Lingid

Lingid on internet. Lingid on interneti liim, mis seob miljardid lehed ühtseks ülemaailmseks võrguks. Kuna lingid on internetis nii olulised, siis on nad olulised ka lehe positsiooni määramisel otsingumootorites.

Lühidalt võib öelda, et mida rohkem teie lehele viidatakse seda populaarsem see on ja seda paremaid positsioone te otsingumootorites saavutate.

Mõte selle süsteemi taga on see, et kui keegi paneb oma lehele lingi, mis viitab teie lehele, siis annab ta teie lehele hääle. Otsingumootor mõistab seda nii, et antud lehe omanik on teie lehega tutvunud ja peab seda vääriliseks oma lehelt viitamiseks. Linkide loendamine oli üks peamisi uuenduslikke ideid Google otsingumootori loomisel.

Iga link, mis teie kodulehele tuleb annab sellele otsingumootorite silmis “punkte”. Mida rohkem linke teie lehele viitab seda rohkem “punkte” lehel on ja need punktid on üks väga oluline komponent otsingu tulemuste reastamisel.Arvestades linkide erakordse tähtsusega veenge, kõiki oma partnereid, kliente, tarnijad ja muid asjamehi oma kodulehele viitama. Kui võimalik, siis pange koostöölepingusse linkimise punkt, kui te ei ole jõupositsioonil, siis paluge ilust aga püüdke igal juhul link kätte saada, sest see on teie kodulehe käekäigu seisukohalt väga oluline. Nagu on öelnud Google tehnikadirektor, Craig Silverstein:

Make sure that the people that should be linked to you are linked to you.

Kõik lingid ei ole võrdsed

Lingid lehtedelt, mis on ise väga populaarsed omavad suuremat kaalu, kui lingid lehtedelt, mida keegi ei külasta ja millele keegi ei viita. Põhimõtteliselt annab iga leht lunki mööda väikese osa oma populaarsusest teie lehele ja mida rohkem linke teie lehele viitab seda populaarsemaks muutub teie keskkond.

Mitte ainult otsingumootorid

Tehnilises mõttes on lingid väga olulised teie kodulehe positsiooni parandamisel otsingumootorites, kuid neil on ka teine, õigupoolest esimene, tähendus. Mööda linke teistel lehtedel jõuavad teieni külastajad. Üks link populaarses ja teie teemaga seotud keskkonnas võib tuua lehele rohkem külastajaid, kui kõik otsingumootorid kokku.

Linkide hankimisel alustage keskkondadest, mis on teie tegevusega tihedalt seotud. Kui otsingumootor tuvastab seose teie lehe ja linkiva lehe teemade vahel, siis antakse sellele lingile suuremat kaalu ja nii võite saada paremaid tulemusi, kui annaks temaatiliselt mitte seotud link palju populaarsemast keskkonnast.

Märksõnad linkivas tekstis

Paljud inimesed, kellega olen kokku puutunud tunnevad siirast rõõmu selle üle, kui nad on oma logo mõnele tähtsale veebilehele saanud. Rõõmustamiseks on põhjust, sest iga link loeb aga otsingumootori jaoks on tavaliselt tegemist lihtsalt nimetu lingiga, mis ei ütle midagi lingitava kohta.

Soovitan soojalt, kus vähegi võimalik, kasutada tekstilinke ja seda nii, et linkiv tekst sisaldaks teie jaoks olulisi märksõnu. Selliste linkide abil ütlevad teised lehed otsingumootoritele, et teie leht räägib just sellel teemal.

Lingitekstide jõud on isegi nii suur, et kui küllalt palju lehti viitavad mingi valitud märksõnaga ühele konkreetsele lehele, siis otsingus seda märksõna kasutades tuleb viidatav leht esimesena välja. Seda olenemata tõsiasjast, et antud lehel ei ole teemaga mitte mingit seost. Tuntuim näide sellisest tegevusest on miserable failure, mille sisestamisel Google otsingumootorisse kuvatakse esimese tulemusena George W. Bush’i biograafia Valge Maja lehelt. Eestis annab sarnase tulemuse otsingu masendav sisestamine Google’isse, mille tulemusena kuvatakse ühena esimestest lehtedest Keskerakonna leht.

Eelneva lõigu mõte oli näidata tekstilinkide jõudu ja nende väga suurt tähtsust. Alati ku võimalik eelistage tekstilinke graafilistele.

Tehke viitamine lihtsaks

Selleks, et linkide hankimine oleks võimalikult lihtne pange valmis koodijupid, mida saate mugavalt kõigile soovijatele edastada. Tehke oma keskkonda leht, millelt soovija leiab ikoonid, nupud, bännerid ja tekstilõigud, mille abil hõlpsalt teie lehele viidata. Hea näite sellisest lehest leiab Spread Firefox saidist. Viidatud lehel on tegemist peamiselt graafiliste linkidega, kus on kasutatud mõnd nuppu või bännerit. Mina soovitaksin aga igal võimalusel kasutada tekstilinke ja kasutada linkivas tekstis teile olulisi märksõnu.

Kui palju linke teie lehele tuleb?

Selleks, et teada kui palju teie suunas erinevates keskkondades viidatakse saate kasutada järgmisi päringuid:

Google

link:www.sinuserver.ee

MSN

link:http://www. sinuserver.ee -site:www. sinuserver.ee

Nende päringute abil saate üksikasjaliku ülevaate teile linkivatest lehtedes. Vaadake järgi, kes teie suunas lingiva, ja kes teie konkurentidele viitavad. Konkurentide jälgimine võib olla heaks ideede allikaks, kust omale linke juurde hankida.

Kui soovite viitavatest linkidest kiiret ülevaadet ja lisada võrdlusesse ka konkurentide saidid, siis aitab teil seda teha Marketleap Link Popularity Check tasuta vahend, mis näitab tulemusi Google, HotBot, MSN ja Yahoo! otsingumootoritest.

Teie keskkonnale viitavad lingid on üheks olulisemaks komponendiks jätkuva külastajate tulva tagamiseks. Nende linkide hankimine on pidev tegevus, mis peaks jätkuma kogu saidi eluea jooksul.

2 thoughts on “Lingid”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *