Kolme kliki reegel

Kolme kliki reegel

[lbmn_commentscount]

Eturundus11 seminaril sai paaril korral kuulda seda, et kolme kliki reegel ei pea paika ja pole mõtet endale sellega stressi tekitada. Esitatud kontekstis olen ma täiesti nõus, et kasutaja võib vabalt teha lehel ka 33 klikki ja oma külastusega täiesti rahule jääda. Näiteks võiks tuua rate.ee, delfi.ee ja teised keskkonnad, milles kasutaja teeb kaugelt üle kolme kliki. Võib öelda, et kui sul on suur ja sisukas leht ning külastajate sessioonid jäävad enamjaolt kolme kliki piiridesse, siis tuleks kiirest uurima hakata, mis lehel viga on.

Teisest küljest on kolme kliki reegel hea ja õige. Asi nimelt selles, et veebi kavandades peaks üritama sellest reeglist kinni pidada, seni kuni see absurdiks ei muutu. Üldiselt tuleks proovida saavutada seda, et olles lehel X1 jõuab enamus kasutajaid järgmiste oluliste lehtedeni, mis on seotud antud lehe teemaga (X2..n), kolme klikiga. Absurd hakkab pihta sellest, kui väga mahukate keskkondade puhul üritatakse reeglist kinni pidada iga lehe X ja Y vahel, olenemata sellest kas lehed on temaatiliselt seotud või mitte. Nii talitades muutub ülemise taseme navigatsioonitase liiga mahukaks ja on sellega ikkagi kasutajale komistuskiviks.

Kokkuvõtteks soovitan jälgida kolme kliki reeglit, keskkonna kõige olulisemate lehtede suhtes ja temaatiliselt seotud alamlehtede seas. Muudel juhtudel peab silmas pidama, et kasutajal oleks piisavalt viiteid, kuhu oma tegevusega edasi minna ehk, et ta jälge ei kaotaks.

[lbmn_postpagination]

[lbmn_authorbio]

About us and this blog

We are a digital marketing company with a focus on helping our customers achieve great results across several key areas.

Request a free quote

We offer professional SEO services that help websites increase their organic search score drastically in order to compete for the highest rankings even when it comes to highly competitive keywords.

Subscribe to our newsletter!

Veebikoolitus tegijatele (WordPress)

DreamGrow korraldatav WordPressi koolitus internetiturundajatele toimub 17. juuni 2009. Koolitus on mõeldud…
Continue reading

E-turundus eksperiment

E-turundus eksperiment toimub DreamGrow veebis. Eksperimendi eesmärgiks on selgitada, kui palju saab…
Continue reading

999 äriideed

Eile postitasin Dreamgrow blogisse jutu sellest, kuidas ideed ei maksa midagi. Seal…
Continue reading

Intervjuu Seth Godin’iga

Nüüd on üleval intervjuu Seth Godin'iga, mille tarbeks hiljuti küsimusi kogusime. Intervjuu…
Continue reading

Küsimused Seth Godin’ile

Eelmine nädal leppisin Seth Godin'iga kokku, et teen temaga intervjuu. Kui soovid…
Continue reading

Nüüd on internet väikese tähega!

Natuke vähem kui aasta tagasi kirjutasin, et internet kirjutatakse suure ja väikese…
Continue reading

Sinu positsioon neti.ee otsingus

Panime DreamGrow lehele üles vahendi, mis aitab teada saada, millisel postitsioonil on…
Continue reading

Info visualiseerimine

Natuke ajaviidet :) Leidsin huvitava mänguasja nimega Wordle. Sellega saab blogisid ja…
Continue reading
[lbmn_commentscount]
    • Oleg
    • January 23, 2008

    Kahe teraga mõõk. Kui ühel pool liiga palju vehkida, siis võib millelegi kellelegi pihta saada, kui teisel pool liiga palju vehkida lõhud midagi muud ära.

    Kui aga tead, kuhu sihid, on ka tabada kergem.

    Tegelik reegel peaks olema: Nii vähe kui võimalik, nii palju kui vajalik.

  1. Jäi ka mulle seminarilt see agressiivse alatooniga hõige kõrva: “unustage 3 klikki!” Ja vaidlen ka mina resoluutselt vastu: “3 klikki” on mõtteviis ja tähendab seda, et info ei kaoks müra sisse ning kest ei oleks vaenlane. “3 klikki” ei pruugi tähendada ilmtingimata 3 klikki vaid läbimõeldud liikumist/suunamist infoni. 3 klikki kui kolm klikki on siiski hea latiasetus ning võimalusel saab ja on hea sellest kinni pidada.

    Omalt poolt heaks näiteks oleks siinkohal sait http://www.fotoluks.ee kus on väga suur kogus infot püütud võimalikult praktiliselt kasutatavaks teha. Kui siit nüüd ära jätta näiteks esilehelt tootekataloogi menüü raiskaksime selleni jõumiseks lihtsalt inimeste aega. Pisiasjad, aga hästi läbimõeldud kogum pisiasju teevad suure hästitoimiva terviku.

  2. Nii ja naa … ma võin küll teha üle kolme kliki infot otsides (ja tavaliselt teengi), aga mitte ühel veebilehel, ehk siis kui ma kasutan otsingut (google ntx) ja satun veebilehele, siis kui ma kohe soovitud infot ei saa ja ka lehel 2-3 klikki tehes ei saa, siis ma võtan järgmise lehe (kui just konkreetselt veebilehelt midagi vaja pole, siis ma ei viitsi süüvida ja kaevuda) …

    Aga muidu olen sinuga nõus, et 3 klikki on pigem idee, mida silmas pidada, kui rusikareegel, pealegi web 2.0 lahendused pööravad selle nagunii pea peale. Ja ikkagi peaksin rõhutama lehtede eripära. Kui mul on aega ja ma lahutan netis meelt, siis ma klikin lehel, mis mulle huvi pakub ringi, kui ma teen tööd ja mul on kiire, siis ma tahan mingit kindlat infot ja kasutan lehti, mis mulle soovitu võimalikult kiiresti kätte annavad. Ehk siis, 3 klikki peaks olema pigem reegel väikeste ja keskmiste firmade veebilehtedel (mitte portaalides, sotsiaalvõrgustikes jne…). Aga siit edasi tuleb veebilehe struktureerimine ja usabilty, ehk siis, mahukamad veebilehed tuleb üles ehitada nii, et erinev info on väga selgelt ja lihtsalt tavakasutaja jaoks struktureeritud, nii et klikkides kasutaja jõuaks ka sinna, kuhu ta tahab …

  3. Tegelikult oli mu juutu iva selles, et kolme kliki reegel töötab peamiselt ideena. Ka infot otsides tehakse, vähegi keerukama tegevuse juures, üle kolme kliki. Peamine, mida veebiehitaja peab siin tähele panema on see, et kasutajal oleks mõistetavaid vihjeid, kuhu edasi minna.

    Kolme kliki reegel võib teatavas mõttes olla efektiivsuse mõõt, kuid uuringud näitavad, et kasutaja rahulolu ei ole otseses seoses klikkide arvuga http://www.uie.com/articles/three_click_rule/ vaata graafikut artikli lõpupoole

  4. Kolme kliki reegel töötab infot otsides, ehk siis kui inimesel on vaja midagi kindlat leida. Kolme kliki reegel ei toimi ajaviite-meelelahutus saitidel (just nagu rate.ee). Siin on oluline vahe kas veebi kasutatakse parasjagu tööks või meelelahutuseks …

 

Leave a Comment

Priit Kallas

This is author biographical info, that can be used to tell more about you, your iterests, background and experience. You can change it on Admin > Users > Your Profile > Biographical Info page."

You may also like...

5 Responses

  1. friizu says:

    Kolme kliki reegel töötab infot otsides, ehk siis kui inimesel on vaja midagi kindlat leida. Kolme kliki reegel ei toimi ajaviite-meelelahutus saitidel (just nagu rate.ee). Siin on oluline vahe kas veebi kasutatakse parasjagu tööks või meelelahutuseks …

  2. Priit says:

    Tegelikult oli mu juutu iva selles, et kolme kliki reegel töötab peamiselt ideena. Ka infot otsides tehakse, vähegi keerukama tegevuse juures, üle kolme kliki. Peamine, mida veebiehitaja peab siin tähele panema on see, et kasutajal oleks mõistetavaid vihjeid, kuhu edasi minna.

    Kolme kliki reegel võib teatavas mõttes olla efektiivsuse mõõt, kuid uuringud näitavad, et kasutaja rahulolu ei ole otseses seoses klikkide arvuga http://www.uie.com/articles/three_click_rule/ vaata graafikut artikli lõpupoole

  3. friizu says:

    Nii ja naa … ma võin küll teha üle kolme kliki infot otsides (ja tavaliselt teengi), aga mitte ühel veebilehel, ehk siis kui ma kasutan otsingut (google ntx) ja satun veebilehele, siis kui ma kohe soovitud infot ei saa ja ka lehel 2-3 klikki tehes ei saa, siis ma võtan järgmise lehe (kui just konkreetselt veebilehelt midagi vaja pole, siis ma ei viitsi süüvida ja kaevuda) …

    Aga muidu olen sinuga nõus, et 3 klikki on pigem idee, mida silmas pidada, kui rusikareegel, pealegi web 2.0 lahendused pööravad selle nagunii pea peale. Ja ikkagi peaksin rõhutama lehtede eripära. Kui mul on aega ja ma lahutan netis meelt, siis ma klikin lehel, mis mulle huvi pakub ringi, kui ma teen tööd ja mul on kiire, siis ma tahan mingit kindlat infot ja kasutan lehti, mis mulle soovitu võimalikult kiiresti kätte annavad. Ehk siis, 3 klikki peaks olema pigem reegel väikeste ja keskmiste firmade veebilehtedel (mitte portaalides, sotsiaalvõrgustikes jne…). Aga siit edasi tuleb veebilehe struktureerimine ja usabilty, ehk siis, mahukamad veebilehed tuleb üles ehitada nii, et erinev info on väga selgelt ja lihtsalt tavakasutaja jaoks struktureeritud, nii et klikkides kasutaja jõuaks ka sinna, kuhu ta tahab …

  4. Jäi ka mulle seminarilt see agressiivse alatooniga hõige kõrva: “unustage 3 klikki!” Ja vaidlen ka mina resoluutselt vastu: “3 klikki” on mõtteviis ja tähendab seda, et info ei kaoks müra sisse ning kest ei oleks vaenlane. “3 klikki” ei pruugi tähendada ilmtingimata 3 klikki vaid läbimõeldud liikumist/suunamist infoni. 3 klikki kui kolm klikki on siiski hea latiasetus ning võimalusel saab ja on hea sellest kinni pidada.

    Omalt poolt heaks näiteks oleks siinkohal sait http://www.fotoluks.ee kus on väga suur kogus infot püütud võimalikult praktiliselt kasutatavaks teha. Kui siit nüüd ära jätta näiteks esilehelt tootekataloogi menüü raiskaksime selleni jõumiseks lihtsalt inimeste aega. Pisiasjad, aga hästi läbimõeldud kogum pisiasju teevad suure hästitoimiva terviku.

  5. Oleg says:

    Kahe teraga mõõk. Kui ühel pool liiga palju vehkida, siis võib millelegi kellelegi pihta saada, kui teisel pool liiga palju vehkida lõhud midagi muud ära.

    Kui aga tead, kuhu sihid, on ka tabada kergem.

    Tegelik reegel peaks olema: Nii vähe kui võimalik, nii palju kui vajalik.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *