Open in new window

Open in new window

[lbmn_commentscount]

Meie, turundajad, oleme kavalad! Oleme kuulnud, et mida kauem külastaja kodulehel viibib seda parem. Põhimõtteliselt on meil isegi õigus aga paljud meist ei saa siiski aru, mis kodulehe külastajat närvi ajab ja mis mitte.

Juba väga pikka aega on minule vastukarva olnud saidist väljuvate linkide avamine uues aknas. Loogika selle taga on siis see, et nii jääb kasutajal teie veebikeskkond brauseris avatuks ja ta ei lahku sealt.

Julgen ennast üle keskmise oskustega internetikasutajaks pidada (ikkagi juba 12 aastat kogermust selja taga) ja mind ajab küll närvi, kui keegi turundusäss otsustab minu eest, kas avada link uues aknas või vanas. Vabandage väga aga ma saan ise selle otsusega hakkama. Oluline on siin tähele panna, et kui tegemist on tavalise lingiga, siis saan lihtsalt valida, kas avan vasaku hiire klahviga olemasolevas aknas või parema klahvi abil uues aknas (mõne mäki puhul võib see parema klahvi trikk küll maagiana tunduda :), siis uut akent avava lingi puhul pean selle avamiseks olemasolevas aknas lohistama lingi aadressi ribale. Ärge üritage kasutajate eest mõelda.

Eelneva vastuväiteks tuuakse tihti asjaolu, et paljud kasutajad ei saa hakkama lingi avamisega uues aknas ja oleks seega sunnitud käesolevalt lehelt lahkuma isegi siis, kui nad seda tegelikult teha ei taha. Siis tormab appi turundusäss ja aitab kasutajal uue akna avada. Tänan aga võibolla mõni teine kord.

Miks uued aknad halvad on? Esiteks lõhuvad nad “back”-nupu ehk sisuliselt algab uues aknas uus sessioon, kust kasutaja enam teatud punktist tagasi ei saa. Tagasi minemise nupp on nii oluline osa interneti kasutamisest, et selle võiks rahule jätta.

Teine asi on see, et teete midagi, mida kasutaja oodanud ei ole (avata uue akna) ja see võib vähem kogenud kasutaja segadusse ajada ja interneti veteranid pahuraks muuta, sest püüate nende eest otsustada.

Ainuke koht, kus uue akna avamine on õigustatud on mitte-veebi dokumentide avamine (pdf, doc, xls jne). Kasutaja sulgevad tihti dokumendi pärast sellega tutvumist ja kui dokument on avatud vanas aknas, siis sulgevad nad ka oma brauseri.

Kui avate uue akna, siis see iseenesest ei taga, et ma teie saidil kauem viibin. Kui olen otsustanud, et sellel lehel minu jaoks enam midagi olulist ei ole, siis ma lahkun sellelt olenemata uue akna avamisest. Seda, et ma teie keskkonnas kauem viibiksin saate kindlustada vaid mulle vajaliku ja olulise info andmisega.

Kõikidel muudel juhtudel, palun ärge üritage otsustada, mis on minule parim.

[lbmn_postpagination]

[lbmn_authorbio]

    About us and this blog

    We are a digital marketing company with a focus on helping our customers achieve great results across several key areas.

    Request a free quote

    We offer professional SEO services that help websites increase their organic search score drastically in order to compete for the highest rankings even when it comes to highly competitive keywords.

    Subscribe to our newsletter!

    Veebikoolitus tegijatele (WordPress)

    DreamGrow korraldatav WordPressi koolitus internetiturundajatele toimub 17. juuni 2009. Koolitus on mõeldud…
    Continue reading

    E-turundus eksperiment

    E-turundus eksperiment toimub DreamGrow veebis. Eksperimendi eesmärgiks on selgitada, kui palju saab…
    Continue reading

    999 äriideed

    Eile postitasin Dreamgrow blogisse jutu sellest, kuidas ideed ei maksa midagi. Seal…
    Continue reading

    Intervjuu Seth Godin’iga

    Nüüd on üleval intervjuu Seth Godin'iga, mille tarbeks hiljuti küsimusi kogusime. Intervjuu…
    Continue reading

    Küsimused Seth Godin’ile

    Eelmine nädal leppisin Seth Godin'iga kokku, et teen temaga intervjuu. Kui soovid…
    Continue reading

    Nüüd on internet väikese tähega!

    Natuke vähem kui aasta tagasi kirjutasin, et internet kirjutatakse suure ja väikese…
    Continue reading

    Sinu positsioon neti.ee otsingus

    Panime DreamGrow lehele üles vahendi, mis aitab teada saada, millisel postitsioonil on…
    Continue reading

    Info visualiseerimine

    Natuke ajaviidet :) Leidsin huvitava mänguasja nimega Wordle. Sellega saab blogisid ja…
    Continue reading
    [lbmn_commentscount]
      • Gustav
      • November 26, 2007

      Olen nõus, et lehe külastaja eest ei tohiks otsustada, kuidas ja kus link avaneb – tuleks jätta talle valida, kas avab lingi samal sakil või uuel (kasutasin sõna sakil sellepärast, et "new window" väljendit kasutavad veebikujundajad, kasutajad räägivad peamiselt tab’ist või sakist, sest kes kasutab tänapäeval mitut lahtiolevat veebisirvija akent, kui olemas on "tab browsing").
      Mul endal on selline harjumus välja kujunenud, et ma avan enamus linkidest (ka sisemised) uuel sakil. Avan artikli (nt postimees.ee, blogid) hiire keskmise klahviga (MC), see avaneb uuel sakil, loen/uurin läbi ja sulen saki, kas MC’iga või L-tähe kujulise Mouse Gesture’iga. OS ja sirvija on Windows ja Firefox.
      Miks nii? Sest kokkuvõttes on see tohutu ajavõit võrreldes sellega, et klõpsida tagasi nuppu, sest siis jääb ära päringu saatmine ja lehekülje taaslaadimine. Lisaks on see hea, kui kasutatakse ühendusena mobiil-internetti, mis tasustatakse andmemahu põhiselt.

    1. Tasub veel tähelepanu juhtida, et html strictis pole targetit kunagi olnud. "no version of HTML strict has ever included the target attribute" http://www.w3.org/MarkUp/20

    2. Test nr 2. Ilmselt oleneb palju lehe sisu tüübist. Ühe blogikirje teksti allosas oli link täiendavale infole teises veebisaidis. Oleks küll vihale ajanud kui see uues aknas oleks avanenud. Õnneks avanes samas aknas ja sai samal teemal lugemist jätkata, omamatagi soovi algsele lehele tagasi pöörduda..

    3. Mõneti on Sul õigus. Kuid testisin just enda peal. Olen ära harjunud sellega, et kui avaneb uus sisu, siis on see uues aknas. Ehk kui mingist veebiviite lugemisest villand saab, siis käib ALT+F4 või CTRL+F4 ning loodan vana lehe leida mõnest lahtisest tab’ist.

    4. Mu väide ikkagi püsib, kui on "new window", siis pahaaimamtule kasutajale visatakse uus aken ette olenemata sellest kas ta tahab või mitte. "Same winfow" link aga jätab kasutajale võimaluse valida, kas uus aken või mitte.

      • Anc
      • April 21, 2006

      Mina aga eeldan, et link avaneb uues aknas. Ja kui ei avane, siis paneb vanduma, eriti kui järgmiselt lehelt klikid järgmisele jne, aga ühel hetkel sooviks alguspunkti. Tean, tean, et saab back-nupuga tagasi… Aga kui oled lõpuks mingile saidile jõudnud, mis paneb brauserit sulgema? Ja enam ei mäleta täpselt, mis sait sind paelus(aadressi pean silmas).
      Kasutajana on minu loogika järgmine: surfan/loen mingil huvipakkuval saidil. Kui seal on huvipakkuv link, siis klikin (ja eeldan et avaneb uues aknas) – see on nagu raamatu remark, et siis jälle algallika poole tagasi pöörduda.

    5. Kui brauserina on kasutusel Firefox või Opera, siis lingil hiire keskmise nupuga (tavaliselt rullik, aga töötab ka nupuna) klikkides avatakse link uues tab-is. Selliselt ei ole vahet kuidas lehe tegija seda mõelnud on, kui uut akent ei tekitata just javascriptiga. Viimasel juhul keskmine nupp ei toimi.

    6. Ma siiski tahan, et mulle jäetaks võimalus ise otsustada mida ma teen.

    7. Mina arvan küll, et open in new window on päris hea asi. Kohati on päris tüütu valida pidevalt parema hiireklikiga linke. toon näite: kui lugeda mingit artiklit näiteks internetiturunduse kohta siis tihti on artiklis ära toodud mingid näited/cased, millele on viidatud hüperlingiga. Ja päris mugav on pärast leht kinni klõpsata ja artikli lugemist jätkata.

    8. Pingback: Uus Äripäev

     

    Leave a Comment

    Priit Kallas

    This is author biographical info, that can be used to tell more about you, your iterests, background and experience. You can change it on Admin > Users > Your Profile > Biographical Info page."

    You may also like...

    10 Responses

    1. Mina arvan küll, et open in new window on päris hea asi. Kohati on päris tüütu valida pidevalt parema hiireklikiga linke. toon näite: kui lugeda mingit artiklit näiteks internetiturunduse kohta siis tihti on artiklis ära toodud mingid näited/cased, millele on viidatud hüperlingiga. Ja päris mugav on pärast leht kinni klõpsata ja artikli lugemist jätkata.

    2. priit says:

      Ma siiski tahan, et mulle jäetaks võimalus ise otsustada mida ma teen.

    3. Kui brauserina on kasutusel Firefox või Opera, siis lingil hiire keskmise nupuga (tavaliselt rullik, aga töötab ka nupuna) klikkides avatakse link uues tab-is. Selliselt ei ole vahet kuidas lehe tegija seda mõelnud on, kui uut akent ei tekitata just javascriptiga. Viimasel juhul keskmine nupp ei toimi.

    4. Anc says:

      Mina aga eeldan, et link avaneb uues aknas. Ja kui ei avane, siis paneb vanduma, eriti kui järgmiselt lehelt klikid järgmisele jne, aga ühel hetkel sooviks alguspunkti. Tean, tean, et saab back-nupuga tagasi… Aga kui oled lõpuks mingile saidile jõudnud, mis paneb brauserit sulgema? Ja enam ei mäleta täpselt, mis sait sind paelus(aadressi pean silmas).
      Kasutajana on minu loogika järgmine: surfan/loen mingil huvipakkuval saidil. Kui seal on huvipakkuv link, siis klikin (ja eeldan et avaneb uues aknas) – see on nagu raamatu remark, et siis jälle algallika poole tagasi pöörduda.

    5. priit says:

      Mu väide ikkagi püsib, kui on "new window", siis pahaaimamtule kasutajale visatakse uus aken ette olenemata sellest kas ta tahab või mitte. "Same winfow" link aga jätab kasutajale võimaluse valida, kas uus aken või mitte.

    6. Methodik says:

      Mõneti on Sul õigus. Kuid testisin just enda peal. Olen ära harjunud sellega, et kui avaneb uus sisu, siis on see uues aknas. Ehk kui mingist veebiviite lugemisest villand saab, siis käib ALT+F4 või CTRL+F4 ning loodan vana lehe leida mõnest lahtisest tab’ist.

    7. Methodik says:

      Test nr 2. Ilmselt oleneb palju lehe sisu tüübist. Ühe blogikirje teksti allosas oli link täiendavale infole teises veebisaidis. Oleks küll vihale ajanud kui see uues aknas oleks avanenud. Õnneks avanes samas aknas ja sai samal teemal lugemist jätkata, omamatagi soovi algsele lehele tagasi pöörduda..

    8. priit says:

      Tasub veel tähelepanu juhtida, et html strictis pole targetit kunagi olnud. "no version of HTML strict has ever included the target attribute" http://www.w3.org/MarkUp/20

    9. Gustav says:

      Olen nõus, et lehe külastaja eest ei tohiks otsustada, kuidas ja kus link avaneb – tuleks jätta talle valida, kas avab lingi samal sakil või uuel (kasutasin sõna sakil sellepärast, et "new window" väljendit kasutavad veebikujundajad, kasutajad räägivad peamiselt tab’ist või sakist, sest kes kasutab tänapäeval mitut lahtiolevat veebisirvija akent, kui olemas on "tab browsing").
      Mul endal on selline harjumus välja kujunenud, et ma avan enamus linkidest (ka sisemised) uuel sakil. Avan artikli (nt postimees.ee, blogid) hiire keskmise klahviga (MC), see avaneb uuel sakil, loen/uurin läbi ja sulen saki, kas MC’iga või L-tähe kujulise Mouse Gesture’iga. OS ja sirvija on Windows ja Firefox.
      Miks nii? Sest kokkuvõttes on see tohutu ajavõit võrreldes sellega, et klõpsida tagasi nuppu, sest siis jääb ära päringu saatmine ja lehekülje taaslaadimine. Lisaks on see hea, kui kasutatakse ühendusena mobiil-internetti, mis tasustatakse andmemahu põhiselt.

    1. November 30, -0001

      Uus Äripäev

      Ma olen ilmselt viimane, kes märkas, et Äripäev on kujundust vahetanud. Esmalt tuleb öelda, et Äripäev on õigel teel avades oma netiküljed tasuta kasutamiseks. Ma ei usu, et nad oma tasulise internetiküljega…

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *