Cost per action

Cost per action

[lbmn_commentscount]

Kui siiani on Google oma AdSense programmi raames maksnud lehe omanikele selle eest, kui külastajad reklaamidel klikivad, siis selle artikli väitel on alustatud cost per action (CPA) mudeli testimist. CPA on põhimõtteliselt kõige loomulikum viis raha maksmiseks. Kui reklaami näitava lehe poolt saadetud külastaja teeb reklaamiandja lehel vajaliku liigutuse (ostab, liitub, pärib vms), siis on see väga konkreetne tulemus, millel on kindel rahaline väärtus ja pettuste võimalus on märksa väiksem, kui klikipõhisel reklaamimisel.

Kliki eest maksmisel on probleemiks osutunud valeklikid, mida tehakse, kas selleks, et reklaamiandjat saboteerida või reklaami näitajale raha teenida. Kui aga raha saamiseks peab pärast reklaamil vajutamist ka mingi tegevuse sooritama, siis muutub petmine väga keeruliseks või isegi võimatuks. (Teoreetiliselt oleks võimalik sooritada krediitkaardiga ost ja see hiljem tühistada, kuid tegevus on selleks ajaks juba loetud).

Areng tundub küllaltki loomulik, sest reklaamiandjad tahavad üha konkreetsemaid tulemusi. Alguses oli CPM (maksti reklaami näitamiste arvu eest), siis tuli CPC (maksad ainult siis kui su reklaami klikitakse) ja CPA mudeliga hakkab reklaami näitaja raha saama vaid juhul, kui see reklaam inimese ka mingi reaalse tegevuseni viis.

Kõige selle kokkuvõtteks võib öelda, et välismaal tehakse ikka huvitavaid asju. Meie siin Eestis oleme aga ikka veel rõõmsalt CPM mudeli juures. Kõik reklaamiandjad ühinege! Nõudke Eesti saitidelt CPC-mudelit, ärge makske huupi.

Vaata ka:
Relax! Reklaam otsingumootorites
Click fraud

[lbmn_postpagination]

[lbmn_authorbio]

About us and this blog

We are a digital marketing company with a focus on helping our customers achieve great results across several key areas.

Request a free quote

We offer professional SEO services that help websites increase their organic search score drastically in order to compete for the highest rankings even when it comes to highly competitive keywords.

Subscribe to our newsletter!

Veebikoolitus tegijatele (WordPress)

DreamGrow korraldatav WordPressi koolitus internetiturundajatele toimub 17. juuni 2009. Koolitus on mõeldud…
Continue reading

E-turundus eksperiment

E-turundus eksperiment toimub DreamGrow veebis. Eksperimendi eesmärgiks on selgitada, kui palju saab…
Continue reading

999 äriideed

Eile postitasin Dreamgrow blogisse jutu sellest, kuidas ideed ei maksa midagi. Seal…
Continue reading

Intervjuu Seth Godin’iga

Nüüd on üleval intervjuu Seth Godin'iga, mille tarbeks hiljuti küsimusi kogusime. Intervjuu…
Continue reading

Küsimused Seth Godin’ile

Eelmine nädal leppisin Seth Godin'iga kokku, et teen temaga intervjuu. Kui soovid…
Continue reading

Nüüd on internet väikese tähega!

Natuke vähem kui aasta tagasi kirjutasin, et internet kirjutatakse suure ja väikese…
Continue reading

Sinu positsioon neti.ee otsingus

Panime DreamGrow lehele üles vahendi, mis aitab teada saada, millisel postitsioonil on…
Continue reading

Info visualiseerimine

Natuke ajaviidet :) Leidsin huvitava mänguasja nimega Wordle. Sellega saab blogisid ja…
Continue reading
[lbmn_commentscount]
  1. Ma nii skeptiline ei ole. Arvan, et piisava klientide koguse puhul tekib turul efektiivsus, mille käigus need asja paika loksuvad. CPC+CPA on väga mõistlik idee, samas töötavad praegu sajad affiliate programmid, mis ongi ju CPA. Kõige tuntum on ilmselt amazon.com. Match.com maksab näiteks liituja eest kuni 25 dollarit.

    Mis aga click fraudi puutub, siis minu seisukoht on selles asjas suhteliselt ükskõikne. Arvan, et üle paarisaja tuhande osalejaga oksjoniturg on piisavalt efektiivne, et hinnas sellega arvestada. http://www.sevenline.ee/blohttp://www.sevenline.ee/blo… Kahtlemata on võimalik botnete vms kasutades mõnd reklaamijat rünnata või omale dollareid klikkida, kuid see on pigem erand kui reegel.

  2. Üks asi veel, Google jt on rääkinud sellest, et CPA hakkab olema lihtsalt CPC hinnale lisanduv teenus. Ehk siis maksad CPM või CPC eest nagu praegugi, seejärel aga actioni puhul maksad veel lisaks. See süsteem on juba loogilisem kui lihtsalt CPC/CPM asendamine CPA reklaamiga.

  3. CPC ja eriti CPA reklaami puhul peaks meediapinna omanik võtma enda peale vastutuse kliendi toote headuse eest. Kui aga toode sitt ja reklaamtekst nõrk – miks peaks siis meediapind kinni maksma kliendi rumaluse või saamatuse? Me ei ela nii ideaalses maailmas, et meediapind saaks süveneda enne reklaami müüki alati hobusetoidu, keevitusaparaatide või kemikaalide spetsiifikasse, et enne hinnata kliendi tugevust ja toote vajalikkus võimalikule reklaami nägijale.

    Google on tunnistanud, et nende CPC on vaid suure statistilise keskmisega võetud CPM reklaam, mis turunduslikel põhjustel teistest eristumiseks sai CPCks tehtud. Samuti arvasid nad, et CPCd saab vähem petta kui CPMi, nüüd on selgunud, et mõlemas 10-20% pettust. Reklaamiandjale on see aga täpselt sama suurte koguste puhul kui CPM ostmine.

    CPA sobib vaid vähestele reklaami liikidele, üldse aga mitte kõigile. Ning pigem juhtudele, kus meediapinna ja reklaamitellija vahel on väga pikaajaline ja tugev suhe ning üksteisemõistmine.

    Teema aga huvitav, kuigi ühte ideaalset lahendust siin ei ole.

  4. Lisaks veel seda, et tegemist ei ole põhimõtteliselt uue avastusega. Affiliate keskkonnad on seda aastaid teinud. Google puhul oleks uuenduslik sellise tegevuse automatiseerimine ja "tööstuslikus mastaabis" rakendamine.

  5. Pingback: Google Website Optimizer

 

Leave a Comment

Priit Kallas

This is author biographical info, that can be used to tell more about you, your iterests, background and experience. You can change it on Admin > Users > Your Profile > Biographical Info page."

You may also like...