Eesti meediaturg 2005

Paar nädalat tagasi lasi Emor välja hunniku info eelmise aasta meediaturu kohta. Nagu ma ennustasin ületati 2005. aastal 1 miljardi krooni piir. Interneti osa oli sellest napilt 3 protsenti, kui sama oli internetireklaam kõige kiiremini kasvav meediavaldkond, suurenedes aastaga 35 protsenti 40 miljoni kroonini. Samal ajal kasvas internetireklaamimaht Lätis ja Leedus 74 protsenti. Interneti osakaal meediakulutustes on ikka veel väga väike. Ühendriikide numbrid näitavad aga, et see peaks mõne aastaga jõudma isegi 20 protsendini. (Siin võib küll olla erinevusi seoses marketingi ja reklaami eelarvete erineva tõlgendamisega). Üldine meediakulutuste kasv oli Eestis 15 protsenti.

Kogu Baltikumi meediaturust saab ülevaate seda presentatsiooni sirvides. Eesti juhib vägevalt per capita reklaamikulutustes. Absoluutnumbrites on aga teised baltlased meist juba ammu mööda läinud.

2 thoughts on “Eesti meediaturg 2005”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *