Relax! Reklaam otsingumootorites

Robin Gurney kirjutab oma ajaveebis, et märksõnadepõhise reklaamiga kaasneb suur probleem pahatahtlike klikkide näol. Milles küsimus? Suuremates otsingumootorites nagu Google on võimalik osta reklaami nii, et maksad vaid sellisel juhul, kui keegi sinu reklaamil klikib.

Siit võib siis kahtlustaval inimeselt tekkida mõte, et paljud klikid võivad olla pahatahtlikud – tehtud konkurentude, halbade inimeste või lausa Google enda poolt, et käivet suurendada.

Relax!

Kuna kliki hinna saad ise määrata, siis ei ole tegelikult oluline, kui palju klikkidest on õiged ja kui palju valed. Nimelt ei osta sa tegelikult klikki vaid klienti. Mida see tähendab? Kui 100 saabunud külastajast keskmiselt üks esitab tellimuse, siis ei ole oluline milline osa neist klikkidest olid pahatahtlikud vaid see kui palju sa ühe kliendi eest oled nõus maksma. See järel jagad selle summa 100 ja see ongi hind, mida oled nõus kliki eest maksma.

Nagu Robin väidab on isegi kuni 25% klikkidest pahatahtlikud (oma kogemustele tuginedes ma nii suurt numbrit ei usu), kuid see tähendab vaid seda, et ühe klikki hinnaks kujuneb näiteks 1 krooni asemel 75 senti.

Ma olen sellel teemal Robiniga korduvalt vestelnud ja pole siiani aru saanud, kus see probleem on. Ma saan aru tema peamisest argumendist (ja olen sellega täiesti nõus), et kulutage see raha parem oma kodulehe optimeerimisele, sest nii saavutate palju püsivamad tulemused kui reklaami abil. Väga väikeste eelarvete puhul on aga märksõnadepõhine reklaam otsingumootorites kõige odavam ja pea ainus võimalik lahendus.

Kokkuvõtteks ärge pöörake tähelepanu niivõrd klikkidele, kui tegelikule kliendi hankimisele kuuluvale summale ja võtke see oma tegevuse aluseks. Reklaam otsingumootorites on hea võimalus internetiturundusest maik suhu saada.

6 thoughts on “Relax! Reklaam otsingumootorites”

  • Pingback: Click fraud
  • Pingback: Cost per action
  • Your opinion is interesting but you don’t have any real statistics to back it up.

    But even so the point is the price of the client not the click and this means that the price will just factor in any fraud or other irregularities and the end result will be the same as without fraud.

  • Ma arvan, et see protsent on palju suurem veel teatud nishide puhul. Jubedad on väidetavalt kõik need teisejärgulised otsimootorid (Kanoodle ja co). Indias on selline tööstusharu juba peaaegu – teiste reklaamidel klikkimine. Samuti on olemas clickbotid teiste väljasöömiseks. Libaklikkid on ikka tõsine probleem. Isegi Google Adsenese’ on väidetavalt suht lihtne lüpsta.

  • Kokkuvõttes on asi ikkagi selles, et kui reklaam ennast ära ei tasu, siis seda ei tehta. Olenemata clickfraudi mahust tundub reklaam end siiski tasuvat ja see oligi mu mõte, et pole vaja viriseda asjade üle mida muuta ei saa vaid tuleb vaadata, kas see asi sinu jaoks töötab või mitte.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *