Natuke uuringuid

Doubleclicki saidist on saadaval huvitavat infot tarbijate käitumise kohta reklaamide vaatamisel ja kuidas digitaalne meedia kasutaja ostuotsuseid mõjutab: Touchpoints IV: How Digital Media Fit into Consumer Purchase Decisions. Üks oluline infotükk sealt on asjaolu, et inimesed, kes on internetireklaami näinud (mitte klikkinud) uurivad hiljem asja kohta lisa infot. Mõte siis selles, et bänner töötab ka reklaamina, mitte ainult nupuna, mis viib kasutaja pakkumiseni. Ma olen ses osas väga skeptiline, eriti arvestades, et uurimismeetodiks oli küsitlus ja arvesse läksid tulemused „alati“, „tihti“ ja „mõnikord“.

Teine infokatke, DoubleClick Performics 50 Search Trend Report Q2 2006, näitab, et otsingupõhine reklaam aina kasvab ja kasvab. Reklaamijad muutuvad osavamaks ja oskavad oma kampaaniaid paremini sihtida. PDF sisaldab huvitavaid graafikuid selle kohta kuidas märksõnade hind ja seega üldine aktiivsus otsingureklaamiturul aasta lõikes muutub. Näiteks on neljanda kvartali kulutused umbes sama suured kui kahe esimese kvartali omad kokku.

7 thoughts on “Natuke uuringuid”

  • Eks brandi reklaam jääb ikka alles. Otsingusõnade klikkide müük on lihtsalt arusaadavam ja lihtsam müüa, kui mingeid miljonites kordades näitamisi. See on toonud kaasa internetituru kasvu ka nende hulgas, kes brändireklaami pidasid enne kalliks ja tulemus oli arusaamatu.

    Isegi ei oleks googlesse reklaami ilma läbipaistvuseta ostnud.
    Eesti puhul on tulemus nullilähedane aga leedus töötab google reklaami sadu kordi paremini.
    Ega isegi ei kasuta googlet eesti internetist midagi otsides.

  • Minu arust netist keegi ütles, et inimesed ei saa otsingupõhisest üldse hästi aru ja nõuavad pigem bänneri näitamist.

    Mis aga puutub Google kasutamisse, siis ma praktiliselt enam Netit ei kasuta, ainult erandlikes olukordades ja siis ka pigem kataloogi osa. Google lihtsalt otsib paremini.

    Otsingupõhise kanalina tuleb Eestis muidugi Netit kasutada, sest keegi teine sellist teenust, päringute arvu järgi, ei paku (mu teada)

  • Täitsa õige. Enamus Eesti mõjuvaimaid netikampaaniaid on olnud sellised, mis on kasutajatele brändireklaamina väga hästi meelde jäänud. Mis sest, et neil ei klikitud. Hansa, Starmani, SEB jt hiidbänneritega kampaaniad. Väikese 100pix kastikesega ühena sajast aga sellist reklaami pole jälle mõtet teha. Kui, siis ikka hiidbänner. Igasugu videoreklaamide ja neti muutumisega TVks suureneb see veelgi – vaadatakse, jäetakse meelde, ei klikita. Turundajad peavad seega aru saama, et vaid klikid ei loe.

  • Mina küll ei usu, et veeb TVks muutub. Kuigi ma ei ole täiesti pime brändi reklaami võimalustele, siis hiigel asjadele saavad raha kulutada ikkagi ainult suured ettevõtted. väikesed peavad targalt tegutsema ja see ei ole display advertising või bännerite näitamine, olgu siis suurelt või väikeselt.

  • Nõus Priiduga, veebis brändimine nõuab ikka tohutut pappi, ainult suured saavad enesele seda lubada. Ise pooldan ja soovitan kyll rohkem otsingupõhist reklaami. Väikesed kulutused ja ainult sihtgruppile.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *