Neti märksõnapõhine reklaam on katki

Kui Googles saan ma määrata konkreetse fraasi, mille puhul tahan, et minu reklaami näidataks, siis Neti.ee võimaldab seda teha vaid üksiku sõna tasandil. Näiteks saan Googles oma reklaami näidata inimestele, kes sisestavad otsingu „kasutatud mobiil“. Neti puhul jääb mul valida, kas näidata oma reklaami inimestele, kelle otsingus on sõna „kasutatud“ või „mobiil“. Kui minu äri on kasutatud mobiilide müümine, siis on Netis sihtimine raskendatud.

Kui näitaksin oma reklaami inimestele, kelle päring sisaldab sõna „kasutatud“, siis näeksid seda kõik, kes on sisestanud selliseid otsinguid nagu „kasutautd kodumasinad“, „kasutatud autod“, „kasutatud mobiil“, „kasutatud põllumajandustehnika“, „kasutatud merekaatrid “ jne. Üldse sisaldub sõna „kasutatud“ iga nädal 3910 otsingus ja vaid pisike osa neist on seotud mobiilidega. „Kasutatud“ on väga ere näide, kuid selliseid sõnu on palju, mis vajaksid täpsustuseks kõrvale teist sõna: „registreerimine“, „tellimine“.

Märksõnapõhise reklaami peamine trump on võimalus väga täpselt sihtida. Neti abil on see mõnevõrra raskendatud ja mõnel juhul täiesti võimatu. Eelnev kehtib ka Neti märksõna populaarsust näitava vahendi kohta. See on suurepärane vahend, kuid siiski on tal sama piirang – asi töötab ainult sõnade kaupa ja fraaside populaarsust teada ei saa.

Kui ma õigesti mäletan, siis ütles Neti kunagi, et keegi ei tunne sellise sihtimise vastu huvi. See siin on siis minu huvi näitamine. Kui keegi veel huvi tunneb selle asja vastu võib kommentaarides arvamust avaldada.

6 thoughts on “Neti märksõnapõhine reklaam on katki”

  • Reklaamituru õnnetus on lokaalsus. Internetireklaamis paistab see eriti hästi silma. Sest võimalused oleks just nagu vinged, ainult et kaks barjääri… keelebarjäär ja vahemaad.

    Kui sihid eestis reklaami piisava täpsusega, näiteks avaldad oma reklaami fraasi "kasutatud merekaater" kõrval, lisad piiranguks, et reklaami näidata ainult Eesti võrgust tulijatele, saad hooajaga tõenäoliselt 100 reklaaminäitamist ja 6 klikki (nii kõrge CTR tuleb väga heast sihtimisest). Kui sul on vaja müüa 1 kasutatud merekaater, ja väga veab, ehk isegi ostab üks kontaktidest su paadi ära. Kui hind on sobiv. Aga kui tahad müüa 10 kaatrit? See muide kehtib nii Google kui ka hüpoteetiliselt Neti puhul. Kui nad sellise võimaluse käivitavad. Turg on lihtsalt nii väike.

    Nii jääbki igal vähegi suuremat äri üritaval kohalikul reklaamijal ainsaks võimaluseks panna reklaam igale poole. Unistad täpsest sihtimisest, aga nähes, milline tuleb täpse sihtimisega kogu auditoorium, kujuneb meediaplaan ikkagi: Neti, Delfi, Postimees, EPL. Loodetavalt nüüd ka Klikivabrik.

    Jah muidugi, ostuga on lihtsam. Arvuteid ja raamatuid saab lausa postiga saata, autosid saab Saksamaalt tuua lasta, paate Ameerikast ja kalli kauba hinnale pole see 1 000$ enam väga suur lisakulu. Sellegipoolest müüakse enamus sõidukeid ikkagi kohapealsetes kauplustes, autot käega katsumata tellib endale 10 000$ auto vaid väga veendunud friik. Kui välismaa keelt mõistad ja transpordikulud ise katta võtad, võid internetist osta igasugu vingeid asju, loed muudkui välismaa firmade reklaami ja tellid, mis sul vaja.

    Siiski, toit, jook, hambapasta, riided, bensiin ja päris palju muid igapäevaseid oste välja arvatud. Seepärast jääb suurem osa kaubandusest alati lokaalseks, nii ka reklaam. Ja see, mis globaalselt võib väga hästi toimida, ei toimi vastupidises suunas.

    Kes hakkaks Eestist Ameerikasse kasutatud mobiili tellima?

  • OK, turu suurus on probleem. aga ma ikkagi tahaks teada palju inimesi "kasutatud kaatrit" otsib. Siis oleks võimalik teha mõttestatud valik.

    Sinu 100 oli lambist võetud, äkki on hoopis 13729 ja 6% CTR tooks meile 800 külastajat, kellele müüks ilmselt rohkemgi kui 10 kaatrit.

  • Kommentaariks nii palju, et neti.ee märksõnadega sihtimisel kasutataksegi üksikuid sõnu (teadlikult), mitte fraase. Selline on lihtsalt hetkel müügipoliitika.

    Pealkirja lugedes võib jääda lugejal mulje, et meil on tarkvara katki (bug) vms.

    Fraaside toetamine muudaks müügi oluliselt keerukamaks (sest maksumus ei kujune dünaamiliselt perioodi lõpuks) ning kui see võimaldab püüda paaril kliendil aasta jooksul üksikuid klikke, siis ei ole selle rakendamine põhjendatud.

  • Ning uudishimu rahuldamiseks võtsin välja statistika Priitu huvitanud fraasi kohta viimase kuu jooksul:

    fraasid: "kasutatud mobiil", "kasutatud mobiilid", "kasutatud mobiiltelefon", "kasutatud mobiiltelefonid"

    Viimase 4 nädala jooksul 308 näitamist, mis kehtiva hinnakirja järgi teeks maksimaalselt (statistika oli kõikuv) 120 EEK bänneri puhul ning 60 EEK tekst-reklaami puhul. Siis 4 nädala arve.

    Äriloogikud saavad vist ise järeldused tehtud. Oleks aga Priidu taoliseid kliente tuhandeid, siis oleks asi hoopis teine 🙂

  • Vabandan jabura pealkirja pärast. Ses mõttes on ta siiski õige, et korralik märksõnade sihtimine käib ikkagi fraaside kaupa.

    Ma saan aru küll Jaano ja Kaini jutust seoses turu väiksuse ja nõudluse puudumisega.

    Kaini väitele ma siiski ütleks vastu seda, et kui rakendada "phrase matchi", siis selle ühe konkreetne stringi puhul, mis moodustab fraasi on ju võimalik täpselt samuti öelda, et seda otsitakse X korda nädalas.

    Ma lihtsalt arvan, et see oleks jube hea. Ma saan aru ka sellest mida see tehniliselt tähendaks ja kirjutasin esmase jutu selleks, et kunagi kõiks seda nõudma hakkaksid.

    Tegelikult on Neti väga hea ja tore koht.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *