Kain andis põneva ülevaate Neti statistikast. Näiteks üllatas mind natukene see, et Neti on rohkem kataloog, kui otsingumootor. Nimelt jagunevad kasutajad keskkonnas järgmiselt. 170 tuhat neist kasutab kataloogi tehes seal 700 tuhat klikki ja 130 tuhat inimest kasutab otsingufunktsiooni tehes otsingutulemustel 600 tuhat klikki. Huvitava numbrina tõi ta välja ka asjaolu, et Neti on rohkem kui 70 protsendi brauserite avalehaks ja neti avalehte vaadatakse 2 miljonit korda päevas.

V Teooria: Kõige huvitavam osa Kaini jutust aga ei puudutanud üldse Netit vaid vaid hoopis seda, millal on suurem tõenäosus, et inimesed bänneril klikivad. Ta nimetas seda V teooriaks ja see nägi välja nii:

Klikkimise tõenäosus on seda suurem, mida vähem on kasutaja süvenenud webilehe sisusse.
* Sisend ja väljund lehtedele pane reklaam, mis kutsub kasutajat klikkima
* Sisulehtedele pane reklaamid, millel klikkimine pole vajalik sõnumi kättesaamiseks

Selle tõdemuseni on ta jõudnud Hoti ja teiste lehtede statistikat uurides ja Kaini argumentatsioon oli väga asjalik.

Allan Sombri Delfist suurendas Eesti 2005 internetireklaamimahtu 90-100 miljoni kroonini lisades sinna ka summad, mis on kulutatud netikuulutustele ja infokataloogidele võrgus. Selliselt arvutades oli internetireklaamimaht eelmisel aastal ligikaudu 8 protsenti kogu meediamahust. Allan tundis imestust ka selle üle, miks on Eestis jaemüüjad nii kehvasti internetimeedias esindatud. Ülemaailmselt on and 47 protsendilise mahuga suurimad reklaamijad B2C sektoris. Eestis aga suured jaemüüjad internetis praktiliselt ei esine (Rimi, Selver, Prisma). Lisaks tõdes ta, et meediareklaami TOP 10 ettevõtetest pooled internetis reklaami ei tee (näiteks P&G).

Linnar Viik rääkis nullturundusest ja sellest, kuidas internet enda jaoks efektiivselt ja võimalikult väikeste kulutustega tööle panna.

Interflora turundusjuht Ingmar Kaup rääkis oma praktilistest kogemustest e-äri ajamisel.

Veebiagentuuri ADM Interactive loovjuht Erki Peinar andis teada kuidas paistab e-turundus veebiagentuuri pilgu läbi ning milised on töötavad ja mittetöötavad lahendused.

Minu esinemine puudutas üldisemalt seda, mis on internetiturundus ja mis suunas see areneb. Rääkisin meedia killusutmisest seoses tarbija loodud meedia tõusuga (consumer generated media), kuidas interaktiivsus mõjutab tarbija käitumist ja mis suunas need trendid viitavad.

Lähiajal peaks Äripäev välja panema ka ettekannete materjalid, siis lisan siia ka viite. Minu ettekande slaidid saab zippitud pauerpointina siit.

[lbmn_postpagination]

[lbmn_authorbio]

    About us and this blog

    We are a digital marketing company with a focus on helping our customers achieve great results across several key areas.

    Request a free quote

    We offer professional SEO services that help websites increase their organic search score drastically in order to compete for the highest rankings even when it comes to highly competitive keywords.

    Subscribe to our newsletter!

    Veebikoolitus tegijatele (WordPress)

    DreamGrow korraldatav WordPressi koolitus internetiturundajatele toimub 17. juuni 2009. Koolitus on mõeldud…
    Continue reading

    E-turundus eksperiment

    E-turundus eksperiment toimub DreamGrow veebis. Eksperimendi eesmärgiks on selgitada, kui palju saab…
    Continue reading

    999 äriideed

    Eile postitasin Dreamgrow blogisse jutu sellest, kuidas ideed ei maksa midagi. Seal…
    Continue reading

    Intervjuu Seth Godin’iga

    Nüüd on üleval intervjuu Seth Godin'iga, mille tarbeks hiljuti küsimusi kogusime. Intervjuu…
    Continue reading

    Küsimused Seth Godin’ile

    Eelmine nädal leppisin Seth Godin'iga kokku, et teen temaga intervjuu. Kui soovid…
    Continue reading

    Nüüd on internet väikese tähega!

    Natuke vähem kui aasta tagasi kirjutasin, et internet kirjutatakse suure ja väikese…
    Continue reading

    Sinu positsioon neti.ee otsingus

    Panime DreamGrow lehele üles vahendi, mis aitab teada saada, millisel postitsioonil on…
    Continue reading

    Info visualiseerimine

    Natuke ajaviidet :) Leidsin huvitava mänguasja nimega Wordle. Sellega saab blogisid ja…
    Continue reading
     

    Leave a Comment

    Priit Kallas

    This is author biographical info, that can be used to tell more about you, your iterests, background and experience. You can change it on Admin > Users > Your Profile > Biographical Info page."

    You may also like...

    2 Responses

    1. Methodik says:

      Priit, see Sinu link vist ei toimi?

    2. priit says:

      kaks head uudist!
      1. parandasin lingi ära ja nüüd toimib
      2. keegi loeb ja märkab selliseid asju
      aitäh

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *