Infosulg

Infosulg

[lbmn_commentscount]

Aegajalt olen mõnede ettevõtete puhul täheldanud seda, et infot ei taheta veebi panna. Argumentiks on näiteks see, et kui me kliendile veebis info kätte anname, siis ta ei tule meie juurde ja me ei saa talle müüa. Teine argument on see, et konkurendid saavad hinna teada. Hinnad on üks olulisemaid asju, mida inimesed veebist toodete ja teenuste kohta näha tahavad.

Inimeste esmane soov internetis on infot saada. Nad ei tule kujundust vaatama. Neid ajab närvi kui nad peavad lõpliku info saamiseks helistama või meilima. Kindlasti on erandeid: väga keerulised lahendused, mille mõistmist kliendilt ei olegi vaja oodata või juhud, kus iga lahendus on sedavõrd spetsiifiline, et ilma inimese sekkumiseta pole võimalik isegi ligikaudset infot anda. Isegi sellistel juhtudel on võimalik kliendile nõu anda ja aidata teda tema otsustusprotsessis edasi.

Need, kes infot kinni hoiavad, saadavad oma külastaja ukselt tagasi ja kuhu mujale tal ikka minna on kui konkurendi juurde. Andke oma külastajatele seda, mida nad tahavad! Nii tekib usaldus, asjatundja maine ja lõpuks klient.

[lbmn_postpagination]

[lbmn_authorbio]

About us and this blog

We are a digital marketing company with a focus on helping our customers achieve great results across several key areas.

Request a free quote

We offer professional SEO services that help websites increase their organic search score drastically in order to compete for the highest rankings even when it comes to highly competitive keywords.

Subscribe to our newsletter!

Veebikoolitus tegijatele (WordPress)

DreamGrow korraldatav WordPressi koolitus internetiturundajatele toimub 17. juuni 2009. Koolitus on mõeldud…
Continue reading

E-turundus eksperiment

E-turundus eksperiment toimub DreamGrow veebis. Eksperimendi eesmärgiks on selgitada, kui palju saab…
Continue reading

999 äriideed

Eile postitasin Dreamgrow blogisse jutu sellest, kuidas ideed ei maksa midagi. Seal…
Continue reading

Intervjuu Seth Godin’iga

Nüüd on üleval intervjuu Seth Godin'iga, mille tarbeks hiljuti küsimusi kogusime. Intervjuu…
Continue reading

Küsimused Seth Godin’ile

Eelmine nädal leppisin Seth Godin'iga kokku, et teen temaga intervjuu. Kui soovid…
Continue reading

Nüüd on internet väikese tähega!

Natuke vähem kui aasta tagasi kirjutasin, et internet kirjutatakse suure ja väikese…
Continue reading

Sinu positsioon neti.ee otsingus

Panime DreamGrow lehele üles vahendi, mis aitab teada saada, millisel postitsioonil on…
Continue reading

Info visualiseerimine

Natuke ajaviidet :) Leidsin huvitava mänguasja nimega Wordle. Sellega saab blogisid ja…
Continue reading
[lbmn_commentscount]
    • Hallhüljes
    • May 21, 2008

    Miks nii, et ei ole oluline? Firmajuhid on ju need, kes it-ettevõtjate käest infosüsteeme tellivad. Kuni it-ettevõte ei paku kindlat toodet, on ta ikkagi teenusepakkuja ja seetõttu turu kapriiside küüsis. Tõsi küll, lõppkokkuvõttes maksavad veebitegijatele infosüsteemide lõpptarbijad, aga see seos on vähemalt Eesti praegustes oludes üsnagi kaudne.

    Kahtlemata saab iga inimene toodete/teenuste kohta infi kätte kas siis vähemas või suuremas ulatuses. Iva on selles, et kui hinna puudumine on märkimisväärselt halb nähtus kliendi seisukohalt, siis it-lahenduste tellijate maailmas saab hinna väljakuulutamisest lühikeses perspektiivis võita ainult kõige odavama hinna pakkuja. Ma ei promo siin mingit spetsiifilist hinnapõhist ärifilosoofiat, vaid nendin objektiivset tõsiasja, et madalaima hinna pakkujat on alati ainult üks ja viitan, et see ongi tellijate jäärapäisuse põhjuseks:-)

    Kui konkurents käib ainult hinnale, siis järelikult pakuvad erinevad ettevõtted sisuliselt samasugust kaupa või teenust. Selles pole midagi häbiväärset või kurba. Mõnedes ettevõtluse harudes on see paratamatuseks. Ei oleks ju normaalne kui ühe kindla automudeli uut eksemplari ostes saaks igast salongist sisuliselt erineva auto. Sarnaste kaupade ja teenuste vallas konkureeritaksegi turunduses, hinnas ja teeninduskvaliteedis. Miks hind paljudele ettevõtjatele hellaks kohaks on, oskavad nad vast ise kõige paremini vastata.

    Niipea kui ettevõtjad näevad, et hindade väljahõikamine veebis nende elu kuidagi paremaks teeb, jooksevad nad it-ettevõtete peale tormi nõudes niisuguseid ja naasuguseid veebihaldusega hinnakirju või tootekatalooge. Kui ei näe, siis ei jookse.

  1. Mulle tundub, et see mis paljudele firmajuhtidele meeldib, ei ole kuigi oluline. Ühel või teisel moel saab inimene selle infi ikkagi kätte ja see, kes selle lihtsaks teeb, on võidus. Kui aga konkurents käib ainult hinnale, siis on ikka väga kurb lugu…

    • Hallhüljes
    • May 20, 2008

    Teoreetiliselt on see kõik õige, aga nii nagu mina aru saan, eelistavad kõik ettevõtjad monopoli ja kõik kliendid vaba turumajandust. See tähendab, et ettevõtjad tahavad hinda dikteerida, aga kliendid tahavad hindade vahel valida. See on ju ilmselge, et kui kõik turuosalised pakuvad reaalajas hinnainfot, siis muutub konkurents oluliselt teravamaks kui enne. Enamik ettevõtteid pole konkurentsi teravnemisest huvitatud. Mulle on jäänud mulje, et paljudele firmajuhtidele meeldib kui asjad toimuvad rahulikult ja kliendid ei mõtle ega tea liiga palju, vaid langetavad otsuseid meeldejäävatele reklaamidele või müügikõnedele toetudes.

    See tähendab, et hindu reaalajas välja pakkuda on kasulik eelkõige neile, kes pakuvad teistest odavamalt. Ja need ettevõtted on alati vähemuses — juba ainuüksi normaaljaotuse seaduspära dikteerib niisuguse paratamatuse. Seepärast tekibki efekt, et üsna paljude ettevõtete juhid pigem ei näitaks hindu veebis.

 

Leave a Comment

Priit Kallas

This is author biographical info, that can be used to tell more about you, your iterests, background and experience. You can change it on Admin > Users > Your Profile > Biographical Info page."

You may also like...

3 Responses

  1. Hallhüljes says:

    Teoreetiliselt on see kõik õige, aga nii nagu mina aru saan, eelistavad kõik ettevõtjad monopoli ja kõik kliendid vaba turumajandust. See tähendab, et ettevõtjad tahavad hinda dikteerida, aga kliendid tahavad hindade vahel valida. See on ju ilmselge, et kui kõik turuosalised pakuvad reaalajas hinnainfot, siis muutub konkurents oluliselt teravamaks kui enne. Enamik ettevõtteid pole konkurentsi teravnemisest huvitatud. Mulle on jäänud mulje, et paljudele firmajuhtidele meeldib kui asjad toimuvad rahulikult ja kliendid ei mõtle ega tea liiga palju, vaid langetavad otsuseid meeldejäävatele reklaamidele või müügikõnedele toetudes.

    See tähendab, et hindu reaalajas välja pakkuda on kasulik eelkõige neile, kes pakuvad teistest odavamalt. Ja need ettevõtted on alati vähemuses — juba ainuüksi normaaljaotuse seaduspära dikteerib niisuguse paratamatuse. Seepärast tekibki efekt, et üsna paljude ettevõtete juhid pigem ei näitaks hindu veebis.

  2. Priit says:

    Mulle tundub, et see mis paljudele firmajuhtidele meeldib, ei ole kuigi oluline. Ühel või teisel moel saab inimene selle infi ikkagi kätte ja see, kes selle lihtsaks teeb, on võidus. Kui aga konkurents käib ainult hinnale, siis on ikka väga kurb lugu…

  3. Hallhüljes says:

    Miks nii, et ei ole oluline? Firmajuhid on ju need, kes it-ettevõtjate käest infosüsteeme tellivad. Kuni it-ettevõte ei paku kindlat toodet, on ta ikkagi teenusepakkuja ja seetõttu turu kapriiside küüsis. Tõsi küll, lõppkokkuvõttes maksavad veebitegijatele infosüsteemide lõpptarbijad, aga see seos on vähemalt Eesti praegustes oludes üsnagi kaudne.

    Kahtlemata saab iga inimene toodete/teenuste kohta infi kätte kas siis vähemas või suuremas ulatuses. Iva on selles, et kui hinna puudumine on märkimisväärselt halb nähtus kliendi seisukohalt, siis it-lahenduste tellijate maailmas saab hinna väljakuulutamisest lühikeses perspektiivis võita ainult kõige odavama hinna pakkuja. Ma ei promo siin mingit spetsiifilist hinnapõhist ärifilosoofiat, vaid nendin objektiivset tõsiasja, et madalaima hinna pakkujat on alati ainult üks ja viitan, et see ongi tellijate jäärapäisuse põhjuseks:-)

    Kui konkurents käib ainult hinnale, siis järelikult pakuvad erinevad ettevõtted sisuliselt samasugust kaupa või teenust. Selles pole midagi häbiväärset või kurba. Mõnedes ettevõtluse harudes on see paratamatuseks. Ei oleks ju normaalne kui ühe kindla automudeli uut eksemplari ostes saaks igast salongist sisuliselt erineva auto. Sarnaste kaupade ja teenuste vallas konkureeritaksegi turunduses, hinnas ja teeninduskvaliteedis. Miks hind paljudele ettevõtjatele hellaks kohaks on, oskavad nad vast ise kõige paremini vastata.

    Niipea kui ettevõtjad näevad, et hindade väljahõikamine veebis nende elu kuidagi paremaks teeb, jooksevad nad it-ettevõtete peale tormi nõudes niisuguseid ja naasuguseid veebihaldusega hinnakirju või tootekatalooge. Kui ei näe, siis ei jookse.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *