Ei, pole kaamel!

Natuke Deformeerunud kirjutab E10st ja see jutt avaldus ka Postimehes. Üldiselt asjaliku kokkuvõte lõpetab natuke negatiivse tooniga arvamus, et otsingumootoriturundus ja optimeerimine on ummikteed. Kuna ma olen selle alaga juba aastaid tegelenud, näinud tulemusi ja ka ämbreid, siis kipun eriarvamusele jääma.

Kümned konsultatsioonifirmad ja tarkvarapaketid lubavad ettevõtte positsiooni otsingutulemustes parandada – teatava summa eest. Ja kindlasti saavutatakse kulutades ka tulemusi. Kuid see ju ei aita keskmist turundajat.

Sevenline on üks nendest kümnetest firmadest, mis “lubavad ettevõtte positsiooni otsingutulemustes parandada – teatava summa eest”.

Mis mõttes ei aita see keskmist turundajat? Kui sa oled eespool saad rohkem külastajaid, kes ostavad rohkem kaupu ja teenuseid, mis nagu peakski turunduse eesmärk olema… Peale selle on otsingumootoriturundus ilmselt üks kõige kuluefektiivsemaid meetodeid (loe: jube odav) oma tuntust suurendada ja potentsiaalsete klientideni jõuda.

Pealegi, kui me kõik hakkaksime nüüd oma positsioone parandama, lõpetaksime ikkagi lõhkise küna ees.

Kui kõik lehed oleksid maksimaalselt optimeeritud, siis oleks otsingutulemustes alati esimene antud otsingule kõige täpsemini vastav leht (mängureeglid on kõigile samad). Kõik saidid ei saa vastata kõikide klientide päringutele, seega, nišid ja segmenteerimine. Tulemuseks oleks see, et kõik lehed tulevad esimesena välja nendes otsingutes, milles nad on reaalselt kõige paremad. Samas, kui sa pole milleski kõige parem, siis jääb esimene positsioon saavutamata. See on muidugi teooria. Päris elus on võimalik saavutada mitteperfektse lehega otsingutulemustes esimene positsioon, kuid Google visioon on tegelikult sellele teooriale võimalikult lähedale jõuda.

Teine asi on see, et paljud lehed üldse ei jõuagi otsingumootoritesse. Põhjused peituvad tavaliselt tehnilise lahenduse viletsuses või sisuloome kiduruses. Sellisel juhul on vaja inimestele selgitada, mida selleks teha, et üldse otsingumootoritesse sattuda. Omast kogemusest tean seda, et näiteks vahe 100. ja 50. positsiooni vahel otsingumootoris avaldub mitmeid kordi suremas külastajate arvus. Ning mõned ettevõtted jäävad rahule ka selle külastajate vooluga, mille tagab neile positsioon tulemuste neljandal lehel.

Eesti keeleruumis ilmselt ei ole teemat, millega ei oleks piisava tahtmise korral võimalik paari kuuga kõikide olulisemate märksõnade osas esimeseks saada. “Teatava summa eest” muidugi 🙂

You may also like...

7 Responses

  1. Henrik says:

    Mitte miski ei aita enam keskmist turundajat. On heade turundajate aeg 🙂

    Tõesti on vaja head turundajat ja paindlikku veebipoliitikat, et nüüd edasi minna. Mul on tuttava firmal veebileht, kus on kõik OK – ta on kõigis oma märksõnades ülikõvadel positsioonidel nii eestis kui guuglis, kuna ta maksis teatava summa. Lihtsalt tellis veebilehe ja maksis veidi rohkem, ei koonerdanud. Ja nüüd ongi.

    Paraku ei oska ta selle teadmisega muud peale hakata, kui ütleb sõpradele, et noh, löö sisse… onju äge. 🙂

  2. nii ongi says:

    nii ongi

  3. priit says:

    Internetiturundusel on kaks peamist osa
    1. inimene kohale tuua / tema tähelepanu võita
    2. Panna ta soovitud suunas tegutsema

    Esimese osaga paistab su tuttaval kõik korras olevat, aga teine ots vajaks natukene lihvimist.

    Samuti oleks mõistlik oma üldine turundusplaan läbimõelda, miks ta seda kõike üldse teeb…

  4. Turundusradikaal Anc says:

    No 102% tõsi see Priidu jutt ka ei ole. Ütleme, et Sa müüd s.tta. Otseses mõttes. Ja oled otsingumootorites kunn sõnadega "s.tt", "s.tad", "s.tatööstus" jne. Aga kui keegi ei otsi mitte kunagi neid sõnu ja tootegruppe interneedusest (ehk sihtgrupp toimetab mujal või toode ei ole internetisõbralik). Täiesti võimalik – enda kogemus sõnadega "vein" ja "veinid" ja kõikvõimalikud mitmesõnalised moodustised koos sõnaga "vein". Ei otsita lihtsalt netist. Muidugi väikesest kohalikust maakeelsest turust käib jutt.Ehk kui pole huvitet inimest, siis ei saa ka teda kohale tuua ega tegutsema panna.

  5. priit says:

    No nii anc, turunduse kõige tähtsam idee on "tunne oma tarbijat". Kui su tarbija ei otsi, siis pole midagi teha. Selliseid sõnu võib veelgi välja tuua. Lambist pakuks "piim" ja muud toiduained, kuna nende ostmisel on internetil üldse tavapärasest väiksem mõju.

    ja kindlasti on mingid asjad, mis ka veinisõbra su lehele toovad, kuid see ei pruugi olla konkreetselt märksõna "vein"

  6. Anc says:

    Nii kurioosne kui see ka pole, sõna "piim" on populaarsem kui"vein". Ja "leib" omakorda neist popim otsingusõna. Ja "kala" lööb neid kõiki pikalt. Mitte et selles mingi point oleks.
    "Kohukese" vastu on huvi raugenud.

  7. priit says:

    Ma veel mõtlesin seda, et need inimesed, kes "veini" otsivad, kuid sinu saidis midagi ei tee on ilmselt millegi muu peale väljas. Mis see on? Kas selle pakumine sinu lehel aitaks kaasa ettevõtte tuntuse/käibe suurenemisele?

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.