Eksperiment: Klikivabrik

Hommikul mõtlesin, et eksperimenteeriks natukene Klikivabrikuga ja paneks üles tekstireklaami. 10000 näitamist maksab ainult 25 krooni.

Backupserverit ei hakanud üles seadma, sest ma olin päris kindel, et mingit hiiglaslikku külastuste tulva sealt ei tule. Asi nimelt selles, et Sevenline teenused on eriti ärikesksed ja enamus saite, mis tänaseks klikivabrikuga liitunud, on pigem meelelahutusliku sisuga. Igatahes püstitasin hüpoteesi, et saan kaks kuni viis klikki, mis teeks ühe külastuse hinnaks 5-12,5 krooni. Leidsin, et see on päris mõistlik number.

Kirjutasin erakordselt vaimuka reklaamteksti: „Saa targaks! Tule loe internetiturunduse ja reklaami blogi!“ Valmistasin Google Analyticsi jaoks träkitava lingi ja sisestasin kõik selle siia. Jäi veel 25-kroonine SMS saata, mida ma ka tegin.

Klienditeenindus on neil tasemel. Läks mööda kolm minutit, kui mulle skaipis Jaano Martin Ots ja ütles, et kui tahad eksperimenteerida anna otse teada, muidu läheb suur osa rahast SMSi vahendajatele. Pärast seda skaipisime veel pikalt, millised on erinevad võimalused reklaami näitamist mitmesuguste parameetrite abil muuta, saab A/B/CD/E… testida jne. Jaano ütles, et testimise osas saab teha, mida iganes:

Testida, testida, testida, nagu ütles Lenin. Seda me teeme. Meie server võimaldab tuvastada iga erineva reklaami CTR iga keskkonna lõikes, samuti kellaaja, softi, GeoLocationi jne lõikes.

Kuna mul on selline sait nagu nali.ee, mis võiks klikivabrikuga liituda, siis arutasime, kuidas see tasustamise asi neil tehtud on. Kuigi Klikivabrikul praegu veel piimamägesid ja pudrujõgesid ei ole, siis asjad paistavad minevat ülesmäge.

Üks asi, mis välja tuli oli see, et kliendid ei oska hinnata kampaaniate testimist ja sihtimist ning peamiseks vastuargumendiks on tihti: „Aga see portaal andis meile 60 protsenti alet!“ See, et korralikult ettevalmistatud ja pidevalt järelevalvatav kampaania võib CTR viia ühe kuni kahe protsendini ei jõua hästi kohale. Sama kuulsin kunagi Neti käest, et klient küsib, mitu päeva ma selle raha eest saan, mõistmata tegelikult, kuidas töötab internetireklaam. See on muidugi kivi internetiturundajate kapsaaeda, kes ei suuda reklaamiostjale asju ära seletada.

Üks oluline asi, mida neilt saab, on PPC, maksad kliki eest, reklaam. Mõtlesin, et kui mu 25-kroone meediaeelarve tuhaks saab, siis jätangi reklaami PPCga tiksuma ja lihtsalt katsetan erinevaid sõnumeid. Praeguseks on juba viis krooni kulunud ja klikke on 1. Väga lahe! Kui kõik 10000 korda näidatud, siis annan teada, millised tulemused olid.

Tagged with:

6 thoughts on “Eksperiment: Klikivabrik”

  • Priit, reklaami tekst ei ole erakordselt vaimukas, vaid eirab inimolemuse kõige põhilisemat. Kui küsida inimestelt, kumma sa võtaksid – suure rikkuse või suure tarkuse – siis vastused sõltuvad sellest, kas vastama peab avalikult või varjatult. Rahva ees ütleks kõik muidugi, et võtaks tarkuse. Aga salaja, oma hiirega klikkides võtaks kõik ikka miljonid kohe kätte, sest küll seda tarkust jagub, mis rahaga peale hakata…

  • Siis peaks reklaamteksti ümber kirjutama: Kas tahad saada miljonääriks? Loe internetiturunduse kohta! 🙂

    Aarne: Olen kuulnud, et üks blogija on kolme kuuga juba ligi 100kr teeninud, aga ta pole muidugi mingi top10 ajaveebnik nagu sina…

  • See vihjatud blogija, kes reklaamidega 100 kr on teeninud, olen loomulikult ma ise 🙂
    Aga ma pole ka üldse vaeva näinud oma blogi üles haipimisega, pole sõpradega linke vahetanud ega muul viisil liiklust tõmmanud. Postitan ka nii harva; ja isegi kui lugu blogtrees korraks TOP-st läbi libiseb, ei ole mul provotseeriv-seksikaid pealkirju, nagu kuulsamatel blogijatel. Keskmiselt 20 külastajat päevas, 1,42 pageviews per visit. Nii et kasvuruumi on.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *