Internetipoed, eyetracking ja statistika

MarketingSherpast leiab huvitavat statistikat ja uuringuandmeid internetikaubanduse kohta. Mis motiveerib kasutajaid? Mida keskkonna jures testida ja kuidas see tulemustele mõjub? Paar huvitavat pilti selle kohta, mida kasutajad lehel vaatavad (suured pildid on out, vaadatakse navigatsiooni ja üritatakse võimalikult kiiresti otsitava asjani jõuda). Kuhu eturundajad oma raha suunavad?

Tegemist on ligikaudu 47 minutilise telekonverentsi salvestusega (mp3), millele on toeks ka presentatsioonimaterjal pdf failina (pdf). Tegemist on päris asjaliku infoga, millel on märgataval määral uuringuandmeid taga. Iga internetikaupmees võiks siit ühtteist praktiliseks kasutamiseks kõrva taha panna.

Nagu salvestusest kuulda võib on eyetracking väga lahe ja muljet avaldav. Huvitav, kas seda on väga keeruline kodustes tingimustes teha. Kasutaks näiteks veebikaamerat ja siis tuleks muidugi mingi tarkvara seda pilti analüüsima panna. Kui keeruline see võiks olla?

Panen siia ka mõned lingid eyetrackingu kohta, mis aitavad paremini mõista, kuidas kasutajad veebis käituvadMis nende tähelepanu tõmbab ja mis mitte?

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *