Neti.ee külastajad

Vedelen kodus haigevoodis ja keerulisi mõtteid ei mõtle. Sellest tingituna tekkis uitmõte, et millal möödub Neti unikaalsete külastajate arv Eesti internetikasutajate arvust? 42. nädalal käis Netis juba 682160 unikaalset kasutajat. Viimased Emori andmed väidavad aga, et Eestis on 713 tuhat internetikasutajat. Teine mõte, mis neil 30 840 inimesel viga on, kes Netit ei kasuta ja kui kiiresti nad valgust näevad.

Siit näeme, et kõige popima telekanali, TV3, reach oli septembris 42,8 protsenti. Inimeste arvus päeva kohta on see veel Netist parem, aga küll see varsti üle läheb.

14 thoughts on “Neti.ee külastajad”

  • Pingback: Kasvab ja kasvab
  • Mina olen osades saitides täheldanud, et TNS Metrixi kasutajate arv langeb kokku Google Analyticsi visitite arvuga, unikaalsete kasutajate arv on Googlel aga väiksem kui TNS’is. Seetõttu on vahel kahtlus, et TNS’i kasutajate arv ei ole siiski kasutajate arv, vaid sama inimese erinevate päevade külastused lähevad eri kasutajatena kirja. Äkki keegi kes mõlemat kasutab saab ka võrrelda? Või ehk Neti või mõni top10 sait saab oma statistikat TNS’iga võrrelda?

  • Tuleks lähtuda hoopis teisest vaatenurgast – Keda loetakse unikaalseks kliendiks.

    kui näiteks cookiede baasil, siis inimesed, kes cookiesid kustutavad, kes surfavad mitme browseriga, kes kasutavad mitut arvutit või kes vahetavad lihtsalt oma arvuti uue vastu siis vaadake kui palju tuli kohe juurde unikaalseid kasutajaid. sama kehtib ka vastupidi – inimesed kes jagavad ühte arvutit ja ühte browserit.

    teiseks tuleks arvestada – kui kaua kestab üks unikaalne kasutaja. st kui see unikaalne kasutaja pole pool aastat enam antud leheküljel käinud siis kas ta on endiselt unikaalne kasutaja või on tegemist kaotatud kasutajaga ?

    statistika mõõtmisel on erinevaid vahendeid. kunagi oli olukord kus 2 erinevat ajalehte väitsid et nad on loetumad ajalehed. olidki. erinevate statistiliste vaatenurkade kaudu.

  • _kui näiteks cookiede baasil, siis inimesed, kes cookiesid kustutavad, kes surfavad mitme browseriga, kes kasutavad mitut arvutit või kes vahetavad lihtsalt oma arvuti uue vastu_

    ma kipun arvama, et see on suhteliselt väike osa kõigist kasutajatest. ma ei tea kedagi, kes viitsiks näiteks järjepidevalt küpsiseid kustutada.

    Siin on ajahorisondiks nädal. unikaalset külastajat nädalas, mis märgatavalt tõstab täpsust, lisaks on veel ka keskmine külastajate arv päevas. neti puhul 307 tuhat.

  • Samal teemal, et vanameedia õõtjad ei saa neti mõõtmisega hakkama kirjutas ka BusinessWeek Online (http://www.businessweek.com…). Samas nad ise seda muidugi ei tunnista. Aga ilmselgelt hakkab vanadel meedimõõtjatel fookus kaduma ja kuidas see uuesti teravaks saada on kuldaväärt küsimus:

    In June, Sternberg invited comScore’s researchers to his Palo Alto (Calif.) office to look at his company’s server logs. "Here is our data, and here is your data. Something is wrong!" he told them, to no avail.

    Aga ega ka alexatolistel uue meedia mõõtjatel paremini lähe:

    Blogs cite Alexa as gospel, and its graphs are part of nearly every startup’s pitch to investors. "It’s a giant pain," says George Zachary of Charles River Ventures. "If someone came up with something better, I’d fund them."

    See viimane lause oli siis see kuldaväärt osa. Hakake aga pihta!

  • See on lihtsalt lollidele mulje avaldamiseks. Märkimisväärne osa on sellest erinevad otsingurobotid kindlasti. Äkki on nende unikaalne kasutaja 24 tunnise elutsükliga defineeritud ? (siis number jälle ysna väike).

  • mõistlik on vaadata külastusi päevas. see on neti.ee-l ikkagi suurem kui populaarsemal tv saatel "pealtnägija"

    (kui oma blogi põhjal võin öelda et lisaks külastavad sati usinasti spämmimootorid. kindlasti on päevalehtede külastajate arvus need ka sees)

  • Mis sellest neti.ee’st niiväga mõõta. Niikuinii on paljud külastused aint seetõttu, et see on nö arvutivõhikutel esileheks pandud. Brauseriaken lahti ja neti.ee automaatselt ees.

    Huvitav mitu protsenti esilehelt edasi ei jõuagi?

  • Kui see on avaleheks rohkem kui 70 protsendil kasutajatest, siis järelikult nad näevad seal levat reklaami. Selles ongi kogu point. Kas nad edasi lähevad või mitte on vähe oluline eriti arvestades, et telekanalite reachi mõõtmisel lähevad arvesse kõik, kes on vähemalt minuti seda vaadanud. ilmselgelt nad ju reklaami ei näe. neti puhul aga küll.

  • Sorry kui kordan mõnda eelkommenteerijat.
    Oleme TNSi võrrelnud nelja erineva statistikamõõtjaga ning see annab selles võrdluses täiesti arusaadava e. adekvaatse tulemuse. Seega seda kahtluse alla ei seaks.
    Pigem on küsimus taolise mõõteviisi olemuses. Nimelt ei loe see inimesi vaid browsereid. Olulisemaid nihkeid või erinevusi on siin kolm:
    1) Inimene kasutab mitut arvutit. Kuna koduarvutite osakaal on kasvanud internetikasutuses juba 60/40 suhtele (tööl/kodus), siis paljud inimesed kasutavad kahte arvutit.
    2) Cookiesed siiski kustutatakse. Emor on ka küsitluse meetodis seda uurinud ning minu mäletamist mööda jäi cookide regulaarsete kustutajate arv 15% kanti. Samas on neede valdavalt heavy userid, kes "kulutavad" internetis palju lehekõlgi ja aega.
    3) Emori uuring, mille järgi öeldakse interneti penetratsiooni hõlmab üldjuhul vanusegruppi 15-74 (kaks korda aastas ka 6-74) st. välja jäävad nooremad, kes on samuti heavy userid. Vanuses 10-14 kasutab internetti üle 90%.
    Mis puudutab Netit, siis on ta jah enamusel vürku ühendujatel automaatne avaleht ning paljude kasutusharjumuses on Neti otsiaken võrdne browseri aadressireaga.

  • Allani jutu tasub kuulata ta teab, mis räägib.

    Kogu selle loo kokkuvõtteks pean ütlema, et tnsmetrix on praegu kindlasti kõige usaldusväärsem mõõdik, mis kindlasti omab mingit viga, aga see viga on kõigile võrdne.

    Erinevalt paljudelt teistest uurimismeetodites näitab tnsmetrix reaalselt kodulehel toimuvat, mitte ei kajasta inimeste arvamust sellest, mida nad kasutanud on…

  • kommentaariks veel, et TNS Metrixi cookie pidi nö kustuma 3 kuuga. Ehk 3 kuu möödudes on tegemist täiesti uue kasutajaga.

    Olen KV.ee lehel kasutanud Gemiust ja olen mõelnud ka Google Analyticsi.
    Nende kahe erinevused olid väga väikesed ja olulist vahet ei olnud.
    Gemius on Poola päritolu tarkvara ja kasutame sellepärast, et oluline just Leedus (meil on leedus kinnisvaraportaal http://www.edomus.lt)

    Priit, millal kiire.ee Leetu jõuab?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *