Google käive 208 miljardit dollarit

Google käive 208 miljardit dollarit

[lbmn_commentscount]

Kui vaadata viimast kümmet postitust, siis kuus neist on otseselt Googlega seotud. Sellest võib jääda mulje, et ma olen mingi Google maniakk. Ma kasutan päris mitmeid Google vahendeid: otsing, AdSense, AdWords, Analytics, Gmail, Orkut, Earth, Maps, News, Video ja nii edasi. Aga mitte sellest ei tahtnud ma rääkida.

Tahtsin viidata sellele, et Ühendriikides paistab internetiturundus vaikselt juba peavoolu tungivat ja sellega seoses võiks oodata plahvatuslikku kasvu internetireklaamiga tegelevate ettevõtete käivetes. Gord Hotchkiss, SEMPO juht, kirjutab hiljutise ajurünnaku käigus tekkinud mõtetest:

…the red-hot demand for anyone with search marketing experience, the sudden development of search marketing in-house groups in large organizations, and the current push for industry-wide certification of SEM practitioners. Also, more than a few at the table mentioned that they’ve noticed a significant change in the prospects they’re talking to–and the contact points within those companies. Today, our sales leads are more often Fortune 1000s than the latest online start-up. With increasing frequency, we’re starting to get C-level interest at the table when talk turns to search.

Pärast mõningasi arvutusi ja spekulatsioone jõuab ta järeldusele, et Google käive võiks kasvada kuhugi 200 miljardi dollari suurusjärku, mis tõstaks nad Fortune 500 tabelis kolmandele kohale. See number võib olla natukene suurem või väiksem aga üldise trendiga olen ma päri. Eriti veel selles valguses, et Google kätte jõuab 25 protsenti kogu internetis kulutatavast turundusrahast. Siit tekivad mitmed mõtted ja küsimused, mida nädalavahetusel heietada.

Esiteks, kui raha on üle, siis nende numbrite valguses oleks GOOG ostmine väga mõistlik tegevus. Praegu 426 dollarit maksev aktsia võiks nende ennustuste realiseerudes ulmelisi kasvunumbreid näidata. (Hoiatus: Kui te nüüd eelneva jutu peale aktsiaid tormate ostma ja vägeva hävingu osaliseks saate, siis ei tasu mind süüdistada. Kogu see aktsiajutt on mu oma fantaasia vili ja selle seos reaalsusega ei pruugi olla üks-ühene).

Millal meil asi internetiturunduse vallas liikuma hakkab? Varasema kogemuse põhjal võiks arvata, et meil toimuvad muutused kolm kuni viis aastat päras ameeriklasi. Praegu aga tekitab sõna internetiturundus enamus inimeste silmades tühja pilgu ja on aru saada, et kõigest veel aru ei saada.

Samuti ei pruugi kõik asjad meile otse üle tulla, sest meie turu eripäraks olev väiksus võib märgatavalt muuta seda, kuidas asjad tööle hakkavad. Eestis praegu toimuv tohutu kasv internetireklaamis on hea, aga bännerid, mille arvelt see kasv tuleb on üks suhteliselt väheefektiivne moodus end internetis promoda ja sellisel kasvul on kuskil ka piir. Loodetavasti annab käesolev ajaveeb ka oma panuse sellesse, et turundajad hakkaksid oma eelarveid targemalt kasutama.

[lbmn_postpagination]

[lbmn_authorbio]

About us and this blog

We are a digital marketing company with a focus on helping our customers achieve great results across several key areas.

Request a free quote

We offer professional SEO services that help websites increase their organic search score drastically in order to compete for the highest rankings even when it comes to highly competitive keywords.

Subscribe to our newsletter!

Veebikoolitus tegijatele (WordPress)

DreamGrow korraldatav WordPressi koolitus internetiturundajatele toimub 17. juuni 2009. Koolitus on mõeldud…
Continue reading

E-turundus eksperiment

E-turundus eksperiment toimub DreamGrow veebis. Eksperimendi eesmärgiks on selgitada, kui palju saab…
Continue reading

999 äriideed

Eile postitasin Dreamgrow blogisse jutu sellest, kuidas ideed ei maksa midagi. Seal…
Continue reading

Intervjuu Seth Godin’iga

Nüüd on üleval intervjuu Seth Godin'iga, mille tarbeks hiljuti küsimusi kogusime. Intervjuu…
Continue reading

Küsimused Seth Godin’ile

Eelmine nädal leppisin Seth Godin'iga kokku, et teen temaga intervjuu. Kui soovid…
Continue reading

Nüüd on internet väikese tähega!

Natuke vähem kui aasta tagasi kirjutasin, et internet kirjutatakse suure ja väikese…
Continue reading

Sinu positsioon neti.ee otsingus

Panime DreamGrow lehele üles vahendi, mis aitab teada saada, millisel postitsioonil on…
Continue reading

Info visualiseerimine

Natuke ajaviidet :) Leidsin huvitava mänguasja nimega Wordle. Sellega saab blogisid ja…
Continue reading
[lbmn_commentscount]
  1. Näiteks ma ei ole kindel, et eestikeelsel CPC turul oleks võimalik saavutada piisavat efektiivsust just nimelt osalejate vähesuse tõttu.

    Teine asi on see, et internet killustab meediat ja eesti ei ole piisavalt suur, et kõik killud tööle hakkaksid.

    kui ma nüüd küsimusest õigesti aru sain…

    • toivo
    • October 20, 2006

    misk internetiturundus peaks tavalsest turundusest erinema?

 

Leave a Comment

Priit Kallas

This is author biographical info, that can be used to tell more about you, your iterests, background and experience. You can change it on Admin > Users > Your Profile > Biographical Info page."

You may also like...

2 Responses

  1. toivo says:

    misk internetiturundus peaks tavalsest turundusest erinema?

  2. priit says:

    Näiteks ma ei ole kindel, et eestikeelsel CPC turul oleks võimalik saavutada piisavat efektiivsust just nimelt osalejate vähesuse tõttu.

    Teine asi on see, et internet killustab meediat ja eesti ei ole piisavalt suur, et kõik killud tööle hakkaksid.

    kui ma nüüd küsimusest õigesti aru sain…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *