Click fraud

[lbmn_commentscount]

Valeklikid Google reklaamidel on paljudele inimestele pinnuks silmas ja nad arvavad, et tegemist on jube suure probleemiga. ZDNet kirjutab, et klientide rahustamiseks otsustas Google hakata näitama, kui palju on nii öelda valesid klikke. Google AdWordsi kontol muutub nähtavaks nii kahtlaste klikkide arv kui ka protsent, mille nad moodustavad klikkide kogu arvust. Hinnanguliselt on valeklikke umbes iga seitsmes ehk 14,1 protsenti.

Oluline on siin muidugi tähelepanu pöörata sellele, et probleemiks ei ole mitte klikid, mis „vahele jäävad“ vaid hoopis need, mis märkamatult detektoritest mööda pääsevad. Kuigi kindlasti saab neist numbritest vähemalt mingit aimu, mis selles vallas toimumas on.

Nagu ma alguses ütlesin on klikipettus paljudele inimestele pinnuks silmas. Mina aga selle kurtmisega aga kaasa ei lähe. Arvan, et oksjoni käigus tekkiv kliki hind sisaldab endas (sarnaselt aktsiahindadega börsil) kõiki süsteemi iseärasusi. Lihtsustatud näide, kui klikk maksab sada ja pettuse osakaal on null, siis 50 protsendise pettuse tekkimisel langeb kliki hind viiekümne peale.

Kui üritada asja tuumani jõuda, siis mina ei tea ühtegi inimest, kes tahaks hirmsasti klikke osta. Eesmärgiks on ikkagi klikkidest tulevad kliendid ja/või muu tulu. Mida vähem on pettust, seda rohkem on üks klikk väärt ja ma usun, et Google AdWords suurusel turul toimub see nivelleerumine küllaltki efektiivselt.

Samal teemal oli siin jutu ka veebruaris Relax! Reklaam otsingumootorites.

Märkus: Nüüd on ka Inside AdWords ajaveebis vastav info olemas: Estimating invalid clicks. Siin ka Slashdoti vastav postitus: How Google Manages Click Fraud.

[lbmn_postpagination]

[lbmn_authorbio]

    About us and this blog

    We are a digital marketing company with a focus on helping our customers achieve great results across several key areas.

    Request a free quote

    We offer professional SEO services that help websites increase their organic search score drastically in order to compete for the highest rankings even when it comes to highly competitive keywords.

    Subscribe to our newsletter!

    Veebikoolitus tegijatele (WordPress)

    DreamGrow korraldatav WordPressi koolitus internetiturundajatele toimub 17. juuni 2009. Koolitus on mõeldud…
    Continue reading

    E-turundus eksperiment

    E-turundus eksperiment toimub DreamGrow veebis. Eksperimendi eesmärgiks on selgitada, kui palju saab…
    Continue reading

    999 äriideed

    Eile postitasin Dreamgrow blogisse jutu sellest, kuidas ideed ei maksa midagi. Seal…
    Continue reading

    Intervjuu Seth Godin’iga

    Nüüd on üleval intervjuu Seth Godin'iga, mille tarbeks hiljuti küsimusi kogusime. Intervjuu…
    Continue reading

    Küsimused Seth Godin’ile

    Eelmine nädal leppisin Seth Godin'iga kokku, et teen temaga intervjuu. Kui soovid…
    Continue reading

    Nüüd on internet väikese tähega!

    Natuke vähem kui aasta tagasi kirjutasin, et internet kirjutatakse suure ja väikese…
    Continue reading

    Sinu positsioon neti.ee otsingus

    Panime DreamGrow lehele üles vahendi, mis aitab teada saada, millisel postitsioonil on…
    Continue reading

    Info visualiseerimine

    Natuke ajaviidet :) Leidsin huvitava mänguasja nimega Wordle. Sellega saab blogisid ja…
    Continue reading

    Priit Kallas

    This is author biographical info, that can be used to tell more about you, your iterests, background and experience. You can change it on Admin > Users > Your Profile > Biographical Info page."

    You may also like...

    1 Response

    1. November 30, -0001

      Cost per action

      Kui siiani on Google oma AdSense programmi raames maksnud lehe omanikele selle eest, kui külastajad reklaamidel klikivad, siis selle artikli väitel on alustatud cost per action (CPA) mudeli testimist….

    Leave a Reply

    Your email address will not be published. Required fields are marked *