Click fraud

Valeklikid Google reklaamidel on paljudele inimestele pinnuks silmas ja nad arvavad, et tegemist on jube suure probleemiga. ZDNet kirjutab, et klientide rahustamiseks otsustas Google hakata näitama, kui palju on nii öelda valesid klikke. Google AdWordsi kontol muutub nähtavaks nii kahtlaste klikkide arv kui ka protsent, mille nad moodustavad klikkide kogu arvust. Hinnanguliselt on valeklikke umbes iga seitsmes ehk 14,1 protsenti.

Oluline on siin muidugi tähelepanu pöörata sellele, et probleemiks ei ole mitte klikid, mis „vahele jäävad“ vaid hoopis need, mis märkamatult detektoritest mööda pääsevad. Kuigi kindlasti saab neist numbritest vähemalt mingit aimu, mis selles vallas toimumas on.

Nagu ma alguses ütlesin on klikipettus paljudele inimestele pinnuks silmas. Mina aga selle kurtmisega aga kaasa ei lähe. Arvan, et oksjoni käigus tekkiv kliki hind sisaldab endas (sarnaselt aktsiahindadega börsil) kõiki süsteemi iseärasusi. Lihtsustatud näide, kui klikk maksab sada ja pettuse osakaal on null, siis 50 protsendise pettuse tekkimisel langeb kliki hind viiekümne peale.

Kui üritada asja tuumani jõuda, siis mina ei tea ühtegi inimest, kes tahaks hirmsasti klikke osta. Eesmärgiks on ikkagi klikkidest tulevad kliendid ja/või muu tulu. Mida vähem on pettust, seda rohkem on üks klikk väärt ja ma usun, et Google AdWords suurusel turul toimub see nivelleerumine küllaltki efektiivselt.

Samal teemal oli siin jutu ka veebruaris Relax! Reklaam otsingumootorites.

Märkus: Nüüd on ka Inside AdWords ajaveebis vastav info olemas: Estimating invalid clicks. Siin ka Slashdoti vastav postitus: How Google Manages Click Fraud.

1 thought on “Click fraud”

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *