Natuke uuringuid

Natuke uuringuid

[lbmn_commentscount]

Doubleclicki saidist on saadaval huvitavat infot tarbijate käitumise kohta reklaamide vaatamisel ja kuidas digitaalne meedia kasutaja ostuotsuseid mõjutab: Touchpoints IV: How Digital Media Fit into Consumer Purchase Decisions. Üks oluline infotükk sealt on asjaolu, et inimesed, kes on internetireklaami näinud (mitte klikkinud) uurivad hiljem asja kohta lisa infot. Mõte siis selles, et bänner töötab ka reklaamina, mitte ainult nupuna, mis viib kasutaja pakkumiseni. Ma olen ses osas väga skeptiline, eriti arvestades, et uurimismeetodiks oli küsitlus ja arvesse läksid tulemused „alati“, „tihti“ ja „mõnikord“.

Teine infokatke, DoubleClick Performics 50 Search Trend Report Q2 2006, näitab, et otsingupõhine reklaam aina kasvab ja kasvab. Reklaamijad muutuvad osavamaks ja oskavad oma kampaaniaid paremini sihtida. PDF sisaldab huvitavaid graafikuid selle kohta kuidas märksõnade hind ja seega üldine aktiivsus otsingureklaamiturul aasta lõikes muutub. Näiteks on neljanda kvartali kulutused umbes sama suured kui kahe esimese kvartali omad kokku.

[lbmn_postpagination]

[lbmn_authorbio]

About us and this blog

We are a digital marketing company with a focus on helping our customers achieve great results across several key areas.

Request a free quote

We offer professional SEO services that help websites increase their organic search score drastically in order to compete for the highest rankings even when it comes to highly competitive keywords.

Subscribe to our newsletter!

Veebikoolitus tegijatele (WordPress)

DreamGrow korraldatav WordPressi koolitus internetiturundajatele toimub 17. juuni 2009. Koolitus on mõeldud…
Continue reading

E-turundus eksperiment

E-turundus eksperiment toimub DreamGrow veebis. Eksperimendi eesmärgiks on selgitada, kui palju saab…
Continue reading

999 äriideed

Eile postitasin Dreamgrow blogisse jutu sellest, kuidas ideed ei maksa midagi. Seal…
Continue reading

Intervjuu Seth Godin’iga

Nüüd on üleval intervjuu Seth Godin'iga, mille tarbeks hiljuti küsimusi kogusime. Intervjuu…
Continue reading

Küsimused Seth Godin’ile

Eelmine nädal leppisin Seth Godin'iga kokku, et teen temaga intervjuu. Kui soovid…
Continue reading

Nüüd on internet väikese tähega!

Natuke vähem kui aasta tagasi kirjutasin, et internet kirjutatakse suure ja väikese…
Continue reading

Sinu positsioon neti.ee otsingus

Panime DreamGrow lehele üles vahendi, mis aitab teada saada, millisel postitsioonil on…
Continue reading

Info visualiseerimine

Natuke ajaviidet :) Leidsin huvitava mänguasja nimega Wordle. Sellega saab blogisid ja…
Continue reading
[lbmn_commentscount]
  1. Ainult otsingule ei tasuks võibolla pidama jääda aga fookus tuleks küll kästi paika saada.

    • Teadja
    • November 13, 2006

    Nõus Priiduga, veebis brändimine nõuab ikka tohutut pappi, ainult suured saavad enesele seda lubada. Ise pooldan ja soovitan kyll rohkem otsingupõhist reklaami. Väikesed kulutused ja ainult sihtgruppile.

  2. Mina küll ei usu, et veeb TVks muutub. Kuigi ma ei ole täiesti pime brändi reklaami võimalustele, siis hiigel asjadele saavad raha kulutada ikkagi ainult suured ettevõtted. väikesed peavad targalt tegutsema ja see ei ole display advertising või bännerite näitamine, olgu siis suurelt või väikeselt.

  3. Täitsa õige. Enamus Eesti mõjuvaimaid netikampaaniaid on olnud sellised, mis on kasutajatele brändireklaamina väga hästi meelde jäänud. Mis sest, et neil ei klikitud. Hansa, Starmani, SEB jt hiidbänneritega kampaaniad. Väikese 100pix kastikesega ühena sajast aga sellist reklaami pole jälle mõtet teha. Kui, siis ikka hiidbänner. Igasugu videoreklaamide ja neti muutumisega TVks suureneb see veelgi – vaadatakse, jäetakse meelde, ei klikita. Turundajad peavad seega aru saama, et vaid klikid ei loe.

  4. Minu arust netist keegi ütles, et inimesed ei saa otsingupõhisest üldse hästi aru ja nõuavad pigem bänneri näitamist.

    Mis aga puutub Google kasutamisse, siis ma praktiliselt enam Netit ei kasuta, ainult erandlikes olukordades ja siis ka pigem kataloogi osa. Google lihtsalt otsib paremini.

    Otsingupõhise kanalina tuleb Eestis muidugi Netit kasutada, sest keegi teine sellist teenust, päringute arvu järgi, ei paku (mu teada)

    • Tarvot
    • November 10, 2006

    Eks brandi reklaam jääb ikka alles. Otsingusõnade klikkide müük on lihtsalt arusaadavam ja lihtsam müüa, kui mingeid miljonites kordades näitamisi. See on toonud kaasa internetituru kasvu ka nende hulgas, kes brändireklaami pidasid enne kalliks ja tulemus oli arusaamatu.

    Isegi ei oleks googlesse reklaami ilma läbipaistvuseta ostnud.
    Eesti puhul on tulemus nullilähedane aga leedus töötab google reklaami sadu kordi paremini.
    Ega isegi ei kasuta googlet eesti internetist midagi otsides.

  5. Kas kõigil Firefoxi kasutajatel ei olegi http://*doubleclick* AdBlocki abil blokeeritud?

 

Leave a Comment

Priit Kallas

This is author biographical info, that can be used to tell more about you, your iterests, background and experience. You can change it on Admin > Users > Your Profile > Biographical Info page."

You may also like...

7 Responses

  1. Aarne says:

    Kas kõigil Firefoxi kasutajatel ei olegi http://*doubleclick* AdBlocki abil blokeeritud?

  2. Tarvot says:

    Eks brandi reklaam jääb ikka alles. Otsingusõnade klikkide müük on lihtsalt arusaadavam ja lihtsam müüa, kui mingeid miljonites kordades näitamisi. See on toonud kaasa internetituru kasvu ka nende hulgas, kes brändireklaami pidasid enne kalliks ja tulemus oli arusaamatu.

    Isegi ei oleks googlesse reklaami ilma läbipaistvuseta ostnud.
    Eesti puhul on tulemus nullilähedane aga leedus töötab google reklaami sadu kordi paremini.
    Ega isegi ei kasuta googlet eesti internetist midagi otsides.

  3. priit says:

    Minu arust netist keegi ütles, et inimesed ei saa otsingupõhisest üldse hästi aru ja nõuavad pigem bänneri näitamist.

    Mis aga puutub Google kasutamisse, siis ma praktiliselt enam Netit ei kasuta, ainult erandlikes olukordades ja siis ka pigem kataloogi osa. Google lihtsalt otsib paremini.

    Otsingupõhise kanalina tuleb Eestis muidugi Netit kasutada, sest keegi teine sellist teenust, päringute arvu järgi, ei paku (mu teada)

  4. Täitsa õige. Enamus Eesti mõjuvaimaid netikampaaniaid on olnud sellised, mis on kasutajatele brändireklaamina väga hästi meelde jäänud. Mis sest, et neil ei klikitud. Hansa, Starmani, SEB jt hiidbänneritega kampaaniad. Väikese 100pix kastikesega ühena sajast aga sellist reklaami pole jälle mõtet teha. Kui, siis ikka hiidbänner. Igasugu videoreklaamide ja neti muutumisega TVks suureneb see veelgi – vaadatakse, jäetakse meelde, ei klikita. Turundajad peavad seega aru saama, et vaid klikid ei loe.

  5. priit says:

    Mina küll ei usu, et veeb TVks muutub. Kuigi ma ei ole täiesti pime brändi reklaami võimalustele, siis hiigel asjadele saavad raha kulutada ikkagi ainult suured ettevõtted. väikesed peavad targalt tegutsema ja see ei ole display advertising või bännerite näitamine, olgu siis suurelt või väikeselt.

  6. Teadja says:

    Nõus Priiduga, veebis brändimine nõuab ikka tohutut pappi, ainult suured saavad enesele seda lubada. Ise pooldan ja soovitan kyll rohkem otsingupõhist reklaami. Väikesed kulutused ja ainult sihtgruppile.

  7. priit says:

    Ainult otsingule ei tasuks võibolla pidama jääda aga fookus tuleks küll kästi paika saada.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *