Reklaam internetis kasvas 69% (2007)

Pagan! Tuleb tunnistada, et ei julgenud 70 protsenti välja pakkuda. Ma arvasin, et enam nii kiiresti ei kasva ja jääb kuhugi 50 protsendi ehk 120 miljoni krooni piiridesse. Emor näitab, et ennustamises pean veel kätt harjutama. Emori esitlus ilusate roosade grafikutega (PDF). Sellel teemal kirjutab ka Hanno Kindel (Media House).

Internetireklaam moodustas 2007. aastal 8 protsenti ja 149 miljonit krooni kogu Eesti reklaamimahust. Samuti arvasin, et protsent jõuab 9 või 10 juurde, aga kogu turu kasvamise tõttu jäi see siiski 8 peale.

Et harjutamine teeb meistriks, siis proovin uuesti ennustada. Internetireklaam Eestis 2008 numbrid võiksid olla umbes sellised kasv 65 protsenti ja maht ligikaudu 250 miljonit krooni (eeldusel, et mõõtmises muutusi ei toimu). Teiste kanalitega võrreldes peaks sel aastal 10-11 protsenti ära tulema, sest arvan, et kui kasv aeglustub, siis pigem vanameedia arvelt.

You may also like...

5 Responses

  1. Kristo says:

    Kas tõusis reklaami hind või reaalsed mahud, et rohkem firmasid hakkasid ennast internetis reklaamima ?

  2. Priit says:

    nagu Hanno kirjutisest näha võib on reklaamihinnad üles läinud, kuid mul puudub täpne inf selles küsimuses. Arvan, et mõlemad suurused tõusid. Nii bännerite tüki arv kui ka keskmine bänneri hind.

  3. Tarvo says:

    omaltpoolt võin öelda, et 2007 kasvas nii hind, kui bannerite arv KV.EE lehel. Arvestades sektorit, siis keskmisest kiirem.

  4. Tore on muidugi tõusvaid graafikuid vaadata. Mitte et ma mingi pessimist oleks, vastupidi, aga kindlasti oli internetireklaami mahu kasvus oma osa ka teadmatusel. Täienduseks Priidu prognoosile tahaks omalt poolt loota, et 2008 saab lisaks põhimõttelisele läbimurdele mõtteviisis olema ka arvutusoskuse laiema leviku aasta.

  5. Villu says:

    Tere,

    küsimus ei lähe just teemasse, aga on siis selline: Kas alkoholireklaam internetis on seadusega lubatud? Pole nagu trehvanud üldse..

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.