Kuidas me otsingutulemusi vaatame?

Cornell University Computer Science & Human-Computer Interaction grupp on läbiviinud põhjaliku uuringu, kuidas veebikasutajad otsingutulemusi vaadates käituvad. Kuigi see uuring on mõned aastad vana, siis võib arvata, et enamjaolt peab see veel paika.

Eye Tracking Analysis of User Behavior in WWW Search (ca 3MB PowerPoint) selgitas välja, et keskmiselt kulub otsingutulemusel klikkimiseks 5,7 sekundit. Kasutaja silm peatub kahel või kolmel otsingutulemusel. Esimene ja teine tulemus saavad ligikaudu 0,8 sekundilise tähelepanu osaliseks, kolmanda tulemuse puhul on see aeg juba alla poole sekundi.

Konkreetsel otsingutulemusel peatudes jaguneb tähelepanu pealkirja (30,5%) , sisujup (42,8%) ja lingi (21,1%) vahel. Kuna kasutaja veenmisele oma linki klikkida jääb vaid sekundi murdosa, siis peaks hoolikalt mõtlema, mida tiitel ja description meta tag sisaldavad.

Kasutaja rahulolu tulemustega ja tema arvamus selle kohta, kui raske oli soovitud vastust leida olid enamvähem pöördvõrdelised. Mida lihtsam otsing seda suurem oli rahulolu ja vastupidi. Samuti leiti, et mida keerukam on ülesanne, seda rohkem otsingutulemusi läbi vaadatakse.

Oluline tähelepanek oli veel see, et kasutajad pigem sisestavad uue päringu kui skrollivad.

You may also like...

Leave a Reply

Your email address will not be published.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.