Reklaam 2.0

Advertising 2.0 on Paul Beelen’i nägemus reklaamist ja turundusest ning sellest, kuidas uued tehnoloogiad neid valdkondi muudavad. Üheks sõnumiks on see, et demokraatliku ülesehitusega internet lagundab harjumuspärast, ülalt alla, turundust ja asendab selle paljude inimeste ja gruppide omavahelise suhtlusega. Kuidas reklaamida kliendile, kellel on kogu tooteinfo koheselt käepärast ning tal on võimalik seda ka konkurentidega võrrelda.

Instead of fake, artificial commercial messages people can now get real life comments from peers on anything they want.

Kuidas jõuda inimesteni, kui meediaks on miljonid eraldiasuvad ajaveebid ja podcastid? Peamiste tehnoloogiatena toob ta välja ajaveebid, podcastid, video podcastid, vikid ja rss‘i. Näiteks kuulavad inimesed podcaste, mille teema on nii spetsiifiline, et peavoolu raadio ei saaks seda kunagi kajastada. Milline on sellises maailmas reklaami roll? Tõeliselt asjalik kirjutis tänapäeva turunduse, reklaami ja kommunikatsiooni suundadest.

4 thoughts on “Reklaam 2.0”

  • Pingback: Ilma reklaamita
  • Sven kirjutas:
    "Peamiste tehnoloogiatena toob ta välja ajaveebid, podcastid, video podcastid, vikid ja rss’i. Näiteks kuulavad inimesed podcaste, mille teema on nii spetsiifiline, et peavoolu raadio ei saaks seda kunagi kajastada."

    Jutuks hea kyll. Ma arvan, et RSS ja Atom kuuluvad ikkagi friikide t66riistade hulka. Kui teha yks kysitlus, n2iteks, astuda suvalisse Eesti linna-liini-bussi v8i siis, kui on kahtlust, et linna-liini bussiga s8idavad liiga vaesed inimesed, siis m8nda pikamaa-liini-bussi, n2iteks liinil Tartu-Tallinn, ning siis kysida, et palju on siis neid inimesi, kes RSS’i uudiste kaevandamiseks kasutavad, siis ma arvna, et kui terve bussit2ie pealt ehk yhe v8i 2 leiab, siis on kah juba ylimalt h2sti l2inud.

  • Ma ei arva, et inimeste teadmised RSSist on väga määravad selle tehnoloogia levikul. Kui paljud teavad, mis on tcp/ip?

    Värskete uuringute järgi kasutab RSSi kolmandik internetikasutajatest (US & UK). Seda, et nad RSSi kasutavad teab aga vaid väike osa neist.

    Eestis on pilt ilmselt kehvem, pole näinud meie saitidel ja blogide "add to My X" (X={MSN, Yahoo, NewGator, Feedster, Pluck, AOL, jne}).

    RSS ei pruugi sel alal peamiseks tehnoloogiaks jääda aga tal on head võimalused ja inimesed ei peagi teadma, mis on RSS vaid pigem kasutama sellega kaasnevaid võimalusi.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *