CTR vähenemine

CTR vähenemine

[lbmn_commentscount]

Tegin ühe täiesti mitteteadusliku uuringu. Mitteteadsulikkus avaldub peamiselt selles, et tegemist on vaid ühe uuritava objektiga. Statistilises mõttes on andmeid piisavalt.

Mul on Netist käepärast ligikaudu 1000 päeva ühe küllaltki sihitud banneri statistikat (tegemist ei ole otsingupõhise reklaamiga). Tahtsin teada saada, kuidas on aastatega keskmine CTR muutunud. Tulemused on järgmised:

Klikid/Näitamised
2005 aasta CTR 1,37%
2006 aasta CTR 1,29%
2007 aasta CTR 1,27%

Ehk siis 2007. aastal on CTR 7,3 protsenti madalam, kui 2005. aatal ja 1,9 protsenti madalam kui 2006. aastal. Neti paneb reklaami näitates kasutajale küpsise ja annab oma statistikas ka küpsiste arvu. See number peaks ligikaudu näitama inimeste arvu kes neid „Nägemisi“ tekitasid. Sealt tuli välja selline statistika:

Klikid/Küpsised
2005 aasta CTR 4,82%
2006 aasta CTR 4,38%
2007 aasta CTR 4,02%

Siin on 2007. ja 2005. aasta vahel märgata päris suurt erinevust CTR on peaaegu kuuendiku võrra madalam, kuid aastate kaupa on langus toimunud ühtlasemalt, kui Näitamiste statistikas. Kui nüüd vaadata mitu nägemist on üks küpsis teinud, siis on ka siin näha vähenemist ehk üks inimene on vaadanud keskmiselt vähem lehti. See tähendab, esmapilgul, et inimesed leiavad otsitava kiiremini.

Näitamised/Küpsised
2005 aasta 3,57
2006 aasta 3,45
2007 aasta 3,23

Üldiselt tundub, et mingit drastilist allakäiku klikkimisprotsendis ei ole. Arvestada tuleb sellega, et tegemist on pea kolme aasta jooksul samas kohas seisnud, sama ettevõtte, sõnumiga ja väikest langust numbrites võib pigem põhjendada sellega, et mõned „küpsised“ vaatasid, et „Ma olen seal vist juba klikkinud.“

[lbmn_postpagination]

[lbmn_authorbio]

About us and this blog

We are a digital marketing company with a focus on helping our customers achieve great results across several key areas.

Request a free quote

We offer professional SEO services that help websites increase their organic search score drastically in order to compete for the highest rankings even when it comes to highly competitive keywords.

Subscribe to our newsletter!

Veebikoolitus tegijatele (WordPress)

DreamGrow korraldatav WordPressi koolitus internetiturundajatele toimub 17. juuni 2009. Koolitus on mõeldud…
Continue reading

E-turundus eksperiment

E-turundus eksperiment toimub DreamGrow veebis. Eksperimendi eesmärgiks on selgitada, kui palju saab…
Continue reading

999 äriideed

Eile postitasin Dreamgrow blogisse jutu sellest, kuidas ideed ei maksa midagi. Seal…
Continue reading

Intervjuu Seth Godin’iga

Nüüd on üleval intervjuu Seth Godin'iga, mille tarbeks hiljuti küsimusi kogusime. Intervjuu…
Continue reading

Küsimused Seth Godin’ile

Eelmine nädal leppisin Seth Godin'iga kokku, et teen temaga intervjuu. Kui soovid…
Continue reading

Nüüd on internet väikese tähega!

Natuke vähem kui aasta tagasi kirjutasin, et internet kirjutatakse suure ja väikese…
Continue reading

Sinu positsioon neti.ee otsingus

Panime DreamGrow lehele üles vahendi, mis aitab teada saada, millisel postitsioonil on…
Continue reading

Info visualiseerimine

Natuke ajaviidet :) Leidsin huvitava mänguasja nimega Wordle. Sellega saab blogisid ja…
Continue reading
[lbmn_commentscount]
  1. ei tasu muidugi unustada, et antud juhul on tegemist ühe bänneri statistika analüüsiga…

  2. Jah, ma olen nõus selle mõttega ning tundub, et inimesed klikivad suhteliselt rõõmsalt olenemata üha suurenevast reklaami mahust…

  3. Reklaamis ei saa kunagi unustada seda, et tuntud firma/toote reklaami jälgitakse/loetakse/vaadatakse/klikitakse vähem.

    Ehk siis kui sinu toodud näites oli firma või toote tuntus 2005. aastal väiksem kui täna, siis CTR väike vähenemine võib tegelikult näidata ka edasiminekut reklaami tõhususes, seda siis, kui firma või toote tuntus on suurenenud rohkem kui see 7,3 vms %.

 

Leave a Comment

Priit Kallas

This is author biographical info, that can be used to tell more about you, your iterests, background and experience. You can change it on Admin > Users > Your Profile > Biographical Info page."

You may also like...

3 Responses

  1. Reklaamis ei saa kunagi unustada seda, et tuntud firma/toote reklaami jälgitakse/loetakse/vaadatakse/klikitakse vähem.

    Ehk siis kui sinu toodud näites oli firma või toote tuntus 2005. aastal väiksem kui täna, siis CTR väike vähenemine võib tegelikult näidata ka edasiminekut reklaami tõhususes, seda siis, kui firma või toote tuntus on suurenenud rohkem kui see 7,3 vms %.

  2. priit says:

    Jah, ma olen nõus selle mõttega ning tundub, et inimesed klikivad suhteliselt rõõmsalt olenemata üha suurenevast reklaami mahust…

  3. priit says:

    ei tasu muidugi unustada, et antud juhul on tegemist ühe bänneri statistika analüüsiga…

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *