Reklaami jälgimine Soomes

Reklaami jälgimine Soomes

[lbmn_commentscount]

DT blogist leidsin sellise loo, et Soomes kasutab otsingureklaami ligi pool ettevõtetest. Suurepärane! Nad ongi ju internetinduses üks juhtivamaid riike. Aga mitte sellest ei tahtnud ma rääkida. Sama postituse lõpus on mingi kala.

Soome Reklaamijate Liit (Mainostajien Liitto) uurib iga kahe aasta tagant eri meediakanalite efektiivsust. Liitu kuulub üle 400 ettevõtte, kes annavad üle 80% Soome reklaamikäibest, see tähelepanuväärne organisatsioon tellis uuringu TNS Gallup’ilt. Kokkuvõte teatab, et internetireklaami jälgitakse Soomes üllatavalt vähe. Regulaarselt teeb seda vaid 15% üle 15-aastastest soomlastest, aeg-ajalt jälgivad veebireklaami umbes pooled soomlased.

Kui see number loeb inimesi, kes ütlevad, et nad jälgivad reklaami, siis on see suhteliselt mõttetu mõõdik. Kui see aga mõõdab internetireklaami nägevate inimeste arvu, siis on see tulemus vale. Üks või teine, tundub, et Mainostajien Liitto on pidanud mõttepausi. Kurb on aga asjaolu, et inimesed loevad seda informatsiooni ja noogutavad targalt kaasa.

Siia üks mõttetera kivisse raiumiseks: tarbija käest ei ole mõtet küsida, kas reklaam mõjutab teda. Enamasti on vastuseks ei ja see on vale vastus.

[lbmn_postpagination]

[lbmn_authorbio]

About us and this blog

We are a digital marketing company with a focus on helping our customers achieve great results across several key areas.

Request a free quote

We offer professional SEO services that help websites increase their organic search score drastically in order to compete for the highest rankings even when it comes to highly competitive keywords.

Subscribe to our newsletter!

Veebikoolitus tegijatele (WordPress)

DreamGrow korraldatav WordPressi koolitus internetiturundajatele toimub 17. juuni 2009. Koolitus on mõeldud…
Continue reading

E-turundus eksperiment

E-turundus eksperiment toimub DreamGrow veebis. Eksperimendi eesmärgiks on selgitada, kui palju saab…
Continue reading

999 äriideed

Eile postitasin Dreamgrow blogisse jutu sellest, kuidas ideed ei maksa midagi. Seal…
Continue reading

Intervjuu Seth Godin’iga

Nüüd on üleval intervjuu Seth Godin'iga, mille tarbeks hiljuti küsimusi kogusime. Intervjuu…
Continue reading

Küsimused Seth Godin’ile

Eelmine nädal leppisin Seth Godin'iga kokku, et teen temaga intervjuu. Kui soovid…
Continue reading

Nüüd on internet väikese tähega!

Natuke vähem kui aasta tagasi kirjutasin, et internet kirjutatakse suure ja väikese…
Continue reading

Sinu positsioon neti.ee otsingus

Panime DreamGrow lehele üles vahendi, mis aitab teada saada, millisel postitsioonil on…
Continue reading

Info visualiseerimine

Natuke ajaviidet :) Leidsin huvitava mänguasja nimega Wordle. Sellega saab blogisid ja…
Continue reading
[lbmn_commentscount]
    • Riho
    • December 14, 2007

    Mina arvan, et otsingus enda reklaamimine on hoopis kahjulik. Kui inimene klikib mõnda aega otsingutulemuse asemel reklaamile, siis otsingusüsteemi loogika ütleb, et seda otsitulemust pole vaja kuvadagi, see kedagi ei huvita.

  1. Postitust kirjutades ma tuulasin tükk aega, et leida uuringu algtekst, aga näib, et seda pole avalikuks tehtud. Mainostajien Liitto on vaid avaldanud lakoonilise 2-leheküljelise pressiteate (PDF). Tasub vaid loota, et ajakirjanik vahendas liidu infot õigesti…

    Mina sain allikatest ikka nõnda aru, et 15% küsitletud soomlastest vastas küsimusele "Kui sageli/palju netireklaami jälgite?", et "pidevalt (sageli)." Ning 50% küsitletud soomlastest vastas "aeg-ajalt (harva)".

    Seega, jutt ei käi reklaami tahes-tahtmata nägevate soomlaste hulgast.

    Muus osas avaldaksin mitte-meediaeksperdina tagasihoidlikku isiklikku arvamust, et inimeste sisetunnet ei maksa ka liialt põlata. Märksõnadeks siinkohal näiteks bänneripimedus ja AdBlock.

  2. Sõltub vist, kuidas defineerida pidevalt. 50+15% on 65% elanikkonnast. Internetti kasutas Soomes vist uuringu tegemise ajal ~80% elanikkonnast. Seega on küsimus vaid selles, kas tõesti suudab see vahe, umbes 15% elanikkonnast ilma reklaamita netti kasutada 🙂 Pole uuringut lugenud, võimalik, et seal oli ka mõni alajaotus, mis selle 15% ära katab.

 

Leave a Comment

Priit Kallas

This is author biographical info, that can be used to tell more about you, your iterests, background and experience. You can change it on Admin > Users > Your Profile > Biographical Info page."

You may also like...

3 Responses

  1. Sõltub vist, kuidas defineerida pidevalt. 50+15% on 65% elanikkonnast. Internetti kasutas Soomes vist uuringu tegemise ajal ~80% elanikkonnast. Seega on küsimus vaid selles, kas tõesti suudab see vahe, umbes 15% elanikkonnast ilma reklaamita netti kasutada 🙂 Pole uuringut lugenud, võimalik, et seal oli ka mõni alajaotus, mis selle 15% ära katab.

  2. Lembit says:

    Postitust kirjutades ma tuulasin tükk aega, et leida uuringu algtekst, aga näib, et seda pole avalikuks tehtud. Mainostajien Liitto on vaid avaldanud lakoonilise 2-leheküljelise pressiteate (PDF). Tasub vaid loota, et ajakirjanik vahendas liidu infot õigesti…

    Mina sain allikatest ikka nõnda aru, et 15% küsitletud soomlastest vastas küsimusele "Kui sageli/palju netireklaami jälgite?", et "pidevalt (sageli)." Ning 50% küsitletud soomlastest vastas "aeg-ajalt (harva)".

    Seega, jutt ei käi reklaami tahes-tahtmata nägevate soomlaste hulgast.

    Muus osas avaldaksin mitte-meediaeksperdina tagasihoidlikku isiklikku arvamust, et inimeste sisetunnet ei maksa ka liialt põlata. Märksõnadeks siinkohal näiteks bänneripimedus ja AdBlock.

  3. Riho says:

    Mina arvan, et otsingus enda reklaamimine on hoopis kahjulik. Kui inimene klikib mõnda aega otsingutulemuse asemel reklaamile, siis otsingusüsteemi loogika ütleb, et seda otsitulemust pole vaja kuvadagi, see kedagi ei huvita.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *