Interneti teab, kes sa oled!

Interneti teab, kes sa oled!

[lbmn_commentscount]

New York Times’i ajakirjanik esitas neljale suurele internetifirmale (AOL, Google, Microsoft ja Yahoo) küsimuse, kas nad oleksid võimelised sulle sinu nimega reklaami näitama. Kõik vastused olid põhimõtteliselt JAH, millele oli lisatud natuke häma.

Tasub tähelepanna, et siin on põhimõtteliselt kaks võimalust. Esiteks te olete ise öelnud saidile oma nime ja nad kasutavad seda reklaamide isikustamisel. See polegi nii hull. Teine võimalus, millel minuarust Google vihjab, on see, et olenemata sellest, kas sa oled neile oma nime öelnud, võivad nad seda siiski teada.

Seega varsti ei pea vana ütlus, “On the Internet, Nobody Knows You’re a Dog“, enam paika. Jääb ainult loota, et kõik internetifirmad võtavad omaks Google Do No Evil mantra.

Kogu loo leiab siit Where Every Ad Knows Your Name.

[lbmn_postpagination]

[lbmn_authorbio]

About us and this blog

We are a digital marketing company with a focus on helping our customers achieve great results across several key areas.

Request a free quote

We offer professional SEO services that help websites increase their organic search score drastically in order to compete for the highest rankings even when it comes to highly competitive keywords.

Subscribe to our newsletter!

Veebikoolitus tegijatele (WordPress)

DreamGrow korraldatav WordPressi koolitus internetiturundajatele toimub 17. juuni 2009. Koolitus on mõeldud…
Continue reading

E-turundus eksperiment

E-turundus eksperiment toimub DreamGrow veebis. Eksperimendi eesmärgiks on selgitada, kui palju saab…
Continue reading

999 äriideed

Eile postitasin Dreamgrow blogisse jutu sellest, kuidas ideed ei maksa midagi. Seal…
Continue reading

Intervjuu Seth Godin’iga

Nüüd on üleval intervjuu Seth Godin'iga, mille tarbeks hiljuti küsimusi kogusime. Intervjuu…
Continue reading

Küsimused Seth Godin’ile

Eelmine nädal leppisin Seth Godin'iga kokku, et teen temaga intervjuu. Kui soovid…
Continue reading

Nüüd on internet väikese tähega!

Natuke vähem kui aasta tagasi kirjutasin, et internet kirjutatakse suure ja väikese…
Continue reading

Sinu positsioon neti.ee otsingus

Panime DreamGrow lehele üles vahendi, mis aitab teada saada, millisel postitsioonil on…
Continue reading

Info visualiseerimine

Natuke ajaviidet :) Leidsin huvitava mänguasja nimega Wordle. Sellega saab blogisid ja…
Continue reading
[lbmn_commentscount]
  1. Nojah, eks seda on meie käest ka küsitud. Et kas Klikivabrik oleks võimeline näitama kasutajale nimelist reklaami suvaliselt saidilt, mida inimene külastab. Ja pakkuda talle väga personaalselt just talle vajalikku teenust. Näiteks SMS-laenu, kui tal pangakonto tühjaks hakkab saama.

    Oleme alati poliitiliselt korrektselt vastanud, et kuna isikuandmete kogumine on Eestis seadusega keelatud, siis ei ole me võimelised (ega huvitatud) seda tegema. Mis muidugi ei tähenda, et see tehniliselt võimatu oleks. Kusagil maailma serveriavarustes on piisavalt häkkerite kogutud infot saadaval ning hea tahtmise korral on see võimalik kätte saada ja vajalike baasidega siduda.

    Iseküsimus on, et kas Eesti-sugusel piiratud turul ongi mõtet personaalse pakkumise näitamiseks lisakulutusi teha. Ühe kliendini jõudmise hind võib nii palju kerkida, et lihtsam ja odavam on teha 4x kõikide eestlasteni jõudvad kampaaniad kasutada seal sõnumeid, mida tahaks erinevatele sihtgruppidele personaalselt öelda. Pealegi, see viimane võimalus on igati seaduslik.

 

Leave a Comment

Priit Kallas

This is author biographical info, that can be used to tell more about you, your iterests, background and experience. You can change it on Admin > Users > Your Profile > Biographical Info page."

You may also like...

2 Responses

  1. Nojah, eks seda on meie käest ka küsitud. Et kas Klikivabrik oleks võimeline näitama kasutajale nimelist reklaami suvaliselt saidilt, mida inimene külastab. Ja pakkuda talle väga personaalselt just talle vajalikku teenust. Näiteks SMS-laenu, kui tal pangakonto tühjaks hakkab saama.

    Oleme alati poliitiliselt korrektselt vastanud, et kuna isikuandmete kogumine on Eestis seadusega keelatud, siis ei ole me võimelised (ega huvitatud) seda tegema. Mis muidugi ei tähenda, et see tehniliselt võimatu oleks. Kusagil maailma serveriavarustes on piisavalt häkkerite kogutud infot saadaval ning hea tahtmise korral on see võimalik kätte saada ja vajalike baasidega siduda.

    Iseküsimus on, et kas Eesti-sugusel piiratud turul ongi mõtet personaalse pakkumise näitamiseks lisakulutusi teha. Ühe kliendini jõudmise hind võib nii palju kerkida, et lihtsam ja odavam on teha 4x kõikide eestlasteni jõudvad kampaaniad kasutada seal sõnumeid, mida tahaks erinevatele sihtgruppidele personaalselt öelda. Pealegi, see viimane võimalus on igati seaduslik.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *